Aqua-ustabil? (side 2)

Da er storauksjonen i Moss overstått, og vi fikk kjøpt med oss litt av hvert. Dette kom vi hjem med:
- litt hornblad
- 20-30 sandsnegler, sikkert flere også
- rundt 10-15 eplesnegler i forskjellig størrelse(gule og hvite)
- 3 ancistrus
- ca. 12 kirsebærreker
- 3 dvergbotia
- 12 platy

Masse planer rundt og går her, og har planer om å ta ut all fisk fra 120 literen og innrede det på nytt. Har bestilt noen golden, og skal lage et kar til dem. Har forøvrig et nå fullt yngelkar, med yngel i alle størrelser. Også vært og kjøpt et 54 liter som skal huse resten av fiskene fra 120 literen=)
14. april 2008
Har fått hvitprikk igjen. Denne gangen på dvergbotiane vi kjøpte i går. Var nok en hard dag for dem. Men vi har begynt å medisinere med esha, så forhåpentligvis tar vi knekken på den før den sprer seg til de andre fiskene.
...På Botiane fikk vi med hvitprikk...På kirsebærrekene fikk vi med disse gule prikkene under reka...

[External Image]
...Merkelig dobbelpost...

...Og jeg får ikke fjernet "bildet"...
Hehe, grattis med "gule prikker"

Auksjon høres kjempekult ut, jeg må få med meg en en vakker dag
Nille
Hehe, grattis med "gule prikker" :D Auksjon høres kjempekult ut, jeg må få med meg en en vakker dag :)

...Takk og takk...Og den i går var som å se Wirkola, så jeg synes nesten synd på de neste som skal hoppe...
Høres ut som en vel blåst auksjon, det er helt sikkert!

Får håpe du får de hvite prikkene under raskt kontroll også. Er vel slikt som kan skje med fisk fra auksjon, mange timer i pose og mye frakt

Fin tråd også, forresten! Alltid gøy å lese om hva som rører seg i andres akvarieliv
26. april 2008
Aller først: Tusen takk, Nille=) Hvitprikken ble borte i løpet av noen dager den, og smitta ikke over til de andre fiskene=)

"STYGG" fisk:p
Håper jeg ikke terger meg på noen Oscar-entusiaster her... He he. I går var vi og henta en 200liter vi fikk kjøpt billig. "Dessverre" inneholdt den fisker også. Ikke det at det gjør noe altså, men fiskevalget" var kanskje noe uheldig? 4 Oscarer og 1 Gibbiceps. Aldri vært no særlig begeistra for de større fiskene jeg, og disse er vel intet unntak. Greit, de har sin sjarm, og er ganske alrighte å se på. Men synes dem er stygge:p Hi hi.

Og før dere begynner å kritisere akvariestørrelse, og ikke minst vannmengde:
Fiskene fulgte med akvariet. Vi kan jo ikke bare kaste dem lissom. Vi er fullstendig klar over at disse fiskene trenger et mye større akvarium. Og vi vil jo egentlig bare det beste for fiskene.
Og angående vannmengden. Vi fikk bare tatt med oss ca 30-40 liter av det vannet dem gikk i. Og han som eide dem før har også brukt salt i vannet(brakkvann?). Og siden de da er vant med den typen vann, gir vi dem vann litt etter litt, noen liter om gangen. Derfor er det lite vann der. Vi vil jo ikke pøse på med vann dem ikke er vant med. Så legger jeg med noen bilder av disse snodige fiskene. Og for dere som er Oscar-kjennere. Er disse "pene" fisk av sin rase?
30. april
KAMPFISK
Var hjemom en tur for en ukes tid siden og hentet gullfiskbollen som vi hadde fisk i da jeg var mindre. Tenkte jo at denne var fin til å ha reker i. Så kjøpte vi en sånn pumpe beregna for gullfiskboller, og putta den oppi sammen med stein, vann og planter. Var fornøyd med gullfiskbollen jeg, men kanskje ikke "perfekt" for reker... Og pumpa bråker no innmari... Var innom en dyrebutikk i dag, mest for å leite etter en rot å bruke i 120 literen. Har hatt litt lyst på kampfisk en stund, og siden vi har to 20 litere stående, den ene er tom, mens den andre er i bruk, tenkte jeg kanskje på å ha en kampfisk der. Så vi endte med å kjøpe en fiiin Crown Tail-hanne. Han skal foreløpig gå i gullfiskbollen til klorekene flytter fra 20 literen og opp i 120 literen(som foreløpig står tom pga ominnredning). Ser ut til at han trives, svømmer litt rundt og ser på ting. Han har det i hvertfall bedre der enn i den lille plastboksen i dyrebutikken=) Og om ikke lenge får han en 20 liter å boltre seg i alene=)

OSCAR
Blir vel bare mer og mer "forelska" i disse Oscar-fiskene. Synes jo dem fortsatt er "stygge" og skumle. Men de er ganske artige å se på. Og hvertfall når de får mat. De skjønner det med en gang vi nærmer oss med matboksen. He he. Kule fisker. Litt synd at vi må kvitte oss med dem etterhvert Har kjøpt en ny kommode da, som kanskje tåler vekta litt bedre enn den vi hadde, og fiskene har blitt flyttet på. Så nå kan vi fylle akvariet helt opp, og ikke bare ha det halvfullt, sånn som vi hadde det før(en uke sånn ca)
Oscar i, ii, iii og iv som ligger ov hviler
Ordet slappfisk får en betydning her i Vestfossen:p he he
Kampfisk
Syntes denne hannen var en fin liten fisk jeg=)
du må huske å be fisken få et smil i munnen akurat nå ser den litt sur ut
He he. Du har jaggu rett... Men har nok noe med at jeg ikke spurte om jeg kunne få ta bilde først. *huske det til neste gang*
ja vi må jo ikke risikere å bli saksøkt av en fisk
...det hadde på en måte vært litt kjipt...
og siden det er en kampfisk hadde den jo sikkert vunnet også
Haiketur
Ene kirsebærreka våres haiker med en eplesnegle...

[External Image]
...og opp glasset...

[External Image]
5. mai 2008
En veldig kjapp oppsummering av hva som skjer i karene våres:

- Medisinerer mot innvollsorm i 2 av karene våres. 2 fisk, en guppy og en ancistrus har dødd
- har fått 3 signatus, 2 hunner og 1 hann. Leksparet går alene i en 20 liter foreløpig, mens hunn nr 2 ble sluppet ut i 54 literen pga av mobbing fra de andre to
- kjøpt 5 krystallreker som foreløpig bor sammen med kampfisken
- kjøpt en mangrovekrabbe av hunnkjønn
- Oscarene har begynt å bli skikkelig "tamme". Nesten så man kan klappe dem... Men bare nesten

Ellers tusler det og går, selv om det har blitt mye pes pga syk fisk. Likevel gir vi ikke opp=)
Tilfeldig bekjentskap
© Kjetil Medhus
Reklame for plussmedlemskap