Troyanere på aquamanias (side 2)
Etter min mening, er de fleste virusprogrammene tilfredstillende for de flestes behov.
Ofte er det brukervennligheten det kommer an på. Norton er jo feks kjent for at det er vanskelig å selv endre innstillingene (blir mye klipp og lim). Men dette er jo også et lite aggresivt program i utgangspunktet.
Har selv Norton 360, og er fornøyd med det. Men bruker Ad-aware i tillegg til å fjerne cookies.
Regner med at de fleste har fått med seg dette for lenge siden, men sier det uansett; IKKE bruk Norton sammen med andre virusprogram (med unntak av Ad-aware). Om du skal instalere Norton må du slette alle gamle virusprogram. Også gamle versoner av Norton må bort.
Mange av de som er missfornøyd med Norton, har nettopp problemer med at programmet henger seg opp pga andre virusprogrammer. I værste fall kan dette ende i at maskina henger seg (for godt....).
Har et søskenbarn som ble nødt til å bytte hardisk etter å ha instalert Norton I.S.
Ofte er det brukervennligheten det kommer an på. Norton er jo feks kjent for at det er vanskelig å selv endre innstillingene (blir mye klipp og lim). Men dette er jo også et lite aggresivt program i utgangspunktet.
Har selv Norton 360, og er fornøyd med det. Men bruker Ad-aware i tillegg til å fjerne cookies.
Regner med at de fleste har fått med seg dette for lenge siden, men sier det uansett; IKKE bruk Norton sammen med andre virusprogram (med unntak av Ad-aware). Om du skal instalere Norton må du slette alle gamle virusprogram. Også gamle versoner av Norton må bort.
Mange av de som er missfornøyd med Norton, har nettopp problemer med at programmet henger seg opp pga andre virusprogrammer. I værste fall kan dette ende i at maskina henger seg (for godt....).
Har et søskenbarn som ble nødt til å bytte hardisk etter å ha instalert Norton I.S.
Postet 25.05.08 kl 06:09
Postet 25.05.08 kl 14:25
kaharaldEtter et søk på nettet, fant jeg dette: Here are the results: Result: 2 malware found HTML/Exploit!IFrame.G (virus) C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\DEFAULT USER\LOCAL SETTINGS\TEMPORARY INTERNET FILES\CONTENT.IE5\09YZS16Z\CASLY55U.HTM (Submitted) Tracking Cookie (spyware) System Dette er det samme som Norman fanger opp.
jeg bruker selv Avg og får opp samme melding som deg.
Postet 25.05.08 kl 15:11
Postet 25.05.08 kl 15:34
Er alltids innom de og kikker på listene deres aldri hatt noe bugg her før men i dag var det skjære kaoset , proppet innpå med mye drit her hos meg , fant ikke noe med adware men kjører igjenom med spyware doctor til nå er det funnet 4 forskjellige etter scanningen er kommet 20% så her er det ikke noe tvil om det er noe drit på sidene deres.
Postet 25.05.08 kl 18:45
Postet 25.05.08 kl 23:02
Virusfri
Folkens! man kan enkelt unngå alle slike problemer!
Bytt OS til Linux! En virus, trojan og orm-fri verden |
Det er tilogmed gratis og bruker 50% mindre krefter av datamaskinen enn "Wintendo"!
Bytt OS til Linux! En virus, trojan og orm-fri verden |
Det er tilogmed gratis og bruker 50% mindre krefter av datamaskinen enn "Wintendo"!
Postet 25.05.08 kl 23:19
Postet 26.05.08 kl 00:01
Endret: 26.05.08 kl 00:02
Postet 26.05.08 kl 00:08
Postet 26.05.08 kl 01:28
Postet 26.05.08 kl 02:26
Postet 26.05.08 kl 09:06
Da har jeg fått sjekka opp litt. De sa at det var noe ganske nye greier som hadde kommet, var visst ganske mange nettsteder som var infisert. De som er mer datakyndig enn meg veit sikkert hva jeg snakker om.
Den var visst ikke farlig for folk som gikk inn på sida, ble jeg fortalt.
De prøver å løse saken, men de sa at det var et skript i den som den bare legger seg inn igjen, så det var ikke så lett å bli kvitt den heller.
Legger opp mer info om jeg finner ut noe mer.
Den var visst ikke farlig for folk som gikk inn på sida, ble jeg fortalt.
De prøver å løse saken, men de sa at det var et skript i den som den bare legger seg inn igjen, så det var ikke så lett å bli kvitt den heller.
Legger opp mer info om jeg finner ut noe mer.
Postet 29.05.08 kl 19:34
Postet 29.05.08 kl 21:10
kaharald[QUOTE=Boonyarit Amundsen] Ubeskytta maskiner som går inn på sidene deres, blir angrepet og infisert øyeblikkelig, så ein viss fare er det vel.
Ikke veit jeg, er ikke noe dataexpert.
Jeg har nå fått snakka med de igjen, og det ser ut som dette var store problemer for de. Merkelig. Vi kom fram til at det var like greit å avslutte avtalen med de. Så inntil videre vil Aquamanias være nede i noen få dager til.
Jobber med å få til ny leverandør, og det ser lovende ut, det blir noen nye funksjoner i den nye nettbutikken.
Postet 02.06.08 kl 16:21
Endret: 02.06.08 kl 16:22
...Bare få skryte litt av leverandøren min, jeg, Itpays.no...Så liten hobby-bruker som jeg er så får jeg maks oppbacking hele veien, med tekstmeldinger når noe skjer og direktekontakt med service-folk 24/7...Og jeg har bare den minste pakken, men det ser ikke ut til at de gjør noen forskjell...
...Bare som et hint...
...Bare som et hint...
Postet 02.06.08 kl 17:01