Må man ha på luft slangen på maxi-jet powerhead? (side 2)

Oki.. Nei.. hører ikke mine i det hele tatt.. bortsett fra den jeg har med luft.. Den bruser det litt i.. har på det meste hatt 10stk i drift i rommet her oh ikke hørt en eneste lyd fra de.. Bilder kommer straks..
Her er noen bilder som kanskje kan hjelpe litt hvis du må rense eller se om noe har kommet inni pumpa:
Bilde 1: MJ1200 pumpa jeg bruker ved vannbytte.. ( ikke ren akkurat )
Bilde 2: Pumpa sett nedenifra.
Bilde 3: Her ser du de "hakkene" som må vries så de passer med taggene så man får løtet opp som på neste bilde..
Bilde 1: Når hullene står riktig kan du løfte av "utblåset.
Bilde 2: Her ser du at inni selve huset kan det ha kommet en liten bit med grus elller lignende, eller små snegler osv. Det kan og ligge møkk på selve rotoren( den grå med rødt).
Bilde 3: Her er de to hullene som det kommer luft ut av på mine pumper når jeg har hatt de oppe til rens.. Selv jeg veit at det ikke skal gå ann å få luft derifra å inn i selve huset.

Men som sagt, hvis man snur hele huset på "huet" når en putter det nedi (før en setter på svampen) så skal all luft forsvinne med en gang..

Dette ble litt mye men håper jeg fikk forklart noe fornuftigt her..
Tusen takk

skal åpne den å se i morgen da jeg bytter vann

Men den tappen du snakket om,er det noe jeg skal sette i? eventuelt hvor? den lille blanke tappen du mener ikke sandt?

Er helt grønn på detta som du sikkert forstår
He he.. Det følger med en "holder" til luft slangen som kan festes i de to hullene på toppen som vist på det siste bildet.. denne er ikke nødvendig å sette på.. Man trenger heller ikke å sette på det røret på utblåset som man kan sette luft slange i.. men det gjør vel heller ikke noe om den sitter der heller..
Er bare å spørre! Er det man lærer av!
Hvis du ønskaer flere bilder så kan du sende meg en mail så kan jeg sende deg..
et lite spørsmål til. er det lurt å ha på luft slangen?

Å igjen tusentusen takk for hjelp
Det kommer litt ann på.. normalt sett vil det ikke være behov for det da bevegelsen i vannskorpa vil være nok til at det tas opp nok oksygen til vannet..
Den eneste grunnen til at jeg bruker den i et av mine kar er at det er bare maller der og de forurenser veldig!! Der har jeg to MaxiJet1200 pumper i en 180liter.. Så det er jo nok blås der da.. Men det vil sjelden være behov for så mye ekstra luft med mindre du ser fisken henger i overflata og gisper etter luft..
Har en utvendig eheim i tilegg. så tror det er nok luft i vannet.


Tusen takk for gode svar

Nattinatt

PS: kommer kansje mere spørsmål
Høres ut som det skal være greit med bevegelse da ja..
Ha en god natt og spør gjerne ivei når det er flere ting du lurer på! Er mange her inne som sitter på utrolig mye kunnskap!
Mvh Asle
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap