Woho...de røde kurvciklidene mine har lagt egg:p (side 2)

Takk:P

Tok vel mellom 2-3 dager før de klekket. Regner med at de flytta dem ganske fort, oppdaga dette da jeg stod opp på formiddagen i dag. Jeg så også at de har flytta wigglersene fra der de er nå til et annet sted, og så tilbake dit igjen. Så regner med at jeg har frittsvømmende yngel i løpet av uka
Tom Kristiansen
Så regner med at jeg har frittsvømmende yngel i løpet av uka:)


hold oss oppdatert da, er du snill. har lyst på slik begivenhet her også
Det skal jeg gjøre vettø, de lever iallefall ennå
Når jeg kom hjem for 20 min siden, svømte yngelen delvis sammen med mor og far. Virker ikke som alle er svømmedyktige ennå, men kommer seg nokf

Jeg har ikke tilgang på nyklekket artemia, men har en pose med avskallet artemia egg. Noen som vet hvor mye jeg skal fore med?

Skal legges til at det er fryktelig morro og se på paret jobber med å holde kontroll hehe, er to torpedeoer som svømmer rundt her nå hehe.
Legger ut noen flere bilder tatt i dag lover godt ennå iallefall....masse små yngel som svinser rundt.
Fikk tatt noen bilder av yngelen i dag også, men skulle hatt bedre zoom på kameraet hehe:P
De er utrolig søte Synes det ser ut som at foreldrene fortsatt har leksfargene utifra de siste bildene, stemmer det ?

Og hvordan funker det med avskallet artemia ? Angrer på at jeg ikke kjøpte på auksjon i klubben sist.
juvel
De er utrolig søte :-) Synes det ser ut som at foreldrene fortsatt har leksfargene utifra de siste bildene, stemmer det ? Og hvordan funker det med avskallet artemia ? Angrer på at jeg ikke kjøpte på auksjon i klubben sist.


Ja de har fortsatt leksfarger, svart lilla kan man si. Og syns egentlig synd på den lille stimen jeg har av glødebåndstetra der inne. Må holde seg i et hjørne av karet. Så får nok flytte dem i morra:P

Når det gjelder avskallede artemia egg så er jeg usikker, ser ut som de spiser da. Men siden de er så små så er det vanskelig å si. Håper det funker iallefall. Nå har foreldrene samla gjengen for natta og alle ligger pent og pyntelig i en utgravd grop i sanda:P
MC Darup
Nydelige fisker ja :)


Takker du, har hatt røde kurvciklider før men aldrig med så sterke farger. I tillegg så virker de som veldig flinke foreldre. Ved vannbytte i dag forsvant noen ned i bøtta, disse fikk jeg helt tilbake og mor og far kom med en gang å henta dem og spytta dem ned sammen med de andre Veldig underholdene å se dem holde på, for de små har ikke ro i ræva. Mye jobb for paret dette tenker jeg:P
Tom Kristiansen
Og syns egentlig synd på den lille stimen jeg har av glødebåndstetra der inne. Må holde seg i et hjørne av karet. Så får nok flytte dem i morra:P


Er det andre fisker i karet?
Hvis ikke tror jeg jeg ville ventet med det lengste før jeg forandret noe. Så lenge tetraene får spist og ikke får fysiske skader er det bra at ciklidene har felles fiende.

Jeg kan se fra sofakroken når palettene mine har frittsvømmende yngel. Det er den perioden jeg har 20 gulltetra i øverste høyre hjørne av en 160 L
Er 8 stk små glødebåndstetraer og en liten ancistrus som går sammen med dem.


Jeg satte dem inn slik at ciklidene skulle føle seg trygge og legge egg. De jobber også felles med å holde dem på avstand, i stede for å gå løs på hverandre.

Så blir vel til at jeg har dem der, for RKC er ikke de mest agresive ciklidene. Iallefall så lenge ikke tetraene tar skade av det:P
Ja de blå acara ciklidene mine henter også inn unger hvis de kommer for langt unna, tar de med kjeften og spytter de ut i klynga der de andre er.

Ikke bare bare å holde kontroll på så mange småtasser :P Jeg er forøvrig enig i at du bare skal beholde glødebåndtetraene der.

Når det gjelder mine macmasters dverciklider så tror jeg de har lurt meg skikkelig haha. I går var mora ute av hula og svømte omkring. Jeg snek meg til å løfte litt på hula men neida - ingenting der gitt hehe. Men de oppfører seg fortsatt som de har noe på gang, så kanskje noe dukker opp og jeg blir overrasket?

Vel vel... er bare en uke igjen nå så kan jeg registrere oppdrett på palettciklidene )

Det går heldigvis bra med de lyktetetraene jeg kjøpte for å ha i 240 literen sammen med acaraen. Ingen er blitt spist. De er jo mye større enn glødebåndtetraene, så håper det går bra, hehe. Glødebåndene som var igjen flyttet jeg til 112 literen. Der blir de ikke spist ihvertfall :P
En liten oppdatering.

Har hatt en del frafall av yngel, om dette kommer av at jeg bare har fora med avskallede artemia egg eller andre faktorer vet jeg ikke ennå. Er jo første gang foreldre også har yngel, så kan jo også være den grunnen.

For nitrit er ikke noe problem da jeg bytter vann 2 hver dag og ph en justeres på forhånd, samt at bøttene med vann står over natten så det oppnår ca 20 grader før det havner i akvariet.

Har vel rundt 20 yngel igjen.

Men har nå satt i gang for å klekke artemia egg, så regner med at jeg kan begynne å fore med dette fra i morra av. Så gjenstår å se om noen vokser opp, er vel lov å håpe
Tom Kristiansen
En liten oppdatering. Har hatt en del frafall av yngel, om dette kommer av at jeg bare har fora med avskallede artemia egg eller andre faktorer vet jeg ikke ennå. Er jo første gang foreldre også har yngel, så kan jo også være den grunnen. For nitrit er ikke noe problem da jeg bytter vann 2 hver dag og ph en justeres på forhånd, samt at bøttene med vann står over natten så det oppnår ca 20 grader før det havner i akvariet. Har vel rundt 20 yngel igjen. Men har nå satt i gang for å klekke artemia egg, så regner med at jeg kan begynne å fore med dette fra i morra av. Så gjenstår å se om noen vokser opp, er vel lov å håpe:)


Du får også kjøpt næringsrikt baby tørrfòr. Aquatic nature har en som er veldig bra og det står på boksen at den delvis erstatter artemia. Når jeg fòrer med dette så strør jeg litt på fingrene og stikker hånda ned i vannet over yngelen og gnir fingrene mot hverandre slik at det blir mer pulverisert.

Og så er det jo hvilken andre fisker du har i karet. Kanskje du skulle flytte ut glødebåndtetraene og heller sette inn en sugemalle e.l. Det kan være nok til at foreldrene beskytter yngelen.

Jeg mista mange blå acara yngel også, så pass mye at jeg valgte å flytte de til et yngelkar. Foreldrene begynner å forberede seg til å gå i lek igjen virker det som.
Glødebåndstetraene holder seg behørlig på avstand...her og fru ciklide har satt seg i respekt seru har allerede en lite ancistrus i karet.

Så enten har mor og far fått seg noen godbiter, ellers har de død en natulig død eller noe:P

Jeg bruker som sagt avskallede artemia....tar litt mellom fingrene og gnir dette ut over yngelen.

Men får vel regne med litt frafall de første gangene.
Egg igjen da, fikk filma det denne gangen:P
Da var det jaggu pån igjen gitt, paret la nye egg i ettermiddag. Og jeg var så heldig at jeg fikk filma hannen som befrukter egga.
Har telt 12 yngel som ennå lever fra kullet som kom for 2 uker siden, disse kan du også se svømme rundt

<embed src="http://www.youtube.com/v/um-MgWT1Z60&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed>
Så morsomt ! Veldig artig film med småsøsknene som svømmer rundt også. Jeg har ikke yngel på mine ennå, men de har fått leksfarger

har du forresten prøvd mikroorm som yngelfor ? Ga veldig fine resultater på sverddrageryngelen min, ingen frafall hittil -nå er de 3 uker gamle
juvel
Så morsomt ! Veldig artig film med småsøsknene som svømmer rundt også. Jeg har ikke yngel på mine ennå, men de har fått leksfarger :-) har du forresten prøvd mikroorm som yngelfor ? Ga veldig fine resultater på sverddrageryngelen min, ingen frafall hittil -nå er de 3 uker gamle :-)


Ja var morro og filme dem, og filmen er egentlig mye lenger men da tar det så lang tid å få lasta den opp hehe.

Nei har ikke det, men fora med avskallede artemia egg og i de siste prøvd litt frosne dafiner. samt litt ny klekket artemia, men fikk det ikke helt til den første gangen jeg prøvde hehe...men øvelse gjør mester har en smart fyr sagt en gang.

Men har vært inne på tanken å prøve mikroorm, var ei her inne jeg leste om som solgte startkultur av disse.


Så gøy! Nydelige fisker. Du må legge ut flere bilder av yngelen
Tilfeldig bekjentskap
© ØrjanMc
Reklame for plussmedlemskap