Her kan du legge ditt bidrag til fotokonkurransen februar 08 (side 2)

RunarH
Mitt var nok for mye refleks til å komme med:(
Dette var et råfint bilde. Syns at alle bildene kan legges ut for avstemming, syns det er tull at bare 20 trekkes ut. Det må da gå an å få stemme på alle innsendte. Kanskje en amatør uten program for ditt og datt kan vinne også..Ditt bilde var et vinnerbilde selv om det med refleksen .....e d så nøye da.
Heidi Ingdal
[QUOTE=RunarH]Mitt var nok for mye refleks til å komme med:(
Dette var et råfint bilde. Syns at alle bildene kan legges ut for avstemming, syns det er tull at bare 20 trekkes ut. Det må da gå an å få stemme på alle innsendte. Kanskje en amatør uten program for ditt og datt kan vinne også..Ditt bilde var et vinnerbilde selv om det med refleksen .....e d så nøye da.

Takk
Mitt refuserte.
Bilde er tatt i Rio Huallaga,Peru,under fangst av Galaxi.Jeg holder på å ta bide av en Galaxi da handa til Henrik skyter ned for å fangen.Synes det er et skikkelig aksjenbilde fra naturen.Kvaliteten blir jo aldri som oppsatte motiver desverre.Vanne er jo ikke engang rent.......

Jørn
Jørn Kåsa
Bilde er tatt i Rio Huallaga,Peru,under fangst av Galaxi.Jeg holder på å ta bide av en Galaxi da handa til Henrik skyter ned for å fangen.Synes det er et skikkelig aksjenbilde fra naturen.Kvaliteten blir jo aldri som oppsatte motiver desverre.Vanne er jo ikke engang rent..:-)..... Jørn


Hadde du sendt inn det bildet Jørn, så hadde du trolig fått det med Dessverre sendte du inn et annet, mye, mye dårligere
Bjarne
[QUOTE=Jørn Kåsa]Bilde er tatt i Rio Huallaga,Peru,under fangst av Galaxi.Jeg holder på å ta bide av en Galaxi da handa til Henrik skyter ned for å fangen.Synes det er et skikkelig aksjenbilde fra naturen.Kvaliteten blir jo aldri som oppsatte motiver desverre.Vanne er jo ikke engang rent..:-)..... Jørn


Hadde du sendt inn det bildet Jørn, så hadde du trolig fått det med Dessverre sendte du inn et annet, mye, mye dårligere


.................................................................

Det var et godt forsøk Bjarne
Se der ja.... Der var jo bildet du egentlig sendte inn. ...og det bildet var blant de 26 bidragene som ikke kom med i februarrunden.

Man kommer lengst med rent mel i posen...

Inaktiv bruker
vel det er vel mel nok iposen men om alt er rent nok..............
Bjarne
Se der ja.... Der var jo bildet du [B]egentlig[/B] sendte inn. ...og [B]det bildet [/B]var blant de 26 bidragene som ikke kom med i februarrunden. Man kommer lengst med rent mel i posen... ;) :)


Det går litt fort her noen ganger.(med innlegga)

Jørn
Her er mit bidrag som heller ikke kom med, men når man ser nivået så er jeg ikke skuffet. Utrolige bra bilder denne runden også!

Skalert utgave:


[External Image]
Inaktiv bruker
Nydelig!=D Merkelig at det ikke kom med det der da
Ina Kristiansen
Her er mit bidrag som heller ikke kom med, men når man ser nivået så er jeg ikke skuffet. Utrolige bra bilder denne runden også! Skalert utgave: [IMG]http://sundown.dk/pics/billede.jpg[/IMG]
Utolig bra bilde altså. Nei bort med regelen om at bare 20 bilder kan delta i finalerunden. Legg alle ut så kan alle stemme på alle bildene. Er det bare jeg som syns dette?
Inaktiv bruker
Jeg er med deg :P
En fordel med at et bilde ikke blir med:
Du kan "pusse" litt på det og prøve en gang til fordi det ikke er blitt publisert.
Har bildet blitt vist frem i en tråd, i profilen e.l. så kan det ikke være med i foto-konkurransen etterpå.
(Slik har jeg forstått det).
Plussmedlem
Shiramor
(Slik har jeg forstått det).

Du har forstått det rett. Alle bilda i denne tråden kunne i utgangspunktet blitt posta på nytt i neste månads fotokonkurranse, dersom det ikkje hadde blitt publisert her no.
- Om det hadde kome med, er ein annan sak.
Det vil ikkje bli aktuelt å la alle bilda som blir sendt inn vera med i konkurransen. Årsaka til det er gjennomtenkt og ferdig diskutert for fleire år sidan...
Nei jeg pusser ikke på mitt bilde for at det kanskje kommer med neste gang, mye mer moro å prøve å få tatt et helt nytt spennende bilde. Nei jeg er for at alle legges ut for avstemming. Har sett flere bilder i denne tråden som jeg syns var finere enn mange av de som ble tatt ut. Jeg mener ikke at noen bilder er stygge så det er sagt men vi har forskjellig smak både når det gjelder farger og motiv og hva som appelerer til oss som personer, derfor får vi ikke fram mangfoldet nok når det gjøres sånn som det gjøres i dag. Det at vi ikke kan vise bildet førut det er greit , og nå kan vi jo vise de i denne tråden her. Man kan ta mange bilder som man kan gjemme til fotokonkurransen o.l. Det gjør jeg.
Ja sånn har det vært i mange år og da skal det være sånn i mange år til. Trodde faktisk det gikk an å forandre på ting i dagens samfunn men nei er et nei og dette er siste ord fra meg om denne saken. Skal ikke mase mer...
Det er mye folk er uenige i, og jeg synes folk ofte stemmer vanvittig kjedelig. Men det hadde neppe blitt bedre om det var 70 bilder å stemme på. Vanskelig nok å velge som det er.

Når det begynner å bli såpass deltagelse som det er så begynner jeg å helle mot at et tema kunne gjort seg igjen. Bare ikke noe voldsomt innsnevra.
biXen
Når det begynner å bli såpass deltagelse som det er så begynner jeg å helle mot at et tema kunne gjort seg igjen. Bare ikke noe voldsomt innsnevra.


Å nei! Jeg er glad det er fritt tema, for da er variasjonene i motiv så stor! Det er alltid like spennende den dagen konkurransen starter, for å se alle de enormt ulike bildene som deltar. Alltid morsomt å se.

Med et tema så har folk en tendens til å tenke så likt, og mye like motiv. F.eks. om temaet var "Maller".... 15 bilder av Ancistrus og H. zebra hadde ikke vært så kult, ispedd kanskje 5 bilder av "kreti og pleti".
Dessuten husker jeg at det var flere konkurranser jeg ikke kunne delta i, fordi temaet var "Afrikanske fisk" eller "Saltvann" eller noe i den duren for eksempel. Eller noe annet jeg ikke hadde. Husk at folk stort sett har begrenset med fisk og det utestenger på en måte så mange om man har temaer.

Nei, jeg er for fritt tema, det gjør konkurransen så spennende! Det blir det fisk fra alle verdenshjørner og i alle tenkelige situasjoner
mona o
Nei, jeg er for fritt tema, det gjør konkurransen så spennende! Det blir det fisk fra alle verdenshjørner og i alle tenkelige situasjoner:-)


Joda, jeg ser jo den siden av saken. Men det hadde nok forbedra selve bildematerialet likevel. Bildene er ofte preget av fin fisk, ikke så fint bilde. Selvsagt med mange unntak.

Med et tema så kunne man vært litt mer selektiv, man må jo ikke delta HVER gang

Men forsåvidt enig i at det er gøy når alt er lov også. Det blir bare litt mer som om det var en bilfotokonkurranse. Alle hadde stemt på Ferrarien nesten samme hvor fint bildet av Volvoen var. Men hadde temaet vært beste actionbilde så kunne såklart en Volvo på to hjul utmerka seg :P
Det behøver jo nødvendigvis ikke være tema som begrenser hvem som kan delta. Det går jo også an å bruke mer oppfinnsomme tema som, "Kjærester", "Overflod", "Glede", "Speil" osv., bare for å komme med noen eksempler.

Det kan være ganske underholdende bare å se hvilken kreativitet fotografene utviser for å ta bilder som passer slike tema
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap