Krukke med vann og fisk! (side 2)

Får ikke lagt ut, er noe feil med af.
Sånn her er tankene (hadde nesten glemt dette)
Nope får fremdeles ikke lagt ut bilder gitt.
ja i dag er det noe med af som ikke er helt på planeten.
reme 1000 har ofte noen kurver som ser ut som netting.
noe lignende dette
Hmm ja den kan faktisk fungere, men tanken min er å ha de "hengende" på kanten av krukka, altså ikke stående på bånn. På den måten får fisken mer svømmeplass og gjemmesteder, under disse "terassene".
siliconere dem fast eller ta en vinkelsliper å lage et lite hakk
i kanten der du vil ha terassen
Hva med slike matbokser til kaniner og katter som det er vanlig å henge inne i bur eller reisekasser? De som har slike stålpinner til å henge i nettingen. Mulig disse kan bøyes og tilpasses slik at de kan henge over kanten på krukken. Noen hull må selvsagt bores i selve koppen slik at vannet trenger inn. Mulig disse strengene kan ruste, men hvis du skal bruke epoxy inne i krukka så kan du kanskje også forsegle disse i samme slengen. Selve plasten i disse matkurvene er nok ufarlig i og med de er beregnet på å ha mat i.

Ellers så kan en tur på Nille, Clas Ohlson ol være et sted å lete. Anbefaler at du velger noe som er beregnet for å brukes til mat siden den plasten kan regnes for ufarlig.
Det er jo snakk om kurver i en ganske stor skala her da. Har lurt på å bare sette no plank tvers over og sånn, kle med fiberduk og voila
Og vi prøver igjen
Nope må lage bildene helt på nytt og sånn da kanskje
Galemor
Og vi prøver igjen Nope må lage bildene helt på nytt og sånn da kanskje


I Paint er lerretet (størrelsen på bildet) ofte større enn selve tegneflaten. Åpne tegningen i paint og trykk CTRL+E Du skal få opp en dialogboks som forteller formatet på lerretet (Attributes/Egenskaper). Det må ikke overstige 500 x 500 pixler. Du må også passe på at du lagrer filene i jpg-format og ikke bmp-format. Dersom dette er gresk for deg, send dem til meg, så kan jeg se om jeg kan hjelpe.
Da har jeg funnet ut hvordan jeg lagrer i jpg. Vel her tar ting tid, heldigvis har min snille samboer satt igang med å hjelpe meg. Så nå har vi funnet ut hvordan vi skal legge duken for å få minst mulig skrukker. Ble litt klippe lime og her er resultatet.
Skal se om jeg fikk det til med å lagre fil som jpg istedet eller om den fremdeles er for stor. Da får du den Dent
He he glemte jo helt bildet
Da legger jeg ved de to andre oxo, men resultatet blir vel mer som siste bilde, fordi jeg har kapitulert, det måtte jeg skulle krukka bli ferdig i år.
Blir kjedelig, men så får det være.
Jo jeg skal ha sånn rull med stein på langs kanten på krukka.
Og her er krukka med utsikt
Arg det går sakte fremover, for hver gang jeg limer må duken ligge i 24 timer. Har nå fått satt de sammen og testet med vann etter lekkasje i liminga, jo det var det, da måtte jo duken tørke og idag er det på`n igjen med å finne hullet og få limt. Det jeg lurer litt på er om jeg bare skal la det være hull, tenkte på som enkelt vannbytte, litt vann renner ut hver dag og jeg kan fylle på nytt. Eller blir det bare dumt??

Ting tar iallefal tid, mest sannsynlig går jeg for epoxy til neste år, hadde gjort det nå om jeg hadde hattt råd og funnet det noe sted i nærheten. Ingen som har peiling på om det er drikkevannsgodkjent. Når jeg sier hva det skal brukes til blir alle usikre og dermed går jeg uten å handle derfra.
Kjipt at det går så sakte fremover da

Det med hullet er selvfølgelig helt opp til deg, men for meg virker det som det ikke er noe poeng i. Du vil jo kun fylle opp til hullet, så det vil ikke renne ut noe særlig, eller i det hele tatt, og du kan ikke fylle på for da renner det bare ut hullet. Med mindre det blir en enkel måte å gjøre et vannbytte da, du fyller bare på litt vann så renner overskuddsvannet ut og det nye vannet blander seg med det gamle...

Ellers kan det være greit å ha et hull ganske høyt oppe som overskuddsvannet renner ut av når det regner... Det tror jeg ble nevnt en gang tidligere i tråden..

Kommer an på hvor stort det er, vil ikke at det skal følge med fisk ut
Hullet sitter i liminga i bunn av damduken, det er oxo hull i krukka, men har propp så det kan tettes igjen.
Har ikke mekket noe overenningshull, blir som sagt et veldig enkelt prøveprosjekt i år. Tenkte heller på å kappe damduken sånn at regn vann kan gå bak duken og ut av hullet i krukka. Da vil oxo for høy vannstand gå over og bak duken. Den vil igjen være dekt av duken med steinene på, så det ikke forsvinner fisker ut.
ville kledd hele krukka med sillicon invendig jeg
Epoxy tror jeg nok blir billigere enn silikon, men du gjør omtrent samme oppgaven. Forsegler krukka så ikke skadelige stoffer skal lekke ut i vannet.
Aha, da skjønner jeg. Trodde det var snakk om et hull øverst på krukka jeg. Vet ikke hvordan det kommer til å fungere... Det enkleste er vel å prøve og se hvordan det går, og hvis det ikke går kan du tette det neste år
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap