Juwel rio 240 (side 2)
Postet 14.02.08 kl 10:29
alfen50Dette fikk jeg kjøpt for 2998,- komplett på dyregod en gang i tiden. De hadde vel en tilbudskampanje på dette. Og ser at folk i dag betaler samme og mer for et brukt kar. Så greit og sjekke litt rundt før man kjøper tror jeg. Men med tanke på utvendig filter er dette gjemt bak en skapdør under akvariet. Og har man små i huset kan man teipe igjen døren, eller få laget en annen låseløsning. Man oppbevarer jo uansett mye utstyr og mat osv under der. Men jeg er jo veldig for utvendig filtere selv. Om man har fluval eller eheim er jo opp til en selv. Men har begge deler hos meg, og syntes begge fungerer veldig godt. Men skal man tenke på plassen filteret tar er det jo uansett litt begrenset hvor mye man taper. jeg har jo også satt inn juwel bakgrunn, så de tar jo uansett litt plass det også. Men for meg var det mer funsjonalitet og ikke plass som var grunnlaget for at jeg byttet.
Jeg har egentlig ikke helt peiling på hvordan et utvendig filter fungerer heller. Men jeg er villig å lære Må en bygge det selv, eller finnes det slike man kjøper som er ferdig, og bare å sette opp?
Postet 14.02.08 kl 10:32
Du får kjøpt ferdig
Du kjøper ferdig filter. Er bare en stor bøtte på en måte med diverse filtermaterialet inne i. Eheim har jo mange og fluval og diverse andre.
Bår du på webzoo.no ser du noen. Aquamanias.no har også noen. De er vel under utvendig filtere.
Fordelen er jo også at de ikke må renses like ofte som mange innvendige filteret. Og størrelsen kommer jo litt an på akvariet. Men for min del blir de ofte mye større en jeg egentlig trenger.
Bår du på webzoo.no ser du noen. Aquamanias.no har også noen. De er vel under utvendig filtere.
Fordelen er jo også at de ikke må renses like ofte som mange innvendige filteret. Og størrelsen kommer jo litt an på akvariet. Men for min del blir de ofte mye større en jeg egentlig trenger.
Postet 14.02.08 kl 10:35
Jeg skal få sjekket opp dette med utvendig filter. Takk for linker alfen50! Jeg har sendt en mail til Dyrego Manglerud, så får vi se.
Tusen takk for all hjelp så langt! Bare å komme med flere tips og erfaringer om dere har noen på lager!
Nå er mini våken, så jeg titter innom når han tar middagsduppen Hehe.
Tusen takk for all hjelp så langt! Bare å komme med flere tips og erfaringer om dere har noen på lager!
Nå er mini våken, så jeg titter innom når han tar middagsduppen Hehe.
Postet 14.02.08 kl 10:41
Postet 14.02.08 kl 11:14
Postet 14.02.08 kl 14:47