- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Storauksjon lillestrøm 9 mars 2008 (side 2)
Storauksjon lillestrøm 9 mars 2008 (side 2)
Postet 21.02.08 kl 16:38
Postet 21.02.08 kl 21:38
bumper denne litt, jeg... Har forferdelig lyst til å ta meg en tur hit den 9. mars! Aldri vært på auksjon før, men hørt mye bra!
Finnes ikke kjent på Lillestrøm, og ikke kjenner jeg noen akvarister der heller. Men det kan jo bli koselig lell?!
Så noen spørsmål:
Noen som skal dit og har litt oversikt over hva de skal ha med? Gøy å få en liter "pre-view". Så han med alle akvariene.. kommer jeg må jeg teipe fast hendene under stolen.. så veldig lyst - så veldig liten plass
Og om jeg skal ta med meg noe.. da var det slik at jeg burde få selgernummer på forhånd? Nytter ikke å vente til den 8. - 9. og brå-bestemme seg, liksom?
Skal jeg dit må jeg vel få identisfisert malla mi som skulle vært noe helt annet enn det den er...for denne krabaten blir for stor for akvariene mine
Finnes ikke kjent på Lillestrøm, og ikke kjenner jeg noen akvarister der heller. Men det kan jo bli koselig lell?!
Så noen spørsmål:
Noen som skal dit og har litt oversikt over hva de skal ha med? Gøy å få en liter "pre-view". Så han med alle akvariene.. kommer jeg må jeg teipe fast hendene under stolen.. så veldig lyst - så veldig liten plass
Og om jeg skal ta med meg noe.. da var det slik at jeg burde få selgernummer på forhånd? Nytter ikke å vente til den 8. - 9. og brå-bestemme seg, liksom?
Skal jeg dit må jeg vel få identisfisert malla mi som skulle vært noe helt annet enn det den er...for denne krabaten blir for stor for akvariene mine
Postet 29.02.08 kl 18:37
Postet 29.02.08 kl 18:49
Postet 29.02.08 kl 18:58
Postet 29.02.08 kl 19:33
Nillebumper denne litt, jeg... Har forferdelig lyst til å ta meg en tur hit den 9. mars! Aldri vært på auksjon før, men hørt mye bra! Finnes ikke kjent på Lillestrøm, og ikke kjenner jeg noen akvarister der heller. Men det kan jo bli koselig lell?! Skal jeg dit må jeg vel få identisfisert malla mi som skulle vært noe helt annet enn det den er...for denne krabaten blir for stor for akvariene mine :(
Anbefaler deg å ta en tur,kjempeartig å være på auksjon!
Og det er sjelden vanskelig å finne noen å skavle med på sånne tilstelninger.....
Ser du en stor rød bil ( gammel VW Transporter) med en liten kvinnelig sjåfør, og ditto (men eldre,høyere og breiere !) passasjer, og masse akvadittogdatt baki kassa tipper jeg det er min datter og jeg som har dukket opp.
Da er det bare å slenge bortom og si hei, så har du noen å prate med jaffal!
Har du et bilde av malla di kan du jo legge det ut her, så skal vi se om vi kan løse mysteriet....
(Hint,hint, liker stooore (og seff små også!)maller her i huset, feks. sånne som han på bildet.... )
Mvh. Nina
PS! Er det noen som er interressert i ungfisk type Japanese Blue guppy?
(Gidder ikke å ta dem med om ingen vil ha dem... :-S)
Postet 03.03.08 kl 08:46
Endret: 03.03.08 kl 08:50
SkywalkerDa har jeg fått selgernr. skummelt Første gang jeg skal selge på Auksjon. Har tidligere bare handlet.
Naaamen,dakar deg da!
*Klappepentpåhodetogtrøste!*
Ække fali, bare spennende!
Varierer helt utrolig hva som "slår an" på de forskjellige auksjonene,
så det er moro å se hva ting går for fra gang til gang...
Umulig å spå utfallet, men gøy er det lell!
Tar med microorm også forresten, jamjam for fisken det!
(Satte nye kulturer i går, og det KRYR! av småeklinger i alle boksene allerede...)
Hilsen selgernr.3
Postet 03.03.08 kl 09:04
Endret: 03.03.08 kl 09:07
Postet 03.03.08 kl 15:26
Ja, dessverre er det nå slik at medlemmene i LOAK ikke er så veldig aktive på nettet, men de er en gjeng med MASSE erfaring. Så det blir nok av objekter og fisk å by på, hvis noen skulle være redd for det.
