Leifs verden (side 2)

Fra mallekarret mitt:

Bilde 1
Her ligger Bartesam i hula si å passer egg, og øver seg som pappa på yngel av L-144

Bilde 2
Her er den andre hannen sammen med 1 av 3 huer i dette karret

Bilde 3
Her er den andre hannen alene. Har noe mindre barter, men er minst like stor som Bartesam, om ikke større....
Inaktiv bruker
hei igjen leif nå er jeg vist i sverige, skal kjöre resten i morra så du skal fylle/har fylt bordet ja, ja det blir nok finthva med å ha maller der?
eller det blit mye löft av å på med lokket det kanskje
Ja da er bordakvariet fyldt opp da, men gjør ikke mer med det før i morgen. Jeg skulle egentlig selge et akvarium i dag, men endte med å kjøpe et til!!!!
Synes Bartesam skal få dama si i fred i det karret han har, og flytte over den andre hannen og to huene med ancistruser i det nye

Ble en erfaring rikere i dag når jeg holdt på med begge akvariene samtidig her oppe i dag. Hadde først fyldt opp det nye mallekarret og hadde lagt slangen over i bordakvariet, slik at jeg kunne beplante og legge sanden tilrette i mallekarret. Legger slangen oppi bordet og ser til at den ikke skal falle ut, ser det går bra og hører det sildrer. Er i min egen verden og pusler med sand og planter i mallekarret, men plutselig hører jeg ingen sildring fra hageslangen...... Jeg snur meg rundt og får slangen midt i tryne, samtidig som den svirrer rundt i hele stua her oppe, og ikke le av det!!!

Konklusjonen er som kvinnene sier om oss; dere mannfolk kan ikke gjøre to ting på en gang eller ha to tanker samtidig i hodet. Av og til synes jeg kvinner er noen fabelaktige skapninger.... Di har til og med rett... av og til
Inaktiv bruker
yess da, et nytt kar er tingen vett
å jeg skal ikke le av deg leif, for hadde samme tabben her om dagen-.-
jaja, blei fint når du fikk fylt bordet gitt
si ifra om du har noe til overs eller trenger hjelp, jeg er der vett
loffa
Ja da er bordakvariet fyldt opp da, men gjør ikke mer med det før i morgen. Jeg skulle egentlig selge et akvarium i dag, men endte med å kjøpe et til!!!! Synes Bartesam skal få dama si i fred i det karret han har, og flytte over den andre hannen og to huene med ancistruser i det nye Ble en erfaring rikere i dag når jeg holdt på med begge akvariene samtidig her oppe i dag. Hadde først fyldt opp det nye mallekarret og hadde lagt slangen over i bordakvariet, slik at jeg kunne beplante og legge sanden tilrette i mallekarret. Legger slangen oppi bordet og ser til at den ikke skal falle ut, ser det går bra og hører det sildrer. Er i min egen verden og pusler med sand og planter i mallekarret, men plutselig hører jeg ingen sildring fra hageslangen...... Jeg snur meg rundt og får slangen midt i tryne, samtidig som den svirrer rundt i hele stua her oppe, og ikke le av det!!! Konklusjonen er som kvinnene sier om oss; dere mannfolk kan ikke gjøre to ting på en gang eller ha to tanker samtidig i hodet. Av og til synes jeg kvinner er noen fabelaktige skapninger.... Di har til og med rett... av og til

Leif da, du skulle jo selge et, ikke kjøpe nytt:P:P
Sorry, men jeg bare måå le av deg.. Hehehehe.. Mannfolk kan ikke gjøre 2 ting på en gang, sånn er det bare:P
Bestemt deg for hva slags fisker du skal ha i bordakvariet??? Er spent vettu:P
Lissi87
[QUOTE=loffa] Ble en erfaring rikere i dag når jeg holdt på med begge akvariene samtidig her oppe i dag. Hadde først fyldt opp det nye mallekarret og hadde lagt slangen over i bordakvariet, slik at jeg kunne beplante og legge sanden tilrette i mallekarret. Legger slangen oppi bordet og ser til at den ikke skal falle ut, ser det går bra og hører det sildrer. Er i min egen verden og pusler med sand og planter i mallekarret, men plutselig hører jeg ingen sildring fra hageslangen...... Jeg snur meg rundt og får slangen midt i tryne, samtidig som den svirrer rundt i hele stua her oppe, og ikke le av det!!! Konklusjonen er som kvinnene sier om oss; dere mannfolk kan ikke gjøre to ting på en gang eller ha to tanker samtidig i hodet. Av og til synes jeg kvinner er noen fabelaktige skapninger.... Di har til og med rett... av og til

Leif da, du skulle jo selge et, ikke kjøpe nytt:P:P
Sorry, men jeg bare måå le av deg.. Hehehehe.. Mannfolk kan ikke gjøre 2 ting på en gang, sånn er det bare:P
Bestemt deg for hva slags fisker du skal ha i bordakvariet??? Er spent vettu:P

Nei har ikke helt bestemt meg enda hva det blir til, men vil ha mellomstor fisk slik at den synes i "terrenget". Jeg kommer til å bruke noe av fisken jeg allerede har i andre karr her. Kommer også til å supplere med ekstra pumpe og varmekolbe i bordet. Ettersom det er på 240L er det jo en del av fisken jeg har som kan settes dit, men ikke av di større ciklidene/malawiene. Di vil fortsatt være nede. Noen som har forslag til fiske sammensetning? Har div ciklider som juvel, sebra og regnbue ciklider, malawi, molly, platy, guppy og maller for å nevne noe
Inaktiv bruker
du kan jo ta di blandingsgolden fiskene dine der da, noen sånne hadde jo blitt kjempe fint der, og mye huler osv
blei i hvertfall fint hos meg med dem
En ny akvarie dag er over
En ny akvarie dag er over og en ny har allerde begynt. Er trøtt og sliten, men alt i alt er jeg meget meget fornøyd.

Så en kort oppsummering om gårsdagen. 4 hu guppyer, di største jeg fant ble kjøpt inn til 160Literen, sammen med 4 nye planter til 54L jeg kjøpte i går (mallekarr2) Fikk også noen planter av Bichir på veien hjem fra Kongsberg, sammen med yttligere 6 små L-144. Disse ble også plassert sammen med di andre sammen med Bartesam i mallekarr1. Mallekarr2 har ennå ikke klarnet opp, så flyttingen som tidligere nevn får ennå vente litt. Malawiene, di små ble flyttet fra 120L og opp i bordakvariet på 240L. Stein, planter,kalkstein etc er ogss plassert i bordet og er meget fornød. Bilder får komme senere. Sent nå i kveld hentet jeg 8 voksne og 4 yngel av palettciklider, 1 stor scalare og 2 mindre ancistruser hos noen i Larvik. Om dere skulle lese dette, tusen takk for kjempe flott fisk. Scalaren fikk selskap i 500L, di små palettene i yngelkarret og 2 anc og di voksne palettene ble da satt i det ledige karret etter malawiene. Har også veldig lyst til å overføre alle ancistrusene fra yngelkarret til dette karret, da di nå fleste parten har fått en fin størrelse.

Sitter nå å ser på bordakvarit her i stua oppe og det er tydelig at di trives, (malawiene) bedre i dette bordet enn nede. Faktisk har di fått akkurat dobbel så stor plass å boltre seg på.

Oppfordring til dere som leser;

Om det er noe jeg kunne gjort bedre og kanskje rettet på, er jeg glad for om dere legger igjen noen linjer om det her. Alt som kan gjøres bedre for fisk og utstyr etc kommer godt med. Mye av fisken jeg har er jeg som akvarist ganske fersk med så jeg er glad for kommentarer, som gjør meg til en bedre akvarist.

