Espens krabber (side 2)

Nå er karet så å si ferdig! Fått meg noen Anubias, litt mose i elven og en avlegger av pasjonsblomst(test)... Syns det ser fint ut, blir bra når det vokser litt til
Har også fått meg 6 stk øksefisk oppi der, veldig fine! Tror ikke krabber kan klare å ta de...
Bilder kommer sansynligvis senere, dvs hvis jeg får tatt et bra bilde.
Her kommer et par dårlige bilder av karet, elva renner ned på rota
Får se om ikke dette funker, ellers laster jeg de opp på nytt;
[External Image]
[External Image]
Takk for endring av tittel!
Jeg er glad for at vi har så snille og flinke moderatorer her på Af...
Er det ikke litt lite vann til øksefiskene?
Ser stilig ut forresten.
Jeg tror ikke det er så alt for lite, akkurat der bildet er tatt av de er det minst vann...
Men det gjør heller ikkje noke om du hever vannstanden litt, viss ikkje det ødelegger planene dine Det ser ut som det er plenty landområde til krabbene, eg har mykje mindre til mine!
Ja, men jeg syns det var litt fint sånn det er nå :p Også tror jeg ikke pasjonsblomsten kan stå så mye under vann, så jeg kan ikke heve den så mye, da må jeg legge på litt sand og Men det kan godt være jeg gjør det, ser at fler planter og filteret er bare så vidt under vann...
Mulig jeg fisker i morra, ser at vannet i det ene hjørnet er helt stillestående, så jeg må nok fikse og trikse med pumper og slanger
Da var det mer vann, og bedre sirkulasjon! Ikke noe hjørne med stillestående vann
Nye bilder kommer etterhvert...
Jeg er ikke så god med kamera...
[External Image]
De tre krabbene kom i går, fortsatt litt skye, men de kommer når maten kommer
Her er et dårlig bilde av en...
[External Image]
Det var en søt dame Mine er ganske sky og, forsvinner i ein fart om eg gjør en brå bevegelse men mat er dei glad i! Og jafser godt av plantene om dei får tak i dei

Blir det ikke mye sildrelyd av slike vannfall?
Jeg drømmer også om krabber, mye pga dette med vannfall og landområder.

En vakker dag blir det nok krabber eller slamkryper her og
Nja, av og til, men merker faktisk ikke så mye til det, jeg har karet på soverommet, så hvis det hadde sildra for mye, hadde ikke jeg fått sove...

Javamosen vokser veldig bra i den elva! Festet seg veldig fort! Hele elva er dekket av mose, og sandsnegler Fant ut av at sandneglene likte seg veldig godt i den elva, og ser alltid flere som ligger der...
[External Image]
Jøss, i dag oppdaget jeg egg på den ene krabba mi! Jeg tror nok ikke det blir noen små-krabber av det, men er litt morsomt fordet Og hvis de klekker og blir til larver, så blir nok øksefiskene mine veldig glade, og mette

Men er det normalt at krabber med egg holder seg over vann? Ser at ho som bærer eggene står over vann konstant siden jeg byttet vann for en time siden...
Å, så flott krabbene dine har fått det! Jeg kan nok ikke svare på spørsmålene dine, men ville bare fortelle at nå bor krabben vår alene i 30-literen! (Se innlegg tidligere i tråden din). Ja, ikke helt alene, for noen eplesnegler er i samme selskap...men alle de andre fiskene har fått nye kar hjemme hos oss! Vi forstod etterhvert at butikken nesten hadde ledet oss inn i fiske-mishandling, men det endte uten verken sydom eller dødsfall!
Ellers går jeg rundt og er spent på nårtid neste skall-skifte vil ta til hos oss!

Hilsen fra Kate og krabben!
Så bra, nå ble sikkert fiskene og krabben glade
Kikket på karene i profilen din, fine kar, blir gøy med nye bilder når du får mer planter i 100litern Scalarene kan jeg tenke meg ble glade for stor plass nå kan jeg tenke meg! Hehe...
Jeg tror jeg har fått egg i øyet! Jeg syns jeg så egg på den andre dama i dag og! Og begge damene stod på hver sin land-del! [External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap