- Hjem
- Forum
- Maller - Andre
- Paroonhai (side 2)
Paroonhai (side 2)
Postet 09.03.10 kl 03:42
Postet 10.03.10 kl 21:21
haiene har begynt å spise i går for første gang etter at jeg overtok de .. de nekter å spise noe annet enn ( tubifex worms ) men det er helt utrolig hvor mye de klarer å trøkke i seg .. de blir lissom aldri mette på det .. jeg vet at det høres helt fjernt ut men de har vokst ca 3cm hvis ikke mere på en veldig kort tid , vi snakker om 5 uker ..
Postet 23.03.10 kl 02:11
Hehe
det er ikke unormalt xD
Postet 23.03.10 kl 20:59
Mohammed Osmanakkurat fått 2 paroon haier som er ca12 år .. de bodde i en 150l hos en vennine . de er ikke mere enn 40 cm , nå bor dem hos meg i en 720 l med masse forskjellige malawi og store sølvhaier ... har ikke oppført seg aggresivt mot andre fisk i det hele tatt .. svømmer rundt og koser seg , har ikke spist så mye siden dem kom men er veldig aktive .. tror du de vil vokse noe særlig mere nå!!!
ja.
Postet 01.08.10 kl 17:44
Postet 02.08.10 kl 00:00
Ville bare slenge meg på her å si at jeg har reagert selv på at dyrebutikker selger denne fisken. En dyrebutikk på ganddal hadde for noen uker siden 3 slike haier, som det sto en lapp på om at var solgt til en person (tror de kosta 250 kr stk, ikke helt sikker). Så da var det da en person som kjøpte 3 stk, å da lurer jeg litt på "vet han hvor store de kan bli?", å sier i det hele tatt betjeningen noe om hvor store de kan bli?
Ikke nok med det, de har fått inn en haug til av fiskene nå, som står i samme akvarie som sist. Rundt 6-8 stk ca. Skjønner ikke at de i det hele tatt tar dem inn da, når dette tydeligvis ikke er egnet akvariefisk :/
Ikke nok med det, de har fått inn en haug til av fiskene nå, som står i samme akvarie som sist. Rundt 6-8 stk ca. Skjønner ikke at de i det hele tatt tar dem inn da, når dette tydeligvis ikke er egnet akvariefisk :/
Postet 02.08.10 kl 11:31
Hvor lenge kan hel ha paroonhaien?
Akvariet mål 75x160 720liter. Har tre paroonhaien på 40cm der. Hvor lenge kan de være der?
Postet 30.11.11 kl 21:45
Postet 01.12.11 kl 01:32
Postet 01.12.11 kl 02:01
Inaktiv bruker
Paroon hai
Hei
leser dette dere skriver om paroon hai , var hos akvariemagasinet i oslo i dag der vi ble anbefalt og kjøpe paroon hai , før han anbefalte oss spurte han hvor stort akvarie vi hadde , har et på 350 liter . og han sa det var perfekt for disse haiene og fikk et godt tilbud vis vi kjøpte tre så fikk vi med den fjerde på kjøpet . må si jeg fikk et godt intrykk av mannen der men etter det som jeg har lest her og funnet ut etter vi kom hjem så føler vi oss lurt .
en skriver her at en ansatt på akvariemagasinet mente de ikke burde vært i handelen enda så anbefaler en i samme butikk disse fiskene .
skremmene og tenke på om er det sånn at disse ikke har den kunskapen de burde ha og er det kun penger de vil tjene ?
trudde jeg kunne stole på en som drev så stor butikk og snakket om hvor mye kunnskap han hadde .
leser dette dere skriver om paroon hai , var hos akvariemagasinet i oslo i dag der vi ble anbefalt og kjøpe paroon hai , før han anbefalte oss spurte han hvor stort akvarie vi hadde , har et på 350 liter . og han sa det var perfekt for disse haiene og fikk et godt tilbud vis vi kjøpte tre så fikk vi med den fjerde på kjøpet . må si jeg fikk et godt intrykk av mannen der men etter det som jeg har lest her og funnet ut etter vi kom hjem så føler vi oss lurt .
en skriver her at en ansatt på akvariemagasinet mente de ikke burde vært i handelen enda så anbefaler en i samme butikk disse fiskene .
skremmene og tenke på om er det sånn at disse ikke har den kunskapen de burde ha og er det kun penger de vil tjene ?
trudde jeg kunne stole på en som drev så stor butikk og snakket om hvor mye kunnskap han hadde .
Postet 28.02.14 kl 20:11
Postet 28.02.14 kl 20:21
Endret: 28.02.14 kl 20:23
Inaktiv bruker
[QUOTE=Torsti]Hei
trudde jeg kunne stole på en som drev så stor butikk og snakket om hvor mye kunnskap han hadde . ja vi kjøpte fiskene og sitter og lurer på hva vi skal gjøre , skal ta en tlf til Akvariemagasinet i morgen hverfall...............
trudde jeg kunne stole på en som drev så stor butikk og snakket om hvor mye kunnskap han hadde . ja vi kjøpte fiskene og sitter og lurer på hva vi skal gjøre , skal ta en tlf til Akvariemagasinet i morgen hverfall...............
Postet 28.02.14 kl 20:37
Torsti[QUOTE=Torsti] trudde jeg kunne stole på en som drev så stor butikk og snakket om hvor mye kunnskap han hadde . ja vi kjøpte fiskene og sitter og lurer på hva vi skal gjøre , skal ta en tlf til Akvariemagasinet i morgen hverfall...............
Trist å høre sånne historier- Heldigvis er det stort sett enkelt å heve kjøpet her i Norge, og få en annen vare isteden. Forbrukerkjøpsloven gir mye rettigheter når selger har feilinformert.
Dessverre hjelper ikke det fiskene, som ikke har noen lys fremtid i møte..
Postet 28.02.14 kl 21:14