Corydoras- eller Paradisfiskyngel? (side 2)

Hyggelig at dere er interessert
De går enda i rekekaret, og det ser fortsatt ut til at de har det bra. Kan prøve å få tatt et bilde av de når jeg får tid.

Lurer litt på vekst hastigheten. Syns ikke de er blitt så mye større enn sist jeg oppdaterte dere. Noen som kan si noe om det?

Forøvrig har de fått hundrevis? av nye lekekammerater. Endelig har også Paradisfiskparet fått det til

Hei!

Så fint at de fortsatt henger med.. er sååå spent på hva det egentlig er slags yngel. Spesielt siden de kan vise seg å være yngel fra fisk som ikke er kjent drettet i akvarium før. Det er jo ganske spesielt!

Ang. vekst. Hvor stort er rekekaret? Har sett flere si at yngel som går i små kar ikke vokser like fort og bra som de som har litt større plass. Om rekekaret er av mikro-typen (og det kan det jo godt være til reker!) så kan det hende at plassen er et problem?

Ellers hindrer nitrat god vekst, det er derfor man kjører så store og hyppige vannbytter i oppvekst/yngel kar. Så om rekekaret har en god størrelse, så kanskje nitrat kan være greit å sjekke, evt øke frekvensen på vannbytter?

Det tredje jeg kan tenke meg er fóringsrutinene.

Ellers bruker jo coryer ganske lang tid på å bli kjønnsmodne, så det er ikke sikkert at de vokser så himla kjapt uansett hva man gjør?

Nei, her trenger vi ekspert-hjelp, altså. Jeg bare slenger ut noen forslag, jeg

Grattis med paradisfiskene også!! Så moro
Gratulerer!
Dobbelt opp!
Får du sett om de er noe barter på paradisyngelet ditt nå da?
Grattis med yngel=)
Du må prøve å få tatt bilder av cory yngelen igjen, jeg vil se=)
Her er noen bilder tatt i full fart med så som så kvalitet.
Å du har ikke voksne Corydoras aeneus albino i karet..ja da må eggene ha fulgt med planter du har kjøpt. Det er i alle fall ikke Corydoras schwartzi yngel. Helt sikkert Corydoras aeneus albino.
Jaja.. uansett:
Gratulerer, det var nok dessverre ikke så sjeldent, men de var fine fordi om !
Slenger meg på og gratulerer jeg også!

De var jo flotte da, selv om det ser ut som aeneus albino, ja.

Om det viste seg å ikke være en sjeldenhet, så er vel disse to småttisene et bevis på hvor mye egg faktisk tåler!

Meget interessant det også, synes jeg!!
har eller har aldri hatt corydoras aeneus albino, men fikk sent en del planter før disse tittet frem. De plantene var imidlertid frosne når de kom hit.
Er ikke sikker om egg kan overleve frost? Men selvfølgelig kan det tenkes at de er kommet fra plantene.
Selv synes jeg ikke kropsformen ligner på aeneus albino da de (etter det jeg har sett) har en gjevnere kropp hele veien bakover. Disse ynglene er litt mer som et rumpetroll, rund fremme og spinklere bakover.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap