Salt? (side 2)

Hvis du vet at du har klor i springen så er aquasafe veldig bra å bruke. (Personlig bruker jeg dette uansett, da det ikke er dyrt og det utgjør ingen skade). Men det generelle rådet fra "proffene" er at dette ikke er nødvendig
tender
Hvis du [I]vet[/I] at du har klor i springen så er aquasafe veldig bra å bruke. (Personlig bruker jeg dette uansett, da det ikke er dyrt og det utgjør ingen skade). Men det generelle rådet fra "proffene" er at dette ikke er nødvendig :)

ok takk for svar ja vi har altid brukt det selv. eneste vi har droppa flytende aquaplante greiene. bruker heller JBL kulene. og aqua safen er grei å kjøpe på nett har vi sett
Hvis du har anledning (plass og bøtter) til å la det nye vannet stå for å lufte seg i en dag før du bytter vil kloren fordampe. En luftestein i bøtten gir mer bevegelse i overflaten og øker tempoet. Vi kombinerer dette med å varme opp vannet (med varmekolbe om vinteren, nå om sommeren blir det passelig varmt ved bare å stå i rommet), slik at temperaturfallet ikke blir så stort når vi bytter vann. Hvis du ikke har anledning til dette, kan det nok være lurt å skvette litt Aquasafe oppi bare for sikkerhets skyld, dersom de pleier å klore vannet.
Jeg sier at dem som død og liv vil ha salt i akvariumet sitt får kjøpe seg et saltvansakvarium. Jeg sier der går grense!!!!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Asbjørn Steinsrud
Reklame for plussmedlemskap