Dritt lei folk som henger seg opp i prisene på annonser. (side 2)

Det kan jeg faktisk være enig med deg om, og selgere fører opp selv om det blir bud eller fastpris
Så nå kan Pris"Politiet" pakke sekken sin å gå? hehe

Thobbus
Inaktiv bruker
selv om jeg fortsatt er ung, o enda har mye å lære, så er jeg helt enig med deg ken har hatt annonser litt andre steder, der idioter kommer med sin mening om pris, fordi de vil ha produktet billigere?? kan dem ikke bare prute da? i stedet for å oppfordre folk til å sette ned prisen? jeg har jo også litt kort lunte for sånt, så har av å til ringt personen som har oppfordret meg til å sette ned pris, å vært rimelig sinna:P men det er jo sånn jeg er da, hehe:... men ser ingen grunn til å oppfordre til å sette ned pris, nå man kan prute;P gjør selv dette i butikken til sønnen til gamlelæreren min:P
Prutting kontra "prispoliti"
Jeg vil nå si at en som ønsker og kjøpe et produkt og kommer med et bud på hva de ønsker og gi for produktet er greit. De som ikke skal ha noe og kun kommentere pris blir kanskje litt søkt.

Skal man til enhver tid sjekke slikt ting er vi vel i utgangspunktet dumme som bor i norge i det hele tatt. Alt er rimligere nærmest uansett hvor vi drar i verden, så hvorfor handle her i det hele tatt.

Men nå vil jeg vel også tro at en som setter en alt for høy pris på sikt ikke for solgt ting, og får den personen det er det jo topp for han/henne.

Men prutting på pris er vel like gammelt som handel selv. Og får man rabat er det topp, får man det ikke men fortsatt ønsker tingen er det jo bare og kjøpe.

Kjøp og salg er jo uansett noe to mennesker blir enig om, og er de enig er det ikke så mye og henge seg opp i.
alfen50
Jeg vil nå si at en som ønsker og kjøpe et produkt og kommer med et bud på hva de ønsker og gi for produktet er greit. De som ikke skal ha noe og kun kommentere pris blir kanskje litt søkt. Skal man til enhver tid sjekke slikt ting er vi vel i utgangspunktet dumme som bor i norge i det hele tatt. Alt er rimligere nærmest uansett hvor vi drar i verden, så hvorfor handle her i det hele tatt. ;-) Men nå vil jeg vel også tro at en som setter en alt for høy pris på sikt ikke for solgt ting, og får den personen det er det jo topp for han/henne. Men prutting på pris er vel like gammelt som handel selv. Og får man rabat er det topp, får man det ikke men fortsatt ønsker tingen er det jo bare og kjøpe. Kjøp og salg er jo uansett noe to mennesker blir enig om, og er de enig er det ikke så mye og henge seg opp i.

Men det må jo være opp tolselgeren og bekymre seg for om han/henne får solgt tingen eller ikke, eller?
Det som plager meg er hvorfor mennesker som faktisk ikke har råd/lyst til å kjøpe tingen kommer inn å skriver komentarer på prisen. Jeg gir ihvertfall fullstendig faen i hva folk mener om prisen på saker og ting som jeg selger.
Har drevet med kjøp og salg noen år nå, og har faktisk greie på hva markedet mener om prisene på det jeg driver med.
Selger BMWer og fisker, begge tingene er det endel folk som har lyst på og begge stedene møter jeg mange drømmere, som faktisk ikke har råd.
Og greit nok det, men disse folken bør ikke kaste bort tiden min med syrlige komentarer, har jeg sakt en ting så har jeg sagt en ting.
Som sagt jeg selger aldri vist jeg ikke får den prisen jeg har satt, da går faktisk fiskene her til jeg dør, dem dør, eller bilene står og ruster i stykker i gården.
Heldigvis så selger jeg ikke ting for at jeg trenger penger.
Jeg er enig med deg i at selger bestemmer prisen selv. Man må ikke selge hvis man ikke vil. Og følger man med på markedet så skal det ikke være noe problem å få solgt det man vil selge. Markedet skifter etter hva folk vil ha eller hvor "mettet" markedet er på akkurat det man selger. Og er markedet "mettet" kan man enten senke prisen eller velge å ikke selge.

Eksempel på dette er eplesnegler. Før lå de på rundt 35-37 kr for en liten med farger og nå har prisen droppet betraktelig. De gule får man jo nesten kastet etter seg. Et annet eksempel er vel kanskje ancistrus. Av erfaring fra forrige medlemsmøte i IØAK så fikk vi jo nesten ikke solgt yngel av disse, men i starten betalte vi jo 30-40 kr stk.

Så min mening er at selger bestemmer prisen og om h*n vil selge og er man flink til å følge markedet skal dette gå glatt.
Helt greit hvis folk vil prute (eks. type, jeg byr 100.- for 2), men skal man slenge med leppa inne på folks annonser så burde man holde seg unna.

Mvh Linda

Det at man ikke vil selge før man får den maksimale prisen er helt opp til selgeren. Jeg selv holder meg mere til det hva jeg kaller en "fair" pris.

Når man legger ut en "salgsannonse" for å sjekke hva man maksimalt kan få og setter i utgangspunktet en rimelig høy pris for deretter legge på høystbydene, så får man også tåle litt bemerkninger om dette.

Så lenge innleggene holder seg innenfor retningslinjene er det lite som kan gjøres med dette. Skal man unngå debatter om pris så er det bare å legge opp til enkle annonser som ikke kan misforstås.

Selger to stk L??? for X kroner.
Pris kan ikke diskuteres.

Har i den senere tid solgt unna tre leksgrupper med maller(L270,L201,L411) for rundt 350 kroner per fisk. I hver gruppe var det 6 stk fisk og ingen har diskutert på den prisen. Det er når man beveger seg på yttergrensene at sjanesne for diskusjoner oppstår.

Forøvrig Ken så bygger din siste post godt opp rundt myten om bilselgere. Som min sønn ville ha sagt det "way to much information". Skulle jeg ha lagt ned forbud mot alle poster som "kaster" bort min tid da...
Ikke alt er gull
Men godt du ikke sliter med økonomien ken. For og la en bil ruste bort i hagen, eller la fisken dø fordi du ikke får topp pris høres jo rart ut. Men vi er jo alle forskjellig. Noen ganger har men vel ordspråk som bedre med en fjær i hånden en til høns på taket eller noe i den duren.

Men vi har alle våre meninger om hvordan ting er og skal være. Og uenigheter kan være sunt en gang i blandt det. Men nå virker du mer hissig en sunt er, så en tanke kan være og tenke litt før du skriver. Folk skriver jo ofte ting som kommer litt feil ut når de er sinte.

Men lykke til med salget. Håper du får hva du ønsker for fisken din, så de slipper og dø i et akvarie hjemme hos deg.
Hallo.
Faktisk så er jeg ikke hissig, men kan kanskje oppfattes slik. Blir ofte slik når jeg diskuterer saker som engasjerer meg.
Og det med det jeg skriver å la fisken dø i karrene, med det så mener jeg at de lever her fram til de dør av alderdom eller noe annet jeg ikke kan kontrolere. Alle fisker som lever i karrene våre får topp pleie, uansett om jeg prøver å selge de eller ikke.
Samme gjelder med bilene jeg selger, de får topp pleie så lenge de er i mitt eie, men alle biler forfaller faktisk mer av å stå ubrukte ute, enn en bil som er i bruk. Elementært for oss som driver med biler.
Og ja det er godt å ikke ha problemer med økonomien, har hatt det selv jeg og det er ikke moro.

Og til Geir, hva folk mener om bilselgere er faktisk lite intressangt for meg.
Jeg selger noen få BMWer i året av rimelig "eksklusive"modeller og er derfor rimelig lei av pratmakere.
Det er lov å drømme, men det er dyrere å realisere drømmen, både med fisker og biller(egentlig alt).
Det finnes også prat makere som kommer på døren og prøver å få prøve kjørt en bil de så absolutt ikke har råd til. heldigvis så er økonomien til mennesker kanske lett å skjekke.
Og økonomien til folk blir garantert skjekket før jeg slipper de ut av gården i en bil til 500 "høvdinger"
Og nei Geir jeg har ikke sagt du skal slette alle innlegg som kaster bort tiden din, du kan bare hoppe over de.
Men det er litt vanskelig for oss som selger saker og ting, vi må faktisk inn å skjekke svarene på en annonse, og ja jeg skulle ønske jeg kunne slette svar som er helt på "tryne" og/eller som kaster bort tiden min.
Pratmakere kan finne en chatte kanal og prate der.
Jeg har ihvertfall ikke annonser ute for å skaffe meg venner, kun for å selge.
alfen50
Men lykke til med salget. Håper du får hva du ønsker for fisken din, så de slipper og dø i et akvarie hjemme hos deg.

Dø av alderdom! Det var vel ikke så vanskelig å skjønne at han mente det, hvis man bare legger godvilja til?
Inaktiv bruker
[QUOTE=alfen50]Men godt du ikke sliter med økonomien ken. For og la en bil ruste bort i hagen, eller la fisken dø fordi du ikke får topp pris høres jo rart ut. Men vi er jo alle forskjellig. Noen ganger har men vel ordspråk som bedre med en fjær i hånden en til høns på taket eller noe i den duren.

stefaren min driver selv med bilsalg, å han selger biler får godt over prisen han kjøper dem for, å dem står ikke å ruster!! biler er nemlig ganske lett å få solgt når du veit hvordan du gjør det, han bor i sverige sammen med moren min(ikke svenske) å han kjøpe en crystler pt cruiser for rundt 50 000, å solgte den for godt over 80 000! så jeg tror ikke det er så vanskelig å få solgt ting, når folk faktisk VIL ha ting dem kjøper!!
synes ikke 1000 for et leksparr med maller er ok pris
guttn
synes ikke 1000 for et leksparr med maller er ok pris

Neinei - det er jo så guttn - men svaret på dét er enkelt: du lar være å kjøpe !

For enkelte mallearter er 1000 kr for et lekspar en flott pris
Liz H
[QUOTE=guttn]synes ikke 1000 for et leksparr med maller er ok pris

Neinei - det er jo så guttn - men svaret på dét er enkelt: du lar være å kjøpe !

For enkelte mallearter er 1000 kr for et lekspar en flott pris

Ditto !!

Og hvis man ikke vil betale så mye må man lete etter voksne eller nesten voksne individer. Lekspar/trioer/grupper er dyrere uansett for de "virker".
Og siden L144 skal være enkle maller å få i lek så kan man gjøre matten selv.
Ut med 1000 kr akkurat da, men et kull på 20 overlevende yngel tjener foreldrene inn igjen. Og som regel får de vel flere i kullet enn 20.

Ganske enkelt.
Den enkleste og mest praktiske løsningen på problemet ditt, Ken, er at du betaler inn en liten sum og blir plussmedlem. Da kan du fjerne det du ikke vil ha stående i kommentarer til annonsen. Dette er en av de tingene som jeg setter mest pris på som plussmedlem. Du er nemlig ikke den eneste som får en del merkelige kommentarer i annonsene. Nå slettes de uten problem og jeg slipper å ergre meg
Tante Astrid
Den enkleste og mest praktiske løsningen på problemet ditt, Ken, er at du betaler inn en liten sum og blir plussmedlem. Da kan du fjerne det du ikke vil ha stående i kommentarer til annonsen.

... OG han ville samtidig støttet driften av et supert forum!
mona o
[QUOTE=Tante Astrid]Den enkleste og mest praktiske løsningen på problemet ditt, Ken, er at du betaler inn en liten sum og blir plussmedlem. Da kan du fjerne det du ikke vil ha stående i kommentarer til annonsen.

... OG han ville samtidig støttet driften av et supert forum!

Litt OT nå, men hvordan blir man plussmedlem????
Trykk der det står "bli plussmedlem" oppe til høyre over fotokonken-bildet og følg instruksjonene.
Nå er jo pris en veldig viktig faktor når det kommer til kjøp og salg. Selger vil ha mest mulig for varen, mens kjøper vil at varen skal koste minst mulig.

Det må være lov til å diskutere prisen uten at den ene eller andre parten blir fornærmet. Dere som selger velger selv å gå ut "offentlig" med det dere vil selge. Rubrikksidene skal ikke være kosepraten og bestekompissidene.
Her snakker man butikk. Man vil da prøve å få mest mulig for minst mulig. Slik er det bare.

Når kjøper kommer med et utsagn om at "der og der kan jeg få den samme varen for så og slik" så er det også et triks man bruker for å få ned prisen til det man ønsker å betale for varen. Dette kan man også bruke i vanlige butikker(vel, ok, kanskje ikke dagligvarebutikkene). Har hørt om flere som sjekket priser på f.eks akvariumer i ulike dyrebutikker og deretter går til den butikken man ønsker å kjøpe akvariumet av, og si: i en annen butikk får jeg dette akvariumet til en billigere pris. Jeg ønsker å handle her, men kan bare gjøre det hvis dere setter ned prisen litt." Da er det opp til den aktuelle selgeren om han vil selge til den foreslåtte prisen. Hvorfor er det noen som mener at man ikke kan gjøre det samme også her?

En annen grunn til at folk reagerer på pris er kanskje uvitenhet. Det blir nevnt her at man setter prisen f. eks etter hvor mye arbeid som er lagt ned i fisken, kvalitet, hvor sjelden den er, butikkpris etc.
Hvis en person da har sett den aktuelle fisken til en rimeligere pris et annet sted, er det ikke så rart at h*n da setter spørsmålstegn ved den prisen man ser i annonsen. Kanskje er fisken dyrere pga alder, størrelse, farger, at den har formert seg tidligere og gudene vet hva. Da er det kanskje greit å opplyse kjøper om dette på en saklig og grei måte.
Jeg kan godt skjønne at kjøper vil ha opplysninger om det de eventuelt vil betale penger for. Man kan ikke forlange at alle sammen skal vite absolutt alt. Det går bare ikke. Vær litt tålmodig selv også.

Jeg synes også det er greit at folk prøver seg med bud som selger kanskje ikke synes så alt for mye om. Av og til går det, og av og til ikke. Det er tross alt opp til selger om han vil selge eller ikke.

Nå vil jeg bare understreke at jeg ikke støtter folk som svarer på annonser bare for å være frekk eller komme med personlige angrep.
Enig med gorbjo, godt skrevet
Ken Myrseth
Hallo. Faktisk så er jeg ikke hissig, men kan kanskje oppfattes slik.

Ja, dine kommentarer i "annonsen" din som lyder som slik"...da får du ta konsekvensene selv for det som kommer tilbake. Nok er nok for meg.
Så slutt mens leken er god du, eller så går du på en kraftig smell" gjør at mange oppfatter deg som hissig.

Ken Myrseth
skulle ønske jeg kunne slette svar som er helt på "tryne" og/eller som kaster bort tiden min. Pratmakere kan finne en chatte kanal og prate der. Jeg har ihvertfall ikke annonser ute for å skaffe meg venner, kun for å selge.

Helt greit det. At man ikke har annonser på AF for å skaffe seg venner. Slike annonser finnes vel på andre forum.
Men du skriver om å "kaste bort tiden din".
Hva med å la være med å legge ut annonser med prisantydning som ikke er reell? Du skriver i "annonsen som er trukket tilbake(?)" (det finnes en sletteknapp, veit du...) at bud under kr 300 ikke blir vurdert. Sannheten var vel heller at bud under 450 - 500 kr ikke blir vurdert.
Jeg, og flere med meg, var faktisk interessert. Derfor la vi inn bud.
Så hvem har "kastet bort" tiden til hvem?
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap