Eivinds våte kasse(r) (side 2)

Har en plan for videre gjøremål med akvariet nå. Skal bestille utvendig filter, lysrørsett på 2 stk 30w t8. Og reflektor + litt bioballer. Skal bygge egen lysarmatur. Skal ta de resterende bioballene å prøve å lage et slags filter til den gamle pumpa der jeg skal bruke den som powerhead. Dette trengs det PVC rør til.
*jubel*
Nå er en TetraTec EX 1200 sammen med noen ca 4 liter bioballer bestillt fra aquamanias. Når det kommer blir det jubel i karet. Bare sneglene ikke kryper inni innsuget av en dum grunn. Det ble ikke noe lysrørsett men har sett de har det i lokalen så det får bli der jeg kjøper det neste gang. Er nesten som Aquamanias den plassen. billi billi billi. Gjentar sikkert meg selv nå.
Det jeg og har merka er at javabregnen min har begynt på 2 blader lage avleggere! Mine første "yngel" Må rett å slett kjøpe flere røtter til å ha dem på.
I dag kjøpte jeg meg 4 røde platyer. Er ikke sikker på kjønn men håper mest på 1 hann og 3 hunner. Jeg fikk meg og 1 kinesisk algespiser. Skulle vært 3 men fant ikke de 2 andre.
hei
Eg lurer bare på kor du har dei platyene du kjøpte ?
det går vell ikkje ann å ha dei i lag med acaraene dine ?
Inaktiv bruker
joda, platyer går jo anlighvis i lag med acaraer de, bare de ikke er for små..
Dei blir ikkje noge mobba så eg kan sjå. Acaraen he masse aent å driva m. Di va litt borti med en gong men de hadde dei uansett vert.
Her er det jo snakk om acara yngel som ikkje har danna par enda. så dei er ikkje så aggresive enda. Skal få et annet kar te platyen kanskje
ok det var godt
eg hadde en gang for ikkje så lege siden ein acara yngel i lag med black molly og det gjekk ikkje godt. men den acaraen av ganske stor ( 6 cm)
Inaktiv bruker
hmm, rart, mine 2 blå acara er på ca 10 og 13 cm, og de har aldri plagd en eneste platy:O
men kan hende at jeg er heldig, men blå acara skal være veldig rolig... så jeg veit ikke om det er denne dere prater om...
den bli kjøpt som blå acara men den liga mye på ein sebraciklide syst eg så viss acara er ein rolig fisk så må det vell ha vert ein sebraciklide
Inaktiv bruker
ja, eller gullsøm, hvis den river mye i planter å er veldig aktiv kan det være det??
den var veldig aktiv.
den gravde opp plater og flytta på steiner hele tiden
eg måtte plante nedi plantene hver morgon siden den hadde grvd dei opp så det endte med at eg måtte gi den bort
Inaktiv bruker
da er det garrantert gullsøm:O har den oransje stripe ytterst langs halefinne å ryggfinne? er den bittelitt mere avlang enn en vanlig blå acara?
Då var det ikkje ein Blå Acara for det er en mer rolig som ikkje graver. Fekk i hvertfall eg beskjed om. Å mine er kjøpt av oppdretter.
det kan eg ikkje huske
det eneste eg kan huske var at den var ganske avlang
men det var nåkk ein gullsøm.
Inaktiv bruker
jaja, gullsøm blir også veldig fin men blå acara kan man klare seg helt til den dør uten å irritere seg over graving osv..
Ja. Håper nå mest at platyene er noe som kan føde. Eller så må eg kjøpa nogen fleire etter det nya filteret er sett opp å kjørt inn. Har lagt fødekasse i dag av en isboks. Ska legga litt meir i proskjektet litt seinare. Men dette e bedre en den eg fekk med.knapt 2,5 dl kan ikkje måle seg mot 2,5 liter. Skal bruke en godteboks neste gong. dei er på 5 liter trur eg. Då vert ikkje huene stressa
Nop det har eg ikkje. Men satse på jaffal en eller 2 e hue. Ellers får eg kjøpa fleire. Gå tet råden din for litt meir inf om dei:p
Kjøpte meg en liten bunt mose i dag. Har ikkje peiling på ka mose det e men eg fekk en passe bunt til 10kr Så who cares ka mose det e
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap