Hvorfor registrerer folk akvariet sitt uten bilder? (side 2)

Hvorfor det finnes medlemmer som ikke legger ut bilder av sine kar finnes det mange grunner til. Jeg orker bare ikke å legge ned energi i å fundere på dette.

Det finnes åpenbare fordeler som kan være verdt å nevne.

- Hvis man er ute etter inspirasjon for et nytt oppsett kan man søke opp akvariestørrelsen og finne bilder som kan gi inspirasjon.
- "Tilfeldig bekjentskap" genial funksjon som titt og ofte benyttes når jeg ser ett eller annet som gjør meg nyskjerrig.
- Generell aktivitetsidikator. Utrolig hvor mye energi som legges ned i hobbyen våres.
- Påvirke de som ikke har lagt ut bilder til å gjøre det.

Hvorfor skal man da reistrere kar uten bilder? Også her finnes det åpenbare fordeler.

- hvor mange kar og hvor mye vann
- Fisker, når man registrerer fiskene så sier man også noe om hvilke fisk man holder sammen. Nyttig funksjon for de som lurer på hva de kan holde sammen med en bestemt fisk.
- Enkelt å se oppsettet hvis man er inne i en tråd for å hjelpe

Synes man er litt kjapp å hive seg på useriøsargumentet bare fordi man ikke gjør helt det samme som det man selv gjør.
grunnen til at jeg ikke har lastet opp fler ebilder er at jeg ikke har vert alt for aktiv på denne siden før nå.. pluss at internet linjen min suger! så det tar evigheter å laste opp bilder. pluss at må redigere bildene pga max tillat størrelse..
Plussmedlem
Modern
Har både kar og kamera, men bryr meg igrunnen midt i øyet om hva enkelte synes å mene om at jeg ikke har lagt ut bilder av dem. Skjønner ikke problemet, rett og slett. Om dere synes jeg da er "useriøs" eller hva, sier ikke noe om meg som hverken person eller akvarist, fordi det at jeg ikke legger ut bilder ikke "passer dere".

Donald
Useriøs fordi eg ikke har bilder av karene mine? Andre bør vel gi katta i om eg har bilder eller ikke.

Tror dere misforstår 2nelise her.
Hun skriver om å registrere mange kar på profilen uten bilder og uten noen som helst informasjon videre. Altså ikke et ord om fisk, pH, lys osv osv...

At noen velger å ha "Ingen registrerte" under "Mine akvarier" er en helt grei sak. Er ikke useriøs p.g.a. dette.
Misforstår og misforstår, gjør de egentlig det? Det hun sier "in so many words" er at hun muligens ikke tror at de med mange akvarier og ingen bilder faktisk har de akvariene.

Hva har andre med det å gjøre er vel min holdning til det.
biXen
Misforstår og misforstår, gjør de egentlig det? Det hun sier "in so many words" er at hun muligens ikke tror at de med mange akvarier og ingen bilder faktisk har de akvariene. Hva har andre med det å gjøre er vel min holdning til det.

Rimelig enig i holdningen din.
Tok faktisk flere år før jeg fikk ut fingeren og lagt ut noen få bilder selv her på profilen min.
Men jeg hadde like fult alle karrene lenge før det ble lagt ut bilder.

Vi må og bør akseptere at vi mennesker er forskjellig, og om noen skryter på seg noen karr/fisker de ikke har, hva så, får de et bedre liv av det så la de holde på.
Hver og en av oss vet selv hva vi har av fisker og karr.
Ken Myrseth
får de et bedre liv av det så la de holde på:)

Så utrolig bra sagt Ken, ler så jeg rister her jeg sitter!
Plussmedlem
biXen
Misforstår og misforstår, gjør de egentlig det?

Ja, for det virker som de føler seg "truffet"
Men hverken Modern eller Donald har jo registrert noen kar og kommer dermed ikke under 2nelise sitt utsagn "har ørten akvarier registrert men ingen bilder".

Jeg gir også blanke i om folk skriver opp x antall Akvastabil 540 litere på profilen sin uten bilder eller fisk.
Som Ken skriver; la de bare få holde på
Loomis
[QUOTE=biXen]Misforstår og misforstår, gjør de egentlig det?

Ja, for det virker som de føler seg "truffet"
Men hverken Modern eller Donald har jo registrert noen kar og kommer dermed ikke under 2nelise sitt utsagn "har ørten akvarier registrert men ingen bilder".

Jepp jepp. Et stygt/uklart bilde er bedre enn null bilde spør du meg. Så kan jo bildene oppdateres etterhvert. Og da kommer jeg jo på at jeg må oppdatere mine bilder også. Så litt latskap her også ja
Donald
Helt ærlig, når jeg kikker på profilen din så tror jeg at du ikke har akvarier for tiden. Seriøst jeg gjør faktisk det. Og ikke bare deg, men hver gang jeg klikker på en profil og null akvarier er registrert så tenker jeg at de har ikke akvarium. Folk kan jo ha peiling på akvariehold og være interessert i det uten å ha akvarium selv. Sånn tenker jeg...
Plussmedlem
Slettet. Må lære meg å lese...
For å ta meg som et eksempel, jeg har veldig dårlige bilder av akvariene mine, spesielt nærbilde av fiskene. Rett og slett fordi kameraet mitt er ikke godt nok til akvariefotografering. Men det er da bilder uansett
Jeg kom på en annen ting som jeg glemte å nevne tidligere.

Det er jo en stor fordel å registrere alle akvariene sine og deretter alt det inneholder, for det hjelper iallefall MEG å holde rede på f.eks. navn på alle plantene! Uten den registreringen hadde jeg aldri husket det.
Hver gang noen spør hva "den og den planten heter" eller noe annet planterask, untatt Echindorus-artene, så må jeg inn på min egen profil på det karet og sjekke Særlig er det et par-tre planter jeg aldri greier å huske det vit. navnet på. Spesielt vrient navn er det på en som vokser på en rot, navnet på den høres mere ut som navnet på en figur i Star Wars enn en plante... "Bulb" et eller annet.

Så selv om man ikke gidder/greier/kan få tatt bilder av akvariene sine, er det jo en fordel å registrere dem for å ha navnelistene på fisk, dyr og planter knyttet opp til det.

REDIGERT:
Se der ja, navnet på planten jeg aldri greier å huske ble feil denne gangen også Bolbitis heudelotii var det riktige! Afrikansk vannbregne, lettere å huske...hehe.
Plussmedlem
mona o
..., navnet på den høres mere ut som navnet på en figur i Star Wars enn en plante... "Bulb" et eller annet. REDIGERT: Se der ja, navnet på planten jeg aldri greier å huske ble feil denne gangen også:) [URLBLOCK1] var det riktige!

Ikke Star Wars. Mere som en hobbit i familie med Bilbo Lommelum
Da har jeg en mental huskelapp på den fra nå av: Hobbit-planten
Ja, den er kjempefin. Men den vokser skrekkelig sakte (iallefall hos meg), så man må ha tålmodighet med den Eller kanskje den hadde vokst kjappere om man hadde den i et kar med CO2-tilsetning.

Jeg har min plassert på en bitteliten rot, du ser den helt til venstre i dette karet (180 liter) på bunnen. Den har sånne rhizomer på røttene, akkurat som Anubias, og skal ikke plantes i bunnlaget.

[External Image]
hvilken plante er den i midten.
guttn
hvilken plante er den i midten.

Mener du den "fjær-aktige" og lysegrønne? Det er Limnophila sessiliflora, en helt vanlig akvarieplante som vokser fort som fy. Den oversvømmer raskt hele karet med stenglene sine om man ikke luker jevnlig. Det er alltid noen som har dem til salgs på Annonsedelen av forumet her. Naturlig nok, siden den vokser deg ut av huset om du ikke kvitter deg med noen jevnlig

har den selv bare ikke med så store blader.
veldig fin plante lett og plante om også.
2nelise
Jepp jepp. Et stygt/uklart bilde er bedre enn null bilde spør du meg. Så kan jo bildene oppdateres etterhvert. Og da kommer jeg jo på at jeg må oppdatere mine bilder også. Så litt latskap her også ja ;)

Jeg er jo i prinsipp enig med deg i at bilde er fint og forbedrer den siden. Men noen av oss har jo en høy standard og sitter og irriterer oss over det bildet vi ikke er fornøyd med. Så jeg forstår veldig godt de som ikke gidder å ha noe bilde der. Det er ganske vanlig å ikke ville vise noe før man er fornøyd.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap