Huler av naturstein (artikkel) (side 2)

Fasken også Hadde håp om at dette kunne fungere.
Regner med å bestille noen lange hullsager med diamantkrone uansett, ser ikke bort i fra at jeg gjør noen forsøk. Kun for morro

Meising vil uansett være uaktuelt, til og med jeg ser for meg mye stein med rare sår i grøftene rundt her etterpå
Størrelse
Hvilken størrelse trives maller best med?
Huler!
Hvorfor ikke kjøpe ferdige til en rimelig penge


Her
tertit
[QUOTE=mona o]Jeg klarer bare ikke like synet av firkantede "skifer-garasjer" i akvariet...


Fy på deg Mona. Nå var du slem. Før skrøyt du veldig mye av disse hulene. Som produsent er det ikke mulig å lage disse i naturstein og sende flere hundre kilo rundt til folk. Og for ikke å snakke om hva en eventuell pris ville bli. Dette ville jo ha blitt et kunstverk - noe som noen ville elske i sitt kar, mens de fleste andre ikke ville like pga. form, etc. Derfor blir det vel litt for enkelt å ikke tåle synet av disse.



Snakk om å gråte for sin syke mor(og lommebok)!

Jeg synes også at skiferhuler er stygge, og kan ikke se noe galt i at noen finner på alternativer til disse.

På den annen side er skiferhulene lettere å plassere, spesielt om man skal ha flere.
Frank Angell
Fasken også ;) Hadde håp om at dette kunne fungere. Regner med å bestille noen lange hullsager med diamantkrone uansett, ser ikke bort i fra at jeg gjør noen forsøk. Kun for morro :) Meising vil uansett være uaktuelt, til og med jeg ser for meg mye stein med rare sår i grøftene rundt her etterpå ;)


Høres ut som en god ide.

Regner med at du enten må borre helt igjennom(og lage et lite lokk på ene siden), eller bruke meisel til å fjerne kjernen.

De alternative firkantede hullene er vel like unaturlige som runde hull... Vil du gi det en litt mere naturlig look, kan du meisle litt rundt åpningen, slik at det blir mere ujevnt der.

PS: Pass på så varmeutviklingen som kommer av borringen ikke sprekker steinen.
HDCCM
Hvorfor ikke kjøpe ferdige til en rimelig penge ;-) [URLBLOCK1]

For de er ikke i nærheten av like fine engang! Og de ser hvertfall ikke naturlig ut, så jeg hadde valgt å gjort som Andreas har gjort her
Granitthuler
æ e så heldig å bo sammen med en som jobbe litt med granitt, så æ har mange muligheta til å få tak i.men hvis nån andre også kan få tak i, så e det veldig greit å jobbe med. den e såpass porøs at du kan bruke hammer og tappjern for å forme den til, men holder seg hard og fin allikevel. æ brukte blank silikonlim for akvarier. den holder som bare rakker, selv om granitten e porøs.
2 spm:

1. Skal huler "alltid" tettes i bakkant? Dvs ha 3 vegger?

2. Hva med mindre hull mellom steinene dersom man ikke vil sage til alle steiner som brukes, må de tettes igjen med f.eks silikon som man strør sand på (på utsiden da) ?
Karl Inge S
2 spm: 1. Skal huler "alltid" tettes i bakkant? Dvs ha 3 vegger?


Det spørs jo hva du vil de skal bruke den til.
Kun som skjulested; da kan den være åpen akkurat der du vil den skal det.
Til å oppfostre yngel og passe egg i: da må den nok være tett hvis du vil at mallene skal bruke den til det
Hei
Tester litt forskjellige måter å lage huler på om dagen. Mange gode innspill å ta med seg her.

Leter etter den steinskjæreren, men ser at linken nå er død....


Noen som har mer info om denne? Bare må ha den...!


Wobbler
Du kan jo se om denne vil duge. Clas O har nok endret litt på sin webside så den gamle linken døde.


her har dere også vannsager som er brukbare.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap