Noen med mye peiling på gravide katter?? (side 2)

Nei, tror nok ikke det vil dryppe noe melk før fødselen. Vet det dannes vokspropper på tuppen av pattene like før fødselen, problemet er bare at jeg ikke husker hvor lenge før de dukket opp

Det jeg la mest merke til en dag eller to før fødsel var at magen sank dypere ned mot bekkenet. Når katten ligger på ryggen så kan du kjenne at hun er ganske flat i det nederste området rundt bekkenet, men når det begynte å nærme seg så bulet dette mer ut. Vanskelig å forklare egentlig, men om du får lov så kan du jo prøve å stryke henne over magen og kjenne etter.

Synes forøvrig hun ikke så spesielt stor ut så enten er det en stund å vente enda eller så bærer hun dem høyt. Unge hunner blir ofte ikke seende riktig så digre som eldre siden vevet er fastere og holder magen bedre på plass. Individuelle forskjeller her også selvfølgelig.

Tror nok du bare må smøre deg med tålmodighet og vente til pusen er klar for mamma-rollen
Jeg har hørt at katten får melk noen dager før fødselen.
Veldig mange gode svar her. fikk vite ting jeg selv har lurt på
Tante astrid
Okey, takk for svar igjen=)

Jeg tror jeg vet hva du mener=) Skal prøve og kjenne etter

Hun ser ikke stor ut på det bilde, men hadde du sett henne i virkeligheten så hadde du sett hvor stor hun egentlig er=) Hun klarer ikke vaske seg i rompa lengre pga magen er så svær:P hehe.. Hun ligger bare og rulter rundt når hun prøver og vaske seg=) Hun begynner å bli temmelig irritert tror jeg siden hun ikke får det til:P
Nå har Lolly masse rier og det er ikke lenge før den første kattungen kommer ut.. jeg sitter rett på siden av henne for hun vil at jeg skal det, går jeg så følger hun etter mens hun mjauer masse.. forteller mer når hun er ferdig Weeee
4 søte små
Da var fødselen over og Lolly har fått 4 søte små kattunger=)

Hun vekket meg i dag morges mjauende og da forsto jeg at noe var på gang.. Hun fulgte etter meg over alt hvor jeg gikk, så jeg var nødt til og sitte ved siden av bordet hun skulle føde oppi. (fødekassen ble ikke godtatt). Etter det hadde komt ut 2 stk, trodde jeg hun var ferdig så jeg gikk inn i stua igjen, og etter bare et par min så kommer hun inn å mjauer på meg og jeg følger henne inn igjen.. etter en liten stund kom den 3 kattungen og lolly la seg ned for å gi de melk og sove litt. Jeg gikk inn i stua igjen og etter 4-5min kom hun og hentet meg igjen og hun fødte en til=) Denne gangen kom ikke kattungen helt ut så jeg måtte dra ut fram føttene og hode med den ene hånda mi, og det gikk helt fint.. masserte kattungen litt på ryggen så begynte den å puste skikkelig, puuh den lever, tenkte jeg da=)
Jeg måtte klippe navlestrengen på nr 1 og 3 pga Lolly bet de ikke av, så jeg har vært kattejordmor i dag, hehe..

Legger ved bilder av Lolly og kattungene=) den siste kattungen viser ikke pga den ligger under alle de andre..
Gratulerer så mye med kattunger! De er noen nydelige små! Skikkelig søte var dem! ^^
Takk takk
Ja de er nyyyydelige
Gratulerer med de små nøstene.. Kattunger er altid moro. Skulle ønske jeg kunne hatt katt.
Takker
Ja er kjempe kjekt med katter de er så herlige å kosete
Gratulerer med søte små! Skulle ønske vi kunne tatt imot en. Men vi har allerede en gammel dott av pels.
Takk takk
Vi finner nok gode hjem til dem=) Skal kanskje beholde den ene selv også, så da er det 3 stk som trenger nye hjem=)
og den siste.. 3 svarte med hvitt og 1 grå med hvitt.. den gråe kom ut sist..
Gratulerer så mye med pysekattene=) Fint at alt gikk bra
Tusen takk
Men et spørsmål til: Kattemora vil plent at jeg skal sitte på siden av henne heeeele tiden så hvis jeg går fra henne så kommer hun etter meg, hvorfor gjør hun det???
Kan være at hun føler seg litt uttrygg og helst vil ha deg der til å passe på. Du kan feks prøve å sette en stol på hver side av plassen hun har ungene og henge et mørkt pledd eller noe over. Mulig det kan hjelpe på.

Gratulerer så mye forresten. Det så ut som en meget tilfreds mamma
Ja det kan jo godt være at hun er utrygg enda.. Hun ligger oppi et hemmelaget bord som vi bruker som nattbord:P Er ganske lunt og godt oppi der, men jeg kan jo henge et håndkle eller et teppe over halve inngangen til bordet???

Takker Ja tror hun er ganske fornøyd med seg selv nå=)
Ja, du kan jo prøve å se om det bedrer seg. Ungene har forresten veldig lysømfintlige øyne den første tiden (det tar en 5-7 dager før de får øyne) så det kan være bra å skjerme området litt uansett.
Okey, da skal jeg prøve på det=)

måtte bare legge inn desse bilde også, sjekk stilen Lolly ligger i da:P
Hun riktig breier seg ut for å vise de fram:
"Se på beibiene mine da! Jeg er så stolt av dem!"
Hehe, stemmer det
Men tenkte jeg skulle be en av moderatorene om å endre tråd navnet, men vet ikke hva som passer, noen forslag?? tenkte feks, Katte fødsel, tiden før og etter, eller noe i den duren??
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap