Nye saltvannsarter til fiskebasen. (side 2)

Bilder kan jeg klare å få tak i
Jeg er med
Det jeg ønsker å få inn er:

Først og fremst, Blue spotted eagle ray.
1. A. ocellaris (Vanlig klovnefisk)
2. Chelmon rostratus (Påfugløyefisk)
3. Heniochus acuminatus (Svarhvitsripet vinkelfisk)
4. A. leucosternon (Hvitstrupet kirurgfisk)
5. Z. flavescens (Gul tang)
6. Labroides dimidiatus (Pussefisk)
7. Hippocampus
8. Rhinecanthus aculeatus (Picassofisk)
9. Ozycirrhites typus (Langneset haukfisk)
10. En liten blekksprut type som ikke er giftig og ikke spiser små-fisk
Sist men ikke minst en, fin reke=-)

PS: Moderatorer kan jo si at de ikke vil være mere (Ikke helt sikker men hvis dette er et bra forum så) (Og det er det etter min erfaring) når de er det må de gidde å legge in noen fisk...
BLUE SPOTTED EAGLE RAY

Vitenskapentlig navn: Ray lymma
Max størelse: 70 cm
Mat: Reker, smelte og skall
Forekomst: Røde havet, Indiske hav, Øst-afrika over til Japan og sør-Australia
Spesielt: Disse rokkene kommer fra hav og ikke ferskvann.
Jeg har desverre ikke funnet temp, gh og ph;-( =-(
Bilde nr 1 er blue spotted eagle ray.

VANLIG KLOVNEFISK A. ocellaris.

Minimum Akvariestørelse: 110 liter.
Maksimal Størelse i akvariet: 7-8 cm.
Temperament: Semi-aggressiv.
Rev forenelig: Ja.
Diett: Omnivor, både animalsk mat og vegetarfor.
Opphav: Oppdrettet i akvarie.
Familie: Pomacentridae.

Denne arten:
Klovnefisken kan oppdrettes i akvarier. Den finnes sammen med anemoner i naturen. De kan leve i en anemone som enkelt invid men som oftest i par. Den vanlige klovnefisken har tre brede, hvite striper på siden. Fisken er meget rotbust og hardfør så den passer godt for nybegynnere. Hvis man ønsker mere en 1 par bør man sette dem inn samtidig. Ellers er det lett at det første klovneparet har hele karet som sitt revir. Da kan det for bli en krangel eller flere! Hunfisken er den største av paret. Initialt er begge fiskene hanner, men en av dem skifter skjønn når de danner par. Yngelen må fjernes fra akvariet og oppdrettes i eget akvarie. Yngelfor kan være små reke-dyr.
Temeratur finner jeg desverre ikke
Husk på at du ikke kan legg inn bilder du finner på nettet uten at du har fått lovt hos den som har tatt bildet.
Åh, tenkte ikke på det... fant det på google så jeg brukte det. Så ikke det med lov...
Kan man legge inn bilder av snegler ,koraller og alt som hører til saltvann her?
Hvor legger man inn snegler osv til bildebasene. Blir de lagt sammen med ferskvanns sneglene. Jeg har endel bilder hvis de er bra nok av diverse snegler.
Vet ikke hvordan det er med snegler, men jeg har lagt inn bilder av saltvannsfisk ved å gå inn på fiskebasen og krysse av på saltvannsfisk og lagt inn bilder via den måten.

Ser ut til at du kan gjøre det på samme måten med snegler bortsett fra at det ligger veldig få snegler i basen ,så du må kanskje komme med info om disse og.
Inaktiv bruker
Ville likt å sett klovnefisk(nemo) i fiskebasen :/
Inaktiv bruker
Lars Christensen Hjortland
Ville likt å sett klovnefisk(nemo) i fiskebasen :/
her kan du lese litt om de fleste klovnefisk artene. (Når du har gjort gallon om til Liter må du legge på noen ekstra liter 20-30L)
Jeg har lagt inn noen saltvannsarter i fiskebasen i dag, og for å begynne et sted startet jeg med Pomacanthidae, så langt er alle Pomacanthus'ene på plass. Nå trenger jeg hjelp av de som kan saltvann, har dere bilder og utfyllende info om artene så send det gjerne inn
Info om fiskearter som legges inn i fiskebasen hentes fra http://www.fishbase.org, det er fortsatt maaange arter som skal på plass og det er en tidkrevende jobb så foreløpig har jeg nok å gjøre.

Jeg vet ikke om det finnes tilsvarende database over snegler og lignende skapninger, kanskje noen av de andre moderatorene vet det? Man er jo avhengig av å finne riktige opplysninger om arter som skal legges inn
Meget bra iniativ. Det er litt av en jobb du har tatt på deg. Det står det respekt av.
Jeg skal bidra så godt jeg kan med og legge til bilder, og eventuelt korrigere/suplere tekstfeltet. Det er desverre ikke alt som står i alle databaser som er oppdatert med info av nyere kunnskap/data.

Det er kanskje lurt og legge ned jobb i de familiene som oftest er og finne i akvarier og butikker?
Eks:
Zebrasoma
Acanthurus

Må du legge inn alle i en familie, eller kan du sortere ut de som er aktuelle i første omgang?
Flere/mange av både Zebrasoma og Acanthurus'ene vil vi antagelig ikke se hverken i butikk eller akvarier i Norge. Det samme gjelder nok en del av keiserfiskene du har brukt tid på og registrere.

Hvis du kan registrere enkeltfisk i familier, kan jo de som er oppdatert på saltvann sende deg lister med aktuelle navn over fisk som er tilgjengelig i butikker/akvarier etc. Databasen vil i første omgang bli "brukervennlig", selv om den ikke er komplett.
Jeg bare spør?
Jeg har ikke fått med meg at du har svart Morten, beklager

Flott at du kan hjelpe til med info og bilder, selv har jeg ikke greie på saltvannsarter så det jeg skriver inn er hentet fra fishbase. I utgangspunktet skal vel alle i en familie inn i basen men forslaget ditt er godt syns jeg, det skader vel ikke å begynne med de vanligste akvarieartene. Skriv gjerne inn aktuelle arter her eller send en mail til meg
Nå har jeg lagt til noen saltvannsarter (se under søkeskjemaet) jeg tror er ganske vanlige i hobbyen, flere kommer fortløpende Skriv gjerne inn ønskede arter og send inn bilder om dere har.

[External Image]
Jeg har tatt bilder av disse knallblå saltvannsfiskene, er det Chrysiptera cyanea?

La nettopp til bilder av
hippocampus kuda
hippocampus reidi
hippocampus comes

venter unger på hippocampus reidi så vil legge ut bilder av nyfødte når de kommer

bilde av hannen på tjukken
Supert Stephen Jeg er i full gang med å legge inn Chaetodon'er i fiskebasen og håper noen har bilder av de ulike artene. Send inn, send inn

Og har noen tilleggsinfo om de ulike artene er det bare å klikke på "Endre info" nederst på siden for arten og skrive i vei
jeg har et par hundre bilder jeg har tatt for saltvann.no for fb siden deres kan legge dem ut på artene
Tilfeldig bekjentskap
© Pål A. Hegland
Reklame for plussmedlemskap