Jeg syns det var mest skummelt å by de første gangene jeg da. Å selge var bare artig. Det blir nå den tredje storauksjonen jeg er på, så skrekken har lagt nå.
Jeg kommer til å ta med Guppy, kirsebærreker, luftpumper, kanskje et par scalarer, kanskje en 60l, og en haug av planter.
Jeg skal se etter deg myrheksa. Er jo hyggelig å treffe de man har pratet med over nettet. Hvis du skulle være vanskelig å finne, så er jeg en av bøsse bærerne. Mikroorm kan jeg faktisk være interesert i nå, for jeg har klart å utrydde den jeg hadde fra før.
Jeg syns det var mest skummelt å by de første gangene jeg da. Å selge var bare artig. Det blir nå den tredje storauksjonen jeg er på, så skrekken har lagt nå.
Jeg kommer til å ta med Guppy, kirsebærreker, luftpumper, kanskje et par scalarer, kanskje en 60l, og en haug av planter.
Jeg skal se etter deg myrheksa. Er jo hyggelig å treffe de man har pratet med over nettet. Hvis du skulle være vanskelig å finne, så er jeg en av bøsse bærerne. Mikroorm kan jeg faktisk være interesert i nå, for jeg har klart å utrydde den jeg hadde fra før.
Postet 03.03.08 kl 23:01
MyrheksaAnbefaler deg å ta en tur,kjempeartig å være på auksjon! Og det er sjelden vanskelig å finne noen å skavle med på sånne tilstelninger..... :-) Ser du en stor rød bil ( gammel VW Transporter) med en liten kvinnelig sjåfør, og ditto (men eldre,høyere og breiere !) passasjer, og masse akvadittogdatt baki kassa tipper jeg det er min datter og jeg som har dukket opp. Da er det bare å slenge bortom og si hei, så har du noen å prate med jaffal! ;-) Har du et bilde av malla di kan du jo legge det ut her, så skal vi se om vi kan løse mysteriet.... (Hint,hint, liker stooore (og seff små også!)maller her i huset, feks. sånne som han på bildet.... ;-) ) Mvh. Nina PS! Er det noen som er interressert i ungfisk type Japanese Blue guppy? (Gidder ikke å ta dem med om ingen vil ha dem... :-S)
Så hyggelig, tusen takk! Må si jeg har veldig lyst altså. Klarer ikke å ta noe godt bilde av denne malla... tror det er en pleco av noe slag, men jeg har jo ikke peiling. Mulig jeg tar Stig sitt råd og får noen til å identifisere når jeg kommer ned dit. Den er jo bare en liten søt en enda, rundt 10 cm. Men tror den blir *diger* hehe.
Har litt guppy-dilla, så det er vel ikke umulig at jeg ville ha hatt noen Japanese blue. Men jeg tør ikke love at jeg kommer enda
Spørsmål: Det er vel ikke noe håp om å få solgt en enslig kakadue dame? Hun gjemte seg i filteret da jeg skulle levere hannen og huene, og nå går stakkaren her alene... synes synd på henne Men aner ikke om man kan selge en enslig fisk når de er ment som trioer - minst.
Og om jeg MÅ ha selgernummer på forhånd må jeg jo snart bestemme meg for om jeg skal ta turen ned fra Hamar også. *tenke, tenke*
Postet 04.03.08 kl 11:51
NilleSpørsmål: Det er vel ikke noe håp om å få solgt en enslig kakadue dame? ... aner ikke om man kan selge en enslig fisk når de er ment som trioer - minst. Og om jeg MÅ ha selgernummer på forhånd ...
Har sett flere ganger at kun et kjønn blir solgt på auksjon. Men et par selger seg selv bedre til en høyere pris
Selgernummer kan du sikkert få ved ankomst. Helt vanlig det.
Praktisk å få et selgernummer før auksjonen hvis du skal selge mange objekter.
Postet 04.03.08 kl 12:01
Det ska bli hyggeligt att komma till auktionen! Alltid lika spännande att se vad folk har med sig. Den som vill (och förstår språket ) får gärna komma och prata fisk med mig. Jag har glasögon och en grå tröja där det står "Skandinaviska killisällskapet" på ryggen. Guppy av stammen "Japanese Blue" gick för höga priser på den senaste auktionen i Oslo, så det finns säkert intresse för sådana i Lillestrøm också. Jag har massor av sådana yngel, men de är så små ännu att de får vänta med att säljas till auktionen i Moss i april. Den här gången tar jag bara med mig micromark, javamose, salvinia och kanske lite andra plantor. En kompis tar säkert med sig en del spännande levandefödare. Vi ses!
