- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Myggstikk - beste råd mot kløen? (side 2)
Myggstikk - beste råd mot kløen? (side 2)
Postet 16.07.08 kl 13:11
Inaktiv bruker
tigerbalsam er tingen, men pass på å ikke få det i øyet, fryktelig fælt det der:OPGJeb bruker tigerbalsam jeg kjøpte med hjem fra Thailand på stikk(sterk grønn sak). Det funker bra synes jeg. bedøver og tar bort kløen,pluss holder nye mygg unna. Synes også at myggen holder seg mere unna når jeg spiser hvitløk.
Postet 16.07.08 kl 14:27
mona oMygg elsker meg. Jeg har visst et skikkelig neonskilt i pannen på sommerstid, som blinker: "STIKK innom her - beste blodet i byn!" .......Noen som har virkelig gode tips om produkter som VIRKER?
"The final solution" er:
Man bruker en hånd til å forstyrre en gjeng termitter som er inne i boligen sin, slik at de strømmer ut og angriper trusselen:
Hånden din vil da slik ut:
Så gnir man begge håndflatene godt mot hverandre, slik at man får en tynn termitt-grøt.
Denne grøten smøres på huden. Den forhindrer både at myggen stikker, og at det klør dersom man allerede er blitt stukket.
Oppskriften lærte jeg av noen lokale innbyggere i jungelen i Pacaya Samiria, Peru.
Og den fungerer aldeles utmerket.
Utfordringen din koker derfor ned til: Hvor finner jeg nærmeste termitt-tue ?
Postet 16.07.08 kl 15:48
PGJeb bruker tigerbalsam jeg kjøpte med hjem fra Thailand på stikk(sterk grønn sak). Det funker bra synes jeg. bedøver og tar bort kløen,pluss holder nye mygg unna. Synes også at myggen holder seg mere unna når jeg spiser hvitløk.
Ja tigerbalsam mer det beste.
eg og kjøpte med meg heim fra Thailand ( var der for 2 uker siden )
En boks kosta 20 thalanske bath = i norske er det 2-3 kroner
Postet 16.07.08 kl 16:45
Fordi pappan min er Islandsk, og de ikke har mygg i det landet (ikke veps, edderkopper og andre ekle dyr heller!), så er pappa naturligvis allergisk mot mygg samtidig som de elsker ham. Dette er jeg så heldig at jeg har arvet
Da jeg var på hyttetur med venninnene mine var det jeg som ble holdt våken av all kløen om nettene.. Jeg trenger strengt tatt ikke å beskrive åssen det er i og med at dette er startet av en som er plaget selv.
Men det som hjalp meg mot å tiltrekke meg mygg er:
2 stk "myggstearinlys" ute på bordet (på et lite rundt bord)
1 stk myggspiral under bordet
Også spraya jeg myggsprayen PÅ klærne, ikke under, håppåsi. Ja, det satt seg i genseren og den lukta myggspray resten av hytteturen, men hva gjør vel det når myggen ikke stikker? Ingen verdens ting!
Og en ting som hjelper mot kløe, spesielt om du har klort opp stikket (ja, veit det er litt ekkelt), du "spytter" på fingeren din og "smører" det på og rundt... Det hjelper meg.
Jeg har ennå ikke blitt stukket av veps og den dagen gruer jeg meg til...
Da jeg var på hyttetur med venninnene mine var det jeg som ble holdt våken av all kløen om nettene.. Jeg trenger strengt tatt ikke å beskrive åssen det er i og med at dette er startet av en som er plaget selv.
Men det som hjalp meg mot å tiltrekke meg mygg er:
2 stk "myggstearinlys" ute på bordet (på et lite rundt bord)
1 stk myggspiral under bordet
Også spraya jeg myggsprayen PÅ klærne, ikke under, håppåsi. Ja, det satt seg i genseren og den lukta myggspray resten av hytteturen, men hva gjør vel det når myggen ikke stikker? Ingen verdens ting!
Og en ting som hjelper mot kløe, spesielt om du har klort opp stikket (ja, veit det er litt ekkelt), du "spytter" på fingeren din og "smører" det på og rundt... Det hjelper meg.
Jeg har ennå ikke blitt stukket av veps og den dagen gruer jeg meg til...
Postet 14.08.08 kl 00:29
Endret: 14.08.08 kl 00:30
Tom CSå gnir man begge håndflatene godt mot hverandre, slik at man får en tynn termitt-grøt. Denne grøten smøres på huden. Den forhindrer [B]både[/B] at myggen stikker, [B]og[/B] at det klør dersom man allerede er blitt stukket. Oppskriften lærte jeg av noen lokale innbyggere i jungelen i Pacaya Samiria, Peru. Og den fungerer aldeles utmerket. Utfordringen din koker derfor ned til: Hvor finner jeg nærmeste termitt-tue ? :-)
Heheh, det høres ut som "the cure is worse than the disease"
Postet 14.08.08 kl 09:46
Postet 14.08.08 kl 16:41
Postet 14.08.08 kl 23:00
Postet 20.08.08 kl 20:21