Min beskrivelse henviser kun til makaniske/ fysiske lover, som virker litt kynisk og enkelt.
Lappene e.l som Håvard legger under er helt nødvendig fordi de tar opp ørsmå ujamnheter eller rusk på aluminiumsrørene eller glasskanten, og forhindrer punktlaster på bittesmå punkter som kan være farlig.
En hel treplate under karet vil ha samme funksjon som disse lappene, og vil for mange "føles og se tryggere ut"
Hehe, jeg har ingen helglasskar i reol og har aldri hatt det, men det er fordi jeg alltid har hatt rammekar.
I et rammekar gjør liminga mellom glasset og ramma samme efekten som filler eller plater, og gir den mikroskopisk nødvendige fleksibiliteten.
Jeg har en del helglasskar som jeg flytter litt rundt.
Disse setter jeg på ulike benker og bord etter behov og størrelse. Har jeg en plan solid benk legger jeg et liggeunderlag e.l. under. Har jeg et ujamt sted setter jeg faktisk småkar på kun tre punkter. Ett i hver ende av en kortside og et på midten av den andre kortsiden, så blir det ingen skjevbelastninger, men det er selvfølgelig ikke kar med stor og tung skjevfordelt innredning.