Scleropages formosus (arowana) (side 2)

Reptilfrelst
ok. så de er ikke så store da.. noen planer om hvordan karr de skal stå i som voksne da?

Har ikke noen kjempe planer enda, går og håper å få i gang noen 900L før den blir stor...Etter dette så håper jeg jeg finner en metode å løse den saken på. Blir vel noe spesial kar av noe slag, men da må jeg ha større plass.

Dette var fantastisk flotte fisk! Det er noe man bare kan bli sittende og glane på - lenge - i stua Disse må vel fôres med f.eks. insekter som drysses på overflaten?

Så utrolig spesielt å ha en slik. Misunner deg den!
Du nevnte noe om at du sparte til en annen type arowana som du ønsket deg, har du en link til et bilde av en slik type du vil ha?
Disse fiskene kan bli veldig gamle, ikke sant? Husker du sånn omtrent hvor gamle de kan bli? (mener å ha lest at disse kan gå i arv i familier?)

Jeg tror jeg må begynne å bearbeide gubben, sånn at vi kan bygge ut huset så jeg får skvisa inn en tusen-liter som kan huse en arowana... hehe! Det er ikke plass her ellers

Nydelige fisker, uten tvil.

PS: Kan alle merke seg bruken av "F2" her?
hei mona har ikke du akvarierom da forsegle akvarierommet kjøp våtdrakt og dykkebriller sag hull i taket på akvarierommet. og se arowanaene hehe
Kesol
PS: Kan alle merke seg bruken av "F2" her?

Jeg la merke til det på sertifikatet, jeg også
har altid tenkt at arowana er en stygg fisk på lik linje med gjedde men der så jeg at jeg hadde feil da jeg så det første bilde som jeg tipper er Chili red.
nydelig fisk og bra bilder
oi dæven, utroli flotte fisker, nå kvikkna jeg til her midt på natta!
Inaktiv bruker
utrolig fine fisk dete here =
mona o
Dette var [B]fantastisk[/B] flotte fisk! :-) Det er noe man bare kan bli sittende og glane på - lenge - i stua :-) Disse må vel fôres med f.eks. insekter som drysses på overflaten? Så utrolig spesielt å ha en slik. Misunner deg den! Du nevnte noe om at du sparte til en annen type arowana som du ønsket deg, har du en link til et bilde av en slik type du vil ha? Disse fiskene kan bli veldig gamle, ikke sant? Husker du sånn omtrent hvor gamle de kan bli? (mener å ha lest at disse kan gå i arv i familier?) Jeg tror jeg må begynne å bearbeide gubben, sånn at vi kan bygge ut huset så jeg får skvisa inn en tusen-liter som kan huse en arowana... hehe! Det er ikke plass her ellers:-)

Husker ikke hvor gamle de kan bli men 50+ blir de nok. Det er en veldig spesiel fisk her til lands, den golden som er avbildet vil jeg anta er første eksemplar her til lands.

Det er mange navn ute å går på arowanaer, ofte får de også navnene til de som har drettet den. F.eks Niwan red, Elkindo red osv...dette er fisk som ofte kan sammenlignes med chili red. Jeg har ikke undersøkt dette så veldig, men vil anta at det nesten som diskus navn, litt ettersom hvem som dretter de.

De røde arowanene er Indonesiske, RTG (red tail golden) er også en Indonesisk variant, disse er det en mye mer overkommelig pris på. Prisene ligger på 4000-5000kr for et eksemplar. Uheldigvis så hadde de ikke denne inne når jeg bestilte, for da hadde det vel svømt en sånn her i huset også.

Den Golden du ser på bildet er en Malaysisk arowana, disse er en del mere sjelden vare, og her også finnes det veldig mange forskjellige navn på markedet. Ofte de navene som blir brukt er...Golden, Golden blue base, golden emerald blue, Xback golden, full xback golden..osv. noen av de er veldig vanskelig å se forskjell på. Den som er avbildet har fått navnet Full Golden Emerald blue. Den jeg sparer til blir ofte kalt for Full Golden golden head, denne pleier å koste omtrent det dobbelte av en blue base variant.

Du får bygge et stort kar og skaffe deg en arowana, jeg syns fiskene er mye finere live enn de bildene jeg har lagt opp. Gleder meg til de røde vokser opp sånn at fargene begynner å komme frem. De blir knallrøde og røde kinn får de også.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap