Sykdom i akvarium, død ancistrus. (side 2)

jeg har opplevd det på en platy en gang. og da har det også vert fisk som er kjøpt samtidig som har fått det. når de guppyene fikk det var det kunn de to fiskene det skjedde med og resten av fiskene mine lever i beste vellgående. har fx. sommerfugl ciklide, palett og neon tetra sammen med masse guppyer og det var bare to av mange som ble syke.
Frank Angell
Virkestoffet i denne er Nifurpirinol, som kun har effekt mot bakterier. Medisinen er rett å slett den samme som bactopur direkt, bare at den er tilsatt fôret, i stedet for at en tilsetter i vannet.

Hvordan vet du at den inneholder dette? Står da ikke noe om dette stoffet på pakningen..
Mener ikke å krangle. Er bare frustrert over å ikke få rette produkter på butikkene.. Og var så glad når fiskene sluttet å dø... Men det er nok bare tilfeldigheter det da..

Hva skal jeg da gjøre?
Henele
Hvordan vet du at den inneholder dette? Står da ikke noe om dette stoffet på pakningen.. Mener ikke å krangle. Er bare frustrert over å ikke få rette produkter på butikkene.. Og var så glad når fiskene sluttet å dø... Men det er nok bare tilfeldigheter det da.. Hva skal jeg da gjøre?
Du vet vel at jeg er synsk ?
Neida, på bildene av pakken jeg har sett på nettet, også på produsentsiden, står det hva for ett virkestoff det er i denne.
Innholdet av virkestoffer er også opplyst i den del nettbutikker, så det var ikke alt for vanskelig å finne ut av dette

Du er ikke den første, og neppe den siste, som opplever å komme hjem med noe helt annet enn det en ba om.
Vet ikke helt hvorfor, men det virker som spesielt Sera sine produkter ofte anbefales feil.
Er i alle fall ett inntrykk jeg sitter med etter en del innlegg på nett
Tilbake til de bildene jeg har lagt ut.

Da døde ancistrus nr 4 på kort tid. Denne er også grønn som den på bildet. Hva er det denne gangen da? Nå er jo krukken og tønnen fjernet fra akvariet. Karet har blitt slamsugd 3 ganger på 6 dager og har hatt vannskifte hver dag i en uke...
Jeg begynner å se at jeg taper..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap