Jeg fant en levende stygging i karret mitt! (side 2)

Monica Dahl
-Den var nesten 2 cm lang, jeg holdt ikke den for å måle for å si det sånn ;)

Det stemmer i forhold til størrelsen. De kan bli 2-3 cm lange disse. Jeg synes forøvrig de er ganske så fascinerende. De er perfekte drapsmaskiner!
Ja de er definitivt fascinerende.. men det er nok noen Guppy som ikke er helt enig i det. Kunne godt tenkt meg å hatt et slikt DrapsAkvarium egentlig, litt gøy med slike ting og ikke bare det som er flakfor spisende. Så hvem vet.. kanskje jeg lager et kar til noe slikt en gang.. UTEN fisker selvsagt Eller hvertfall ikke med fisker mindre enn 8 cm.

Når man får ting litt på avstand ser jeg jo at jeg kunne latt han vært i Litersmålet over natten og kanskje fått gitt den bort til noen som kunne gitt den et godt hjem den kunne fulgt instinktene sine i..uten at noen ble såret
Men gjort er gjort. Hadde jeg hatt guts i går, så sinna som jeg var da jeg fant han, hadde jeg antakelig knekt nakken på den. Men jeg tør ikke ta i de

Egentlig rart at jeg kasta den i do,for jeg dreper ingenting jeg. Redder alt jeg kan redde. Reddet en Slørhale en gang.. stakkars hadde problemer med svømmeblæra og etter mye intens hjelping fant jeg den nesten livløs og kobberfarget (utgangspunktet svart), holdt den under kjøkkenspringen mens tårene bare rant og den var svart igjen etter 1 min. Jeg er skikkelig sympatisk..svak for de svake i samfunnet,spesielt dyr. Husker jeg klarte å vaske en knott fra binduskarmen en gang, hehe fikk den av kluten og blåste den tør før jeg lot den fly ut vinduet. Dreper ikke veps engang,jeg. Fanger de og slipper de ut.

Ja.. er ikke jeg som tar livet av syk fisk her i huset. Det er en som "sovner" som gjør!

En svart ekling
du kan få min stygging om du vil , hehe, men syntes ikke den ligner helt på vann nymfe, har du peiling?
acs79
du kan få min stygging om du vil , hehe, men syntes ikke den ligner helt på vann nymfe, har du peiling?

Det du har er nok en Sympetrum sanguineum, altså en type vannymfe - øyenstikkerlarve. Det er flere typer vannymfer som er ganske ulike...
Det er rimelig mye rart som kan følge med når man er ute og finner levendefor. Møter alltid på slike stygginger som her. Jeg er derfor supernøye med å rense maten (dafnier, mygglarver, små krepsdyr) i flere vann og ved hjelp av flere ulike håver, og suger til og med ut ørsmå ting jeg ikke er sikker på ved hjelp av en engangssprøyte.

Så dersom noen trenger stygginger, er det bare å rope ut
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap