Juwel armatur /oppgradering (side 2)

Du kan kjøpe med ett ekstra rør, feks Life Glo, så kan du teste ut hva du foretrekker.
Jeg ble veldig fornøyd med kombinasjonen.

Sjekk om du kan få tak i måkevinger i stedet for disse relflektorene, jeg er ikke fornøyd med festeanordningen. Sliter litt med å få de stramt nok på rundt røret, og strammer jeg de inn er jeg redd for at jeg ødelegger røret når jeg skal sette de på.
Åja, jeg trodde det var måkevingene jeg :p Men det ble jo vanskelig å få det fra samme nettbutikk da, webzoo har måkevingene, og aquamanias har lysrørene :\
Det som er, kan jo alltids kjøpe måkevinger hvis Aquamanias tar dem inn ved en senere anledning, det gjør dem helt sikkert. Er jo ikke den store kostnaden.
Ja, hvis ikke kan jeg spør i dyrebutikken
Jeg har gjort dette nesten likt selv, men er foreløpig festa med strikk :P Må få ræva i gir og skaffe skruer til å skru inni det gamle armaturrælet. Blir supert lys med Lifeglo og powerglo, har hatt det før også. Jeg bruker gamle Juwel reflektorene med nye klips, funker greit det.
Jeg bare lurte på en ting til...
Hva gjorde du med den ledningen som går inn til starteren?
Og mine lysrør-holdere kan jeg bare ta av, de er ikke limt fast eller noe, men uansett så er det vel lettere å klippe den av og silikonere igjen? Da er jeg vel mer sikker på at det ikke kommer noe fukt inn.
[External Image]
Letteste er å klippe den av og tette hullet med silikon, uansett så er jo fuktighet ikke så farlig inn der siden du nå vil ødelegge det originale armaturet:P
Ok, da skal jeg oppgradere armaturet mitt i dag må bare finne noen skruer...
Hvordan skurer bruker man hvis man? Hva står det på esken liksom? Vet vi har mange skruer, men jeg er ikke så god på å vite hva forskjellen på de er :p
Kan jeg bruke en det står;
"Treskrue EL.forsinket herdet - 4,5x20"
på? :p
Det er jo ikke alt for tykk plast i slike armaturer, og da er det en fordel å velge en kort skruv, med grove gjenger.
Selv ville jeg nok brukt popnagler og skiver, men så er jeg jo også kjent for å ta litt vel hardt i på en del måter :S
Vi har popnagler eller noe sånt og ja, men det blir vel en smule vanskelig å feste i armaturet? Den ene siden må jo inni, må den ikke det? :s Har bare brukt det en gang, så husker ikke helt hvordan man gjorde det :p
En borrer jo hull der naglene skal sitte, så det er jo ikke verden mest krevende ting å få til

Sørg imidlertid for at naglene ekspanerer nok til å få feste i plasten, og at de er passe lange.
Er de for korte, vil de trekkes ut av hullet når de ekspanerer, er de for lange, vil de fort virke løse (eller for den del, være løse)

Det er med nagler som skruver og spiker; alt til sitt formål. Det er vel derfor jeg sikkert har 40-50kg med spiker, skruver, bolter, nagler og f....vet hva samlet på alle mulige plasser (eller var det at de ikke var samlet?? Jo, det var vist det )
Da var lyset i mitt kar oppgradert og! Brukte nagler, som Frank sa, og de henger godt fast nå ja. Utrolig hvor mye forskjell det er på lyset! Har et power glo og et life glo lysrør nå.

Du har buet front i ditt kar du, Ronny? Det har ikke jeg så jeg fikk hvertfall god plass til rørene i mitt kar, innenfor for holderne til de gamle rørene passet de perfekt! Hehe
Hm kom over denne tråden når jeg drev å søkte etter belysning.
Har selv Juwel (Rio 180) og jeg lurer på en ting.
Kjøpte nylig Life GLO og FloraGlo etter anbefaling fra dyrebutikken. Disse passet uten å måtte gjøre noe som helst.
Hva er forskjell egentlig ?
Plussmedlem
Deviator
Har selv Juwel (Rio 180) og jeg lurer på en ting. Kjøpte nylig Life GLO og FloraGlo etter anbefaling fra dyrebutikken. Disse passet uten å måtte gjøre noe som helst. Hva er forskjell egentlig ?

Du har T8 rør, tenker jeg. Disse passer utmerket til Juwel sine eldre kar.
Tråden handler om oppgradering til T5.
Dette er en annen standard for lysrør. (Diameter og lengde.)

Juwel har også T5 i sine kar nå. Såkalt HighLite, men her har Juwel sin egen standard på lengden.
De skal holde på kundene sine. Juwel-rør i Juwel-armatur
Frank Angell
Det er en del mer enn "bare" 25% mer lys. Det dreier seg om ca 50% mer lys, litt avhengi av rør, og hvordan T8-rørene ble drevet. 39W rør har tilnærmet samme lysutbytte som 2*30W T8 (med tenner). Jeg regner derfor alltid gode 39W rør som tilnærmet likt 58W T8 (og 24W tilnærmet likt 40W T8) Karet ditt vil derfor ha ett lysutbytte som tilsvarer ca 0,64W\L


Snålt det der med Watt pr. liter. Usikker på om det er eldre enn T8 og. Godt mulig at det viser til vanlige lyspærer eller T10 ellerno.

Vi burde vel egentlig snakke lumen pr liter. Eller enda riktigere lumen pr. areal og med en faktor fr dybden.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap