Juwel innvendig filter - ut skal det! (side 2)

Jepp

Modifisert fluval er installert ved siden av den ¤&% pumpa Skal markere kalenderen så jeg vet når jeg kan røske den ut haha.

Det blir fjerning av pumpe samt brus og kaker til feiringa den dagen

Håper det ikke blir altfor vanskelig.. studerte den "tønna" litt mer inngående i dag, og silikon-punktene på toppen blir nok ikke no problem.. men om de er plassert likt i bunn av karet som på toppen tror jeg kanskje at punktet inn mot hjørnet i bunn kan bli en utfordring. Mulig jeg må tømme hele greia og oppbevare fisken et annet sted mens jeg utfører dette.

Rapport kommer garantert
Høres bra ut. Men hvis du mener det er enkelt å fjerne fra toppen først vil jeg tippe det går rimelig greit. Da er det bare å legge litt press utover fra toppen, da vil du komme lettere til å for å skjære bort bunnfestene.

Tror du kan nøye deg med å tappe ned halve karret.
Hmm. Så når jeg har løsnet tønna i toppen, er det da trygt å bende denne litt utover for å komme til litt enklere? Jeg ville trodd at det kunne være skummelt i forhold til glasset... at det kan bli punktbelastning... men så har jeg 11 tommeltotter og stor respekt for glass som kan knuse
Da skulle karret mitt ha vært tomt etter behandlingen filterboksen her fikk

Uansett når du fører kniven eller hva du vil bruke mellom, så vil boksen bende litt, og den vil bende lettere når du har fått fjernet toppfestene.

Start på toppen du
Hehe. Den er grei! Tusen takk!

Starter nedtellingen i kalenderen min hehe.

27. mars skal pumpa ut!!
Da drar jeg opp denne igjen

Vet kalenderen ikke sier 27. mars, men nå skal filteret med filterhus UT. Fluvalen har stått en god start, også førere jeg over filterbakteriene fra juwel filteret i tillegg. Regner da med at det skal gå greit. Passer så godt nå da jeg skal ominnrede litt ekstra

Vann tappet ut i en stor balje, vannstanden nå er ca 10 cm. Det gikk enkelt å løsne filterhuset på toppen, tok ca 2 minutter.

MEN! Hvordan i all verden er det mulig å løsne filterhuset i bunn har kommet et par mindre pene strofer allerede, og jeg har ikke kommet lengre. Forsterkninger i form av mannen min er tilkalt... håper bare han ikke bruker så krefter at glasset sprekker eller no'... :o da sliter jeg litt!
Nevermind

Med en mann med muskler tok det ca 90 sekunder å få det ut

Og ikke et ord som ikke sømmer seg for små ører heller

Jippi!!!
Og nå skal det selges billig ?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap