Malawi kar/fisk bilder! (side 2)

Takk for kjapt svar =) hehe
Svar til geir
Tips til fotografering av fisk.

Fiskene er jo aldrig i ro!

Det jeg gjør, er å stille inn kamera til å knipse 3 bilder ved ett trykk på avløseren. Da øker man sjansen til å få ett fint bilde.

Slenger med noen bilder til jeg....

Bilde 1: Synodontis njassae
Bilde 2: Aulonocara stuartgranti Coube F1
Bilde 3: Pterygoplichthys Gibbiceps (Ikke Malawi)
narols
Tips til fotografering av fisk. Fiskene er jo aldrig i ro! Det jeg gjør, er å stille inn kamera til å knipse 3 bilder ved ett trykk på avløseren. Da øker man sjansen til å få ett fint bilde. Slenger med noen bilder til jeg.... Bilde 1: Synodontis njassae Bilde 2: Aulonocara stuartgranti Coube F1 Bilde 3: Pterygoplichthys Gibbiceps (Ikke Malawi)

Sendte deg en mail nå om hvordan man fikk bilde til og komme opp som store bilder =)
=)
Her er da bilde av hele karet mitt.
Skal ha svart bakgrunn eller BTN bakgrunn =)[External Image]
narols ser du är från Fredrikstad!

Du får at dig en tur till fredrikstad Akvarieklubb !
Svar til kjell
Ja, jeg har tenkt på det. Når er det dere samles neste gang?
Vi har det mycket trevligt på våra möten så du är hjärtligt välkommen!
Du kan läsa lite på våran hemsida se link!

Där får du även träffa Alenate som har skickat in bilder på denna tråden!
Det är några killar som håller på med Malawi i klubben.

Hei!!

Utrolig fin fisk dette her, skal snart gå til innkjøp av større kar, (180l eller 240l) ikke helt sikker enda.
Men ser også at dere med Malawi har veldig lite planter i disse karene, mest stein. Liker den seg best da? Er fortsatt ganske fresh i gamet så er åpen for lærdom.
Og 240l burde vel være stort nok det til å ha malawifisker i?

Keep up the good work!! =)

Mvh Kenneth
Hei kpleco
etter min erfaring så tror jeg kanskje 240L blir i det minste laget. Men det kommer jo helt ann på hvordan malawi fisker du skal ha og hvor store dem blir da =)
og du skal heller ikke så mye høyere opp i pris før du får et 300-375L kar =) som er pent bruk =)
bare noe jeg tror da =)
[External Image]
Visst kan man ha växter i malawi akvarium det går jätte bra det!
jag har jätte vallisneria i alla mina akvarium !Har oxå rötter det ser mera naturligt ut med både växter och rötter.

du kan se på dessa bilder på mitt 540 och 400 liters akvarium

Dålig kvalitet på fotona....
Ok så da blir 240l kanskje litt i minste laget, (begrenset med plass skjønner dere)
Men hva er det som er mest normalt for deres habitat da? tenkte på evt bakgrunn etc. BTN bakgrunnene er jo sykt fine, men også dyre. Hva slags fisk som skal oppi der enda veit jeg ikke, men Malawi kar skal jeg ha, må da være noen av den peneste fisken jeg har sett !!!

Bilde 3 viser hann og hunn av F1 Metriaclima msobo magunga.
Det karet på 375l kjell, er dette malawifisk som er der? Utrolig pen fisk.. Tror nok litersyken har tatt overhånd hehe..

Det är ett akvarium med Astatotilapia latifasciata

kallas även för:
Viktoriazebra, Haplochromis latifasciatus, Haplochromis sp. "zebra obliquidens

Från Kyoga- och Nawampasasjön kommer Astatotilapia latifasciata många tror det är en viktoriaciklid men det är det ej!

Fina de!

om det är detta akvariumet du menar
Jepp det karet jeg mente utrolig pent!!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap