Sparepære eller glødelampe? (side 2)

Frank Angell
Kan nevne at jeg bare for morro skjøv labbene helt sammen, og klaska lyset oppå 5litern. Så ut som en ufo, men fy fasan det lyset :D

Hehehe, den var god.
Men den kan jo brukes til fellesbelysning for to småkar, uten å se ut som en ufo.
Men 47 cm, hvilke kar har disse målene?
Aggi
Men 47 cm, hvilke kar har disse målene?
Labbene er justerbare, så det er bare om en setter de så langt ut en kan uten at noe faller fra hverandre som indikeres av dette tallet
Men det hadde neppe skada om føttene gikk 15mm lengre ut på hver side
Akkurat. Den vil vel smelte dersom man legger den oppå et dekkglass, tenker jeg... ?
Husk på frakten når du sier prisene.

De oppgir en lavere pris på produktet og en høyere pris på frakten for å betale mindre avgifter til Ebay. Den faktiske frakten de betaler for å sende tingene til deg er mye lavere enn det du betaler.

Men billig uansett. Har selv to 9w (eller var det 11) lamper som jeg har kjøpt der.
Ja, disse frakprisene klarer de visst å blåse litt godt opp i norge også..
Eks: Netthandelen :S
Jeg tror ikke noe vil smelte om det legges på dekk-glass. Men fjern da det allerede eksisterende dekk-glasset i plexi, en trenger jo ikke dobbelt opp

Det er såpass med kjøling i armaturet, at jeg tviler på at tempen når høyder som får det til å lukte brent bacon

Selv syntes jeg egentlig det er flott at de "trixer" litt med pris kontra frakt. Dette fører til at flere produkter vil smette under grensa på 200.- nok, og derfor kan tas inn til landet uten å måtte betale 25% mva + en hundrings til posten.
Blir fort en vis prisforskjell om en ser på ett så enkelt oppsett som dette:
Varepris: 150.- Frakt: 150.- Sum 300.- Ingen avgift.
Varepris: 250.- Frakt: 50.- Sum 300.- Fortolling og MVA: 175.- Total 475.-
Ja, det var smart.
Jeg lette etter de med høyere watt, men det var jo en vare-jungel uten like, så jeg fant dem ikke...
Aggi
Ja, disse frakprisene klarer de visst å blåse litt godt opp i norge også.. Eks: Netthandelen :S


I Netthandelen`s sortiment er 98% søppel, elendig kvalitet. Er ferdig med å handle "billig" der.
Frank Angell
Jeg tror ikke noe vil smelte om det legges på dekk-glass. Men fjern da det allerede eksisterende dekk-glasset i plexi, en trenger jo ikke dobbelt opp :) Det er såpass med kjøling i armaturet, at jeg tviler på at tempen når høyder som får det til å lukte brent bacon :D Selv syntes jeg egentlig det er flott at de "trixer" litt med pris kontra frakt. Dette fører til at flere produkter vil smette under grensa på 200.- nok, og derfor kan tas inn til landet uten å måtte betale 25% mva + en hundrings til posten. Blir fort en vis prisforskjell om en ser på ett så enkelt oppsett som dette: Varepris: 150.- Frakt: 150.- Sum 300.- Ingen avgift. Varepris: 250.- Frakt: 50.- Sum 300.- Fortolling og MVA: 175.- Total 475.-


Jeg måtte betale moms på en forsending fordi frakten utgorde en altfor stor del av verdien, selv om produktprisene var under 200 tilsammen.
Når det gjelder moms, må med andre ord frakten være realistisk.

Men nå er det ikke mye å spare på å slå sammen mange produkter, så da er det like greit å bestille i flere omganger. Som en bonus får man flere pakker å se frem til.
Trygve Lillefosse
Jeg måtte betale moms på en forsending fordi frakten utgorde en altfor stor del av verdien, selv om produktprisene var under 200 tilsammen. Når det gjelder moms, må med andre ord frakten være realistisk. Men nå er det ikke mye å spare på å slå sammen mange produkter, så da er det like greit å bestille i flere omganger. Som en bonus får man flere pakker å se frem til.:-)

Da har nok noen misforstått lovverket, på siden som skal overholde lovverket.
Selv hadde jeg klaget dette inn, da regelverket er svært tydelig på dette punktet.
Skal de begynne med særskilt tolking og vurdering av hver enkelt forsendelse, får de i alle fall mer enn nok å gjøre - både med tanke på klager, og det faktiske arbeidet

Ser heller ikke helt for meg hvordan de skal bevise at varens verdi er høyere enn hva den er, og at fraktkostnadene er lavere enn hva som er oppgitt.
For alt de vet, har sender måttet reise 15mil med taxi for å sende denne forsendelsen. Selv om taxiprisene er noe horrible her til lands, finnes det garantert andre steder der slikt koster flæsk
Tilfeldig bekjentskap
© Stephen Land
Reklame for plussmedlemskap