Ikke død likevel (side 2)

Samtlige av de eplesneglene jeg hadde i karet døde da jeg medisinerte.
Etter at de har fått noe de ikke tåler, så kan de bruke 3-7 dager på å dø. :S
Har du fått vite noe om fisken ennå? Det virker rart at den svømmer rundt med et "teppe" over seg...
Virker som det som plaget fisken min er helt borte, skal jeg medisinere i 6 dager? Trodde det bare var 3 jeg, det er det står på pakka. Kan ikke se min sebra, men skal sjekke nøyere og pelle den ut senere (må dusje, har drevet å malt)
Har foret som normalt både igår og idag, vil ikke sulte de små habrosusene oxo har jeg no palettyngel jeg fant i pumpa her om dagen, de trenger å fores opp litt. (de har bodd i pumpa iallefall noen mnd)
Godt å høre det går rett vei! Krysser fingrene for spøkelsesfisken din. ;o) Kan dessverre ikke hjelpe deg med medisineringsråd, for der er jeg blank.
Sneglen lever, driver og flytter den til rekekaret nå, litt og litt vann vettu. Håper ikke den har blitt utsatt for, for lang eksponering i medisin så den vil krepere etterhvert. Den holdt på å renske glasset og var ikke det minste villig til å slippe taket.
Slo jo på lyset og så inn og ææææh, ene gule kineseren var nesten hvit og pustet nesten ikke. Kom heldigvis på at mørket er nok skyld i det, men var vanvittig skremt et øyeblikk.
Synes dere jeg ikke burde ha på noe lys i det hele tatt?
Hva med omvendt fotosyntese på plantene da??? Redd de skal bruke alt oksygenet til fiskene. Burde jeg ha på luftpumpa lenger??
La luftpumpa gå du. Ekstra oksygenrikt vann er alltid bare positivt under behandling synes jeg. Det står i en del bruksanvisninger også at det anbefales godt med sirkulasjon under medisineringen.

For å få bukt med oodinium så er det anbefalt komplett mørke, ja. Fiskene vil nok ikke ta noen skade av det selv om enkelte planter nok vil protestere litt om det blir mørkt veldig lenge
Idag slo jeg på lyset igjen. Fisken virker frisk, men har fremdeles tynn, lang gjennomsiktig bæsj. Eneste fisken jeg har mistet er en guppy, men den har skraltet lenge, noe av grunnen kan være den høye temperaturen det er i karet (28 grader). Så oxo den hadde blitt nappet i halen under mørkekuren, så den har nok blitt drept av de andre.
Det jeg lurer på nå er om jeg burde ta vannbytte eller vente noen dager?
Burde jeg egentlig ha det mørkt noen dager til?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap