Oppdretts akvarium til guppy spørsmål. (side 2)

Takk for det Leif og NorthHawk!

Nå har jeg satt guppyen tilbake i hovedakvariet. Blant de ynglene som kom var det to som hang fast i hverandre! de ble fiskefor.. Har funnet ut med dette lille forsøket at det er best å la dem føde der de er og redde ut etterpå. Vi har et lite akvarium hvor yngelen legges over i etterhvert, og det er mange nok der for å si det sånn. Får heldigvis gitt bort noen, det blir jo plassproblemer etterhvert som dem vokser. Ettersom jeg er ganske ny med denne hobbyen, kjenner jeg ingen i nærområdet som kan være interessert i yngel, men det kan vel gjøres noe med her inne
Anna U.
Takk for det Leif og NorthHawk! Nå har jeg satt guppyen tilbake i hovedakvariet. Blant de ynglene som kom var det to som hang fast i hverandre! de ble fiskefor.. Har funnet ut med dette lille forsøket at det er best å la dem føde der de er og redde ut etterpå. Vi har et lite akvarium hvor yngelen legges over i etterhvert, og det er mange nok der for å si det sånn. Får heldigvis gitt bort noen, det blir jo plassproblemer etterhvert som dem vokser. Ettersom jeg er ganske ny med denne hobbyen, kjenner jeg ingen i nærområdet som kan være interessert i yngel, men det kan vel gjøres noe med her inne:-)

velkommen til en veldig fin hobby og til forumet.

skulle tro du vil bli kvitt endel yngel hvisl du setter ut en annonse her når du føler du har noen og selge.

du vil helt sikkert se endel fra nærområdet ditt her på forumet også. står jo hvor vi er fra ved hvert innlegg
Galemor
Guppiene kan dø av heteslag når tempen ligger oppi 28 til 30 grader for lenge.

Det er litt missvisendes når det står at guppy tåler 28 grader i fiskebasen.
Men det gjør de sikkert også jeg har alltid hatt 28 grader i akvariumet mitt med guppyer
TaxDog
[QUOTE=Galemor]Guppiene kan dø av heteslag når tempen ligger oppi 28 til 30 grader for lenge.

Det er litt missvisendes når det står at guppy tåler 28 grader i fiskebasen.
Men det gjør de sikkert også jeg har alltid hatt 28 grader i akvariumet mitt med guppyer

Er enig med sistnevnte. Mine gyppyer har gått i ca 28 grader og litt varmere rett før fødsel. Di har ikke tatt noen skade av det

Leif
Så noen ville gi deg andemat. Det vil du ikke ha! Tro meg. Det sprer seg sinnsykt fort og dekker til slutt hele overflaten og stenger allt lyset ute. Du får litt av en lukejobb hvis du putter disse i karet og samtidig har lyst på litt lys til fiskene.
Andie
Så noen ville gi deg andemat. Det vil du ikke ha! Tro meg. Det sprer seg sinnsykt fort og dekker til slutt hele overflaten og stenger allt lyset ute. Du får litt av en lukejobb hvis du putter disse i karet og samtidig har lyst på litt lys til fiskene.

Regner med at den var til meg? Hehe! Jeg fikk de jeg, men hadde en slørhale da og den spiste opp hver minste lille andemat. :P Fant fort ut at dette var en plante jeg ALDRI skal ha igjen. Når den var i 19L min dekket den hele overflaten på under en uke og som du selv sier, stengte alt lyset ute.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap