- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Fryeri 2 stk. brå død. kr 500 rett i dass. (side 2)
Fryeri 2 stk. brå død. kr 500 rett i dass. (side 2)
ShiramorÅåååh, da var det vannverdier lell... Det er Blå Ahli (Sciaenochromis fryeri) du mener, ja? Jeg vet ikke åssen du har tenkt det, men vil absolutt anbefale deg å ha et eget malawi-kar til fryeri, til nød sammen med hongi`n. Sebraciklider er jo "fra en annen verden" og er også ganske aggressive av seg, vel? Kun noen tanker her. Kjedelig å miste flere fisk.
Ja det er Blå Ahli. Hvis jeg bytter Blå Ahli med et annet par,! hvilke går bra med Hongi. Hongi er jo Rå (ikke stekt, ha ha..) Sebraciklidene mine går veldig bra med hongi. Mine er av en eller annen merkelige grunn veldig peaceful, ..........nei de er ikke syke. hatt de i 4 mnd.
Jeg måtte nå kl 1950 sette ho hongi n i 60 litern med 40 sebraciklider. Kun 1-2 cm store. Hun kom seg med en gang. Nå er kun han hongi igjen med de andre inntil vannet har blitt litt hardere.kh.
På forhånd takk for svar!
Postet 22.03.08 kl 19:32
Endret: 22.03.08 kl 19:50
Postet 22.03.08 kl 19:59
Tror ikke pansermallene dine vil ha det noe særlig i de vannverdiene som de andre fiskene dine krever. Dette er dessuten rolige, snille fisk som burde få lov til å leve i et artsriktig miljø hvor de ikke står i fare for å bli plaget av de andre fiskene i karet. Ber deg pent om å få de omplassert til et annet, mer egnet levested.
Postet 22.03.08 kl 20:09
liv_65Er du sikker på at det er KH du skal ha opp? Er vel PG og GH eventuelt? KH er bare et mål for "buffer" av PH. Dvs høy KH gir mindre svingninger i PH. Tipper det er GH du skal ha opp og da er det GH+ du trenger (eller hobbygips som noen bruker)
Jeg blir ille nervøs av alle dem bokstavene her jeg. Eneste jeg kan er CD, LP og MP3. Fra Spøk til alvor , jeg tror kanskje det var GH han sa.
Takk for svar Liv!
Mvh martin
Postet 22.03.08 kl 20:59
Tante AstridTror ikke pansermallene dine vil ha det noe særlig i de vannverdiene som de andre fiskene dine krever. Dette er dessuten rolige, snille fisk som burde få lov til å leve i et artsriktig miljø hvor de ikke står i fare for å bli plaget av de andre fiskene i karet. Ber deg pent om å få de omplassert til et annet, mer egnet levested.
Det skal jeg gjøre Astrid. Jeg tar Panser mallene over i 60 litern. Jeg vil at de skal ha det bra, men jeg må si at det har sett ut som de har trivdes veldig godt der de har vært. De blir omplassert umiddelbart.
Takk for svar Astrid!
Postet 22.03.08 kl 21:04
fisk planter i akvariet:
Planter
3 stk Javabregne Microsorum pteropus
Fisk
4 stk Sebraciklide Archocentrus nigrofasciatus
2 stk Kieser pleco Baryancistrus sp. L003
1 stk Øreål, Panserål Erpetoichthys calabaricus
1 stk Pleco Hypostomus plecostomus
3 stk Golden Labidochromis caeruleus
1 stk Labidochromis sp. ´Hongi´ Hann
1 stk Melanochromis auratus Hann
Slik er sammensetningen kl 21.37. Det kommer 2-3 hunner til Hongi og auratus til tirsdag. Er dette ok? Bytter ut også lavastein med kalkstein?
Planter
3 stk Javabregne Microsorum pteropus
Fisk
4 stk Sebraciklide Archocentrus nigrofasciatus
2 stk Kieser pleco Baryancistrus sp. L003
1 stk Øreål, Panserål Erpetoichthys calabaricus
1 stk Pleco Hypostomus plecostomus
3 stk Golden Labidochromis caeruleus
1 stk Labidochromis sp. ´Hongi´ Hann
1 stk Melanochromis auratus Hann
Slik er sammensetningen kl 21.37. Det kommer 2-3 hunner til Hongi og auratus til tirsdag. Er dette ok? Bytter ut også lavastein med kalkstein?
Postet 22.03.08 kl 21:40
Postet 23.03.08 kl 00:01
@The Shark@fisk planter i akvariet: Planter 3 stk Javabregne Microsorum pteropus Fisk 4 stk Sebraciklide Archocentrus nigrofasciatus 2 stk Kieser pleco Baryancistrus sp. L003 1 stk Øreål, Panserål Erpetoichthys calabaricus 1 stk Pleco Hypostomus plecostomus 3 stk Golden Labidochromis caeruleus 1 stk Labidochromis sp. ´Hongi´ Hann 1 stk Melanochromis auratus Hann Slik er sammensetningen kl 21.37. Det kommer 2-3 hunner til Hongi og auratus til tirsdag. Er dette ok? Bytter ut også lavastein med kalkstein?
Hej Du hajen!
Tittade på din profil och undrar ju då om det stämmer att de fiskarna som du nämner ovan skall gå i ett 100liters sällskaps akvarium?
Om det är så blir det alldeles för litet!
1. När Zebracikliderna leker tar de iallafall halva akvariumet min. som revir!
2.Hongi hannen kan oxå bli tuff och skall ha sitt revir och bör ha akvarium på minst 150 liter (tycker personligen att man bör ha 200 minst)
3.Melanochromis auratus bör oxå ha minst 150 liters.
Malarna behöver oxå plats när de blir stora.
Men de kanske går i ett större akvarium än vad som visas på din profil!
Och kanske är det så att de är små och du har planer på att skaffa ett större akvarium.
Shark
Ta dig en tur till akvarieklubben i Fredrikstad det är alltid lika trevligt se link.
Där kan man få tips och råd!
Träffa andra akvarister som har samma hobby som dig.
Vi har föredrag och så har vi auktioner .
Vi har möten 1 gång i månaden
För en vecka sedan var vi och fångade levande foder i Hafslundshuvud gård i Særp.
Postet 23.03.08 kl 06:33
Postet 23.03.08 kl 12:43
Malarna behöver oxå plats när de blir stora.
Och kanske är det så att de är små och du har planer på att skaffa ett större akvarium.
Shark
Ta dig en tur till akvarieklubben i Fredrikstad det är alltid lika trevligt se link.
Hei Kjell! Takk for bra respons. Vi har dessverre kun plass til 100 liter mellom sofaene og 60 litern på kjøkkenbenken under skapene, men vi skal ha enebolig snart, da blir det minst 720 liter. Akkurat nå så ser det ut som akvariumene "har på seg leiligheten" akkurat som du "har på deg jakke", men fra spøk til alvor, de får et større sted etterhvert. Prekæs
Shark
Hei Kjell! Takk for bra respons. Vi har dessverre kun plass til 100 liter mellom sofaene og 60 litern på kjøkkenbenken under skapene, men vi skal ha enebolig snart, da blir det minst 720 liter. Akkurat nå så ser det ut som akvariumene "har på seg leiligheten" akkurat som du "har på deg jakke", men fra spøk til alvor, de får et større sted etterhvert. Prekæs
Postet 23.03.08 kl 12:56