- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- 3l kampfiskakvarium. (side 2)
3l kampfiskakvarium. (side 2)
Postet 06.08.08 kl 00:15
Postet 06.08.08 kl 01:16
akvanerddet er snakk om at det ska bli lik lov som det e i tyskland! i tyskland selger de ikje akvarium under 60 liter hvis eg ikkje huske feil!
Det synes jeg rett og slett er sykt. Hvis jeg vil fôre opp én fisk feks så trenger jeg ikke et akvarium på 60. Akvarier under 10 l burde vært ulovlig. 10 l er jo strålende om man feks skal ha yngel på kampfisk og det plutselig er 15 hanner som trenger et sted å være alene. Da har ikke jeg plass til 15 60litere i hele huset for å si det sånn.
Postet 06.08.08 kl 02:10
At det er forbudt å selge akvarium mindre enn 60 liter høres merkelig ut.
Det er bare å gå inn på et par tyske nettbutikker for å finne mindre enn dette.
Det er bare å gå inn på et par tyske nettbutikker for å finne mindre enn dette.
Postet 06.08.08 kl 04:29
Endret: 06.08.08 kl 04:31
Er ikke noen vits i å forby akvarium under en viss størrelse da... Hvis noen har bestemt seg for at de skal ha et bitteliten beholder til fisken, kan de bare kjøpe en vase eller annen form for glassbeholder, med mindre man skal forby ALLE beholdere som rommer mindre enn 10 liter da, men det tviler jeg på at de får gjennom..
Postet 06.08.08 kl 05:27
MvjnzEr ikke noen vits i å forby akvarium under en viss størrelse da... Hvis noen har bestemt seg for at de skal ha et bitteliten beholder til fisken, kan de bare kjøpe en vase eller annen form for glassbeholder, med mindre man skal forby ALLE beholdere som rommer mindre enn 10 liter da, men det tviler jeg på at de får gjennom..
Når det forbyes å handle bolle er det en grunn til det, at det tyske dyrevern tlsynet ligger litt lenger fremme en det norske er vel bare a tvi er treige.
jeg fårstår dere som driver kampfisk oppdrett, hadde det vært meg hadde jeg limet et spesial kar til kampfisk. et kar med som er delt inn i mange, og har felles gjennomstrømning, slik at temp og vannrens lar seg gjøre.
Når Ola Nordan kommer til dyrebutikken og får vite at bolle og akvarier på under 3 liter ikke er bra for fisken, ja da er vel ikke Ole dum nok til å handle en vase isteden. da skal det ringe en bjelle og si HALLO!
Postet 06.08.08 kl 08:46
1. Det kan du godt men helst bare litt
2. skift 1/3 i uka
3. Liker ikke det at du skal ha den i 3 liter.....
prøv å skaffe ett større, hvertfall større en 20 liter helst!!!!!!!!!!!!!!!!!
tenk hvordan du hadde hatt det i et rom på 1 halv meter(sånn har en kampfisk det).
butikker har de i små akvariumer fordi det går fort med de.
de blir solgt på 2-5 dager
2. skift 1/3 i uka
3. Liker ikke det at du skal ha den i 3 liter.....
prøv å skaffe ett større, hvertfall større en 20 liter helst!!!!!!!!!!!!!!!!!
tenk hvordan du hadde hatt det i et rom på 1 halv meter(sånn har en kampfisk det).
butikker har de i små akvariumer fordi det går fort med de.
de blir solgt på 2-5 dager
Postet 13.08.08 kl 15:54
Tom Anders[QUOTE=Mvjnz]Er ikke noen vits i å forby akvarium under en viss størrelse da... Hvis noen har bestemt seg for at de skal ha et bitteliten beholder til fisken, kan de bare kjøpe en vase eller annen form for glassbeholder, med mindre man skal forby ALLE beholdere som rommer mindre enn 10 liter da, men det tviler jeg på at de får gjennom..
Når det forbyes å handle bolle er det en grunn til det, at det tyske dyrevern tlsynet ligger litt lenger fremme en det norske er vel bare a tvi er treige.
jeg fårstår dere som driver kampfisk oppdrett, hadde det vært meg hadde jeg limet et spesial kar til kampfisk. et kar med som er delt inn i mange, og har felles gjennomstrømning, slik at temp og vannrens lar seg gjøre.
Når Ola Nordan kommer til dyrebutikken og får vite at bolle og akvarier på under 3 liter ikke er bra for fisken, ja da er vel ikke Ole dum nok til å handle en vase isteden. da skal det ringe en bjelle og si HALLO!
Jeg kjønner deg, men jeg kjønner de andre.
Har du plass til kanskje 30 kar på 60 liter i huset/leiligheten din?
har du det er du en av de få som har det.....
Jeg syntes man burde forby akvarier/bollen under 10.
Selv om tyskerne har en annen regel som kanskje kommer hit, da er det bare å si ifra.
Men jeg tror ikke den regelen kommer...
Det er forresten 40 liter ikke 60(det spiller ingen rolle)
Postet 13.08.08 kl 16:36
Postet 13.08.08 kl 16:51