- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Spørsmål angående resilikonering (side 2)
Spørsmål angående resilikonering (side 2)
Postet 11.05.08 kl 23:44
LoomisReolen blir fin den, Tom :) Hvis du nå også maler/frisker opp veggen (den gusjegrønne med hvite slitasjemerker) før du plasserer akvariene og fyller vann, så blir det riktig så vakkert ;)
Hehe dette er en bod som jeg ikke har pusset opp ennå, er så mye bildeler inne på det rommet som du ikke ser, så blir ikke noe oppussing med det første hehe:P
Men fargen er ikke akkurat lekker nei hehe
Postet 11.05.08 kl 23:51
Endret: 11.05.08 kl 23:55
Da er de to nederste karene fylt opp med vann og sand. Det nederste karet skal settes opp med en apisto art, derfor er to kokoshuler også satt inn.
Det midderste karet skal huse l134(om jeg får tak i dette, og til jeg får ordna et størrekar), så her er en tynn isopor plate lagt i bånn, da det blir en del steinhuler i dette karet etc. Disse to blir sannsyneligvis rene artskar.
HAr fjærnet den fæle blå bakgrunnsmalinga også, og erstatta denne med svart maling
Håper på null lekasjer nå hehe
Det midderste karet skal huse l134(om jeg får tak i dette, og til jeg får ordna et størrekar), så her er en tynn isopor plate lagt i bånn, da det blir en del steinhuler i dette karet etc. Disse to blir sannsyneligvis rene artskar.
HAr fjærnet den fæle blå bakgrunnsmalinga også, og erstatta denne med svart maling
Håper på null lekasjer nå hehe
Postet 14.05.08 kl 21:22
Endret: 14.05.08 kl 21:34
Inaktiv bruker
detta blir nice mann
jeg håper det går bra da, jeg asvner egentlig å starte akvarier på nytt, så jeg tenker å ta ut alle fiskene, få dem i karantene et sted å legge issoporplate i bunn som jeg glemte når jeg starta det opp, og sette inn mye mere steiner jeg elsker steiner
så du får ha lykke til, skal følge med på dette forumet
jeg håper det går bra da, jeg asvner egentlig å starte akvarier på nytt, så jeg tenker å ta ut alle fiskene, få dem i karantene et sted å legge issoporplate i bunn som jeg glemte når jeg starta det opp, og sette inn mye mere steiner jeg elsker steiner
så du får ha lykke til, skal følge med på dette forumet
Postet 14.05.08 kl 22:17
Postet 14.05.08 kl 23:29
Endret: 14.05.08 kl 23:33
Postet 15.05.08 kl 18:28
Inaktiv bruker
det begynner å bli nice
stå på
stå på
Postet 15.05.08 kl 18:29
Da er alle karene oppe å går:)
Reolen er da ferdig, og må si meg fornøyd med resultatet. Nye dekkglass fra glassmesteren er også på plass. De gamle var nemmelig av pleksiglass, som blir skjoldete over tid og slipper da ikke så mye lys ned igjennom.
Det nederste og øverste karet kan fisk settes rett inn da filtrene her er innkjørt.
Det øverste er allerede befolket med de fiskene jeg hadde i 54l, altså et par røde kurvciklider, en stim glødebåndstetra samt 4 otto.
Kabel jafset nede til høyre er vel en brannmanns mardrømm tenker jeg hehe:P
Det nederste og øverste karet kan fisk settes rett inn da filtrene her er innkjørt.
Det øverste er allerede befolket med de fiskene jeg hadde i 54l, altså et par røde kurvciklider, en stim glødebåndstetra samt 4 otto.
Kabel jafset nede til høyre er vel en brannmanns mardrømm tenker jeg hehe:P
Postet 19.05.08 kl 15:15
Endret: 19.05.08 kl 15:16