Er det bare tull at scalarer danner par? (side 2)
biXenDet er en rar antakelse mennesker har at hvis noe står i ei bok så er det liksom mer riktig. Hvilken som helst tulling som kan formulere seg kan jo skrive en bok og få den utgitt ;) Har vel bare lest i 2-3 norske akvariebøker, og fant et lass med feil bare i de. Anbefalinger av SAE med bilde av FF eller kineser blant annet.
Leste du hva jeg skrev, bixen; har ikke sagt at det er mer riktig hva som står i en bok, jeg skrev at de latinske navnene stemmer ikke overens med feks å søke i basen på af... Og hvis jeg finner arten, så har den et annet latins navn i basen...
Poenget er at mye info, om det er på nettet eller bøker så er det ofte feil, og det kan være meget frustrerende.
Postet 24.07.08 kl 22:43
BettinaPoenget er at mye info, om det er på nettet eller bøker så er det ofte feil, og det kan være meget frustrerende.
Forstår hva du mener, jeg sier bare at det ikke er noen forskjell om det er TV, bok, internett, mann i butikk. Du må sikre deg info fra flere kilder selv og få din egen info, det gjelder jo mer enn bare fisker. For selv om bra bøker ikke nødvendigvis har feil så vil veldig mye være opp til den som vurderer, derav ordene "men det gikk bra hos meg".
Eller kanskje bare kjøpe bøker som har anmeldelser som tilsier at de har noe å fare med.
Postet 24.07.08 kl 23:17
biXen[QUOTE=Bettina] Eller kanskje bare kjøpe bøker som har anmeldelser som tilsier at de har noe å fare med.
Anmeldelser (uansett uttrykksform; bøker,film,scene,musikk) er ofte det siste man skal stole på. Mange merkelige folk som har fått jobb som anmeldere. (unntak finnes, dog) Tror ditt råd om å søke info fra flere kilder på egenhånd er det absolutt beste
Postet 24.07.08 kl 23:31
Postet 25.07.08 kl 00:16
ja all informasjon skal man ta med en klype salt, akkuratt som en lærer på skolen som lærte bort om krigen i Bosnia og fortalte ting som ikke stemte overhode, da jeg sa at det var feil, så ble han eplekjekk og sa noe som: "Og når tok du master grad i pedagogikk?". Hehe, alle lo av ham da jeg fortalte at faren min deltok akkurat i den "operasjonen" og at det ikke skjedde slik. Og det samme som han sa, står i norske lærebøker, ahh amerikansk propaganda.
Men nok om det, tryggeste er å sjekke informasjonen du søker etter hos flere kilder, skal mye til hvis 6-7 forskjellige kilder legger ut helt lik feil informasjon.
Men nok om det, tryggeste er å sjekke informasjonen du søker etter hos flere kilder, skal mye til hvis 6-7 forskjellige kilder legger ut helt lik feil informasjon.
Postet 25.07.08 kl 00:25
Postet 25.07.08 kl 00:29
Postet 25.07.08 kl 10:55
Postet 25.07.08 kl 15:13
Postet 25.07.08 kl 16:41