Nina og Lars Erik sin fisketråd (side 2)

Problemet er jo at den ikke spiser på et par dager siden den ikke tar annet for enn neontetra. Vi har jo ikke neon i karet da, men måtte gi den noe etter tre dager. Da spiste den ti på en kveld.
Får prøve med små sirisser el små fluer også, den går helt klart etter ting søm beveger seg. Tetra sticksene bryr den seg ikke om, om vi så hiver dem i hodet på den..

Nå er 250L fyllt opp og ble kjempefin. Fiska har allerede flyttet inn, et lekspar med Bujurquina apoparuana. Ferdig innkjørt pumpe gjør susen, dessuten er det grenser for hvor mye to fisk klarer å grise.

Akkurat nå er Lars Erik og henter sirkelsag for å skjære til bord til 160L.
Vi flyttet det røde diskusparet opp i min 720L her forleden; og hannen er en meget bestemt herremann. Han jager de tre andre mindre diskusene veggimellom. Derfor blir 160L midlertidig hjem til dem, mens de får spist seg litt større og sterkere.

Tror ikke det gjør noe om den ikke spiser på ett par dager. Min åt sticks som fløyt sakte rundt pga strømmen fra pumpa, men den ventet ofte til noen andre prøvde å ta foret og da: jafs!. Egentlig burde jo ikke jeg komme med råd om arrowana, min ble jo ikke gamle karen *skuler stygt bort på oscarine*

Gleder meg til å se hvordan den nye bakgrunnen ser ut under vann.

Avstå beskrivelser om foring med levende fisk som for da dette er forbudt etter norsk lov.

Vil gjerne se et helbilde av den malla
Her kommer noen bilder fra karene også:

Først er ferdig limt bakgrunn i 250L.
Nr to er lekspar av Bujurquina apoparuana i mitt kar 720l.
Sist er ferdig fylt 250L med Bujurquina apoparuana lekspar.

Helbilde.
Beklager, skal ikke nevne det fler ganger, Geir.
Av hvilken malle ville du se helbilde?
Stor malle.
Dette er vår acanthicus adonis på ca 50cm. Plecoen på det ene bildet er faktisk 25cm+
Det var kansje ikke så veldig bra bilder, men den er så flink til å gjemme seg når jeg kommer med kamera.
Jeg er sikker på at den lukter meg, eller noe..
Det er så rart at en så stor malle klarer å gjemme seg, men jeg har sett det hehe. Har vel mest bare sett kjempehalen og litt av den når jeg har vært der.
Ja, det er ganske utrolig, akkurat nå ligger den synlig, men ikke i kameravennlig vinkel.
Lars Erik er altfor flink til å innrede slik at mallene trives og har gjemmesteder.
Triradiatusene som går der ser vi jo nesten aldri.
I går kveld foret jeg med noe nytt i 720L min, fiskeegg, det var storsuksess.
Det var kjempegøy å se de spise, gikk helt bananas alle fiska.
De eneste som ikke spiste var discusene, de bare stod stille i vannet og så helt uberørt ut. De som spiser tilnærmet alt..
Fiskeegg? Fra hvem fisk da? *skjønner ingenting* hehe
Frosne fiskeegg, det må være frysefisk eller noe.. De har de i fryseren hos Dahls dyrerike, vet ikke hvor de har fisken hen da.
Høres spennende ut.

Når kommer det bilder av arrowanan? Har lyst til å se den
Oppsett av nytt kar.
Nå har jeg (Nina) startet et prosjekt med selvlaget innvendig bakgrunn. Etter at Lars Erik laget så fin bakgrunn i 250L, ville selvfølgelig jeg og prøve meg.

Karet er et rammekar på 160L som vi kjøpte av ElinP.
Jeg var i går på stranda og plukket mange kilo med småstein, disse ble vasket godt og tørket før bruk.
Idag var de klare for bruk, måtte ut en liten tur til da, manglet akkurat til 20cm av karet.. Typisk.
Så var det å kline silikon på innsiden av bakveggen og legge på stein. Helte de utover uten mål og mening og dyttet og klemte de på plass. Da jeg var ferdig strødde jeg fin rådasand over alt og trykket ned i mellom steinene.
Dette skal få stå til jeg kommer fra jobb i morgen.

Er veldig spent på hvordan det blir
Legger inn bilder senere.
Arowana
Skal prøve å ta noen bilder i kveld.
Den har flyttet over i 250L siden Herosen stjal maten dens..
Triradiatusene er også i ferd med å flytte inn der, vi må bare få tak i de tre siste, fire er alt flyttet.
Her kommer noen bilder.
Først den nye arowanaen, et lite oversiktsbilde av 250L med bujurquinaene.
Tilslutt trøtt akvariepynt..
Åååå så fint. Bijurquinane ser flotte ut til den bakgrunnen hehehe. Sånn akvariepynt har jeg og lyst på. Sånn arowana og, må bare spare opp!
Her litt flere.
En flott peru altum F1, fra auksjonen i moss.
Mine flotte sodalis.
Prosjekt bakgrunn.
Spennende med bakgrunnen altså. Må snart ta en tur på besøk til dere skjønner jeg.
Tilfeldig bekjentskap
© Jon Stigersand
Reklame for plussmedlemskap