Olle
Olle
Postet 04.03.08 kl 12:02
Får jo bare mer og mer lyst på å dra jeg!! Så mange hyggelige mennesker
Bryr meg null om prisen på denne stakkars dama her.. synes bare synd på henne - hun ser jo ganske ensom ut... men det er da ikke min feil at hun gjemmer seg i pumpa og dermed missa sjansen til å bli med vennene sine hehe.
Så bra at jeg kan få selgernummer på lørdag.. da kan jeg avvente bittelitt og godsnakke med mannen min. Han er jo ikke grepet av litersyken i det hele tatt, og det er litt vanskelig å forklare bruk av en hel dag på auksjon på Lillestrøm :P
Svensk burde gå helt greit å forstå Har faktisk ikke så mye å ta med meg enda.. har vært flink og holdt meg til å kjøpe det jeg trenger... drar jeg, er det mest for å titte og handle hehe.
Praktisk spørsmål til: Vet ikke hvor folkets hus er hen.. vil det være mest praktisk å kjøre bil ned, eller er det mulig å ta tog? Tar jeg tog blir det ikke mulig å kjøpe akvarie Men det har jeg strengt tatt ikke plass til her enda uansett *grine*
Bryr meg null om prisen på denne stakkars dama her.. synes bare synd på henne - hun ser jo ganske ensom ut... men det er da ikke min feil at hun gjemmer seg i pumpa og dermed missa sjansen til å bli med vennene sine hehe.
Så bra at jeg kan få selgernummer på lørdag.. da kan jeg avvente bittelitt og godsnakke med mannen min. Han er jo ikke grepet av litersyken i det hele tatt, og det er litt vanskelig å forklare bruk av en hel dag på auksjon på Lillestrøm :P
Svensk burde gå helt greit å forstå Har faktisk ikke så mye å ta med meg enda.. har vært flink og holdt meg til å kjøpe det jeg trenger... drar jeg, er det mest for å titte og handle hehe.
Praktisk spørsmål til: Vet ikke hvor folkets hus er hen.. vil det være mest praktisk å kjøre bil ned, eller er det mulig å ta tog? Tar jeg tog blir det ikke mulig å kjøpe akvarie Men det har jeg strengt tatt ikke plass til her enda uansett *grine*
Postet 04.03.08 kl 12:12
NillePraktisk spørsmål til: Vet ikke hvor folkets hus er hen.. vil det være mest praktisk å kjøre bil ned, eller er det mulig å ta tog?
Enkelt å finne. Ligger i en sidegate fra Storgata. (Adressen er også Storgata.)
Parkering utenfor.
Tog er også enkelt. Ti minutter å gå fra stasjonen.
(Litt kortere å gå enn hva linken viser. Går "rett nord" til Storgata fra stasjonen.)
Postet 04.03.08 kl 12:32
Endret: 04.03.08 kl 12:34
Postet 04.03.08 kl 12:34
Jeg tar med:
1 fin 63L Akvastabil sølv
303 Fluval utv.pumpe
2x Fluval 2 plus
2x Artemia klekkere
3x varmekolber
1x nytt AM TOP innefilter
2x Store og nydelige Sebraciklidepar med yngel
div palettciklider
1x Leksgruppe sneilehuslekere 1 han og 4 hunner
(Neolamprologus Multifasciatus. Disse tar jeg kun med hvis noen melder sin intresse.)
1 fin 63L Akvastabil sølv
303 Fluval utv.pumpe
2x Fluval 2 plus
2x Artemia klekkere
3x varmekolber
1x nytt AM TOP innefilter
2x Store og nydelige Sebraciklidepar med yngel
div palettciklider
1x Leksgruppe sneilehuslekere 1 han og 4 hunner
(Neolamprologus Multifasciatus. Disse tar jeg kun med hvis noen melder sin intresse.)
Postet 04.03.08 kl 12:58
Jeg har heller aldri vært på auksjon før men jeg skal prøve å få barnevakt så jeg får tatt en tur.( Gubben er selvfølgelig borte denne helgen) Det høres spennende ut. Jeg er ute etter litt fine planter jeg da men vet ikke hva ennå. Jeg får lete litt i basen først å skrive ned navn....
Jeg kjenner ingen jeg heller unntatt Mr. Skywalker :o)
Jeg kjenner ingen jeg heller unntatt Mr. Skywalker :o)
Postet 04.03.08 kl 13:15
Postet 04.03.08 kl 13:57
Postet 04.03.08 kl 14:17