Kjøpte også kalkstein til 500L og bordakvariet i dag, sammen med noe flate og nermest gjennomsiktige greier. Ble anbefalt til malawi/ciklider.

Atter en natt siger fremover og en glad og fornøyd akvarist skal nå finne senga si. Mye har blitt gjort i dag, men en ny dag med nye ting som skal gjøre står snart for dør. God natt ;-=)
Inaktiv bruker
god morgen leif nå er jeg i danmark, kjempe koselig her, dem hadde tilogmed hagedam her, med gullfisk
en annen ting jeg lot merke til var at en elv i nærheten hadde masse andemat/flyteplanter
blei litt overaska at den danske fauna er så forskjell fra den norske:O
jaja, ser du tok malawiene i bord akvariet, å det tror jeg var en smart ide leif nå skal vi til byen snart, etter det skal jeg ned på stranda å se etter noen skikkelig ferske hvite steiner, danskene sa det inneholdt også mye kalk
jeg gleder meg også til jeg kommer hjem, for da skal jeg fikse litt mere gjemmesteder for di hongi/golden fiskene
de sværingene håper jeg det også går fint med
men en ting leif, hva forer du de digre beista med? jeg stussa litt på det
Jeg, en akvaholiker?
Når jeg i sent i går kveld hadde hentet fisken jeg fikk i Larvik, og hadde fått den på plass i di karrene di skulle, satte jeg meg ned her for å oppdatere tråden min slik som nå. Skrev da at jeg ville ha "mini" ancistrusene mine over i det lille karret på 120L som malawien hadde blitt flyttet ut av. Jeg skrev ferdig innlegget i tråden min og sluttet vel av ved kvart på to tiden i natt!! Jo da på vei ned trappa til 1,etg tenkte jeg at nå er det så stille og fredelig her at jeg begynner med det nå!!! Klokken 2 på natten!!!

Regnet med at jeg hadde ca 20 ancistruser i det ungelkarret, men den gang ei. Ca 35 stykker ble det vel til slutt som skulle flyttet bare rett inn i den andre stua. Men jo mindre fisken er jo vanskligere er det å få tak i dem, spesielt i et karr jeg har brukt flere timer på å innrede med røtter, planter og andre greier. Virkelig fint VAR det, før jeg begynte. Jakten på di første 20 gikk greit og følte vel en trang til ikke å telle lenger, det var jo så mange flere.... Karret ble etterhvert litt grumsete, planter fløyt og det så heller ille ut, og tenkte at det kanskje var best å vente til i dag.

Men neida her skulle jeg ikke feige ut nei. Med ny iver og pågangsmot fikk jeg tak i di siste, men savnet 2 av 4 albinoer. Disse skal jeg se etter litt senere. Disse albinoene har forøvrig vokst en del siden jeg fikk dem veldig små. Klokken ble halv fire til morran i dag og vaklet trøtt og utmattet til sengs... For å sove.... men jaggu våknet W, kona mi. Måtte jo fortelle om fiskene jeg hentet i Larvik, om turen, om folkene og at jeg hadde flyttet di små mallene når jeg kom hjem for en liten stund siden..... Hun ante ikke hva kl var men måtte bare innrømme tallene da hun spurte. Hun mente jeg var gal som brukte natten på dette og at jeg hentet fisk så sent på kvelden hos folk. Jeg prøvde med masse unskyldninger, men lite hjalp, men likevel ble vi liggene sikkert en time til før vi sa god natt.

Om jeg er en akvaholiker? Ja.... jeg tror det
Du er nok bitt av basillen du også, ja
Ang. fiske-jakt: Du har ikke prøvd flaske-felle da?
Kan hende en del av dem hadde gått i den? Tenker da på plastflaske hvor toppen er kappet av og snudd.
Nei... det har jeg ikke prøvd. Finnes sikkert mange lure triks folk rundt sitter med.

Dagen i dag

Har egentlig ikke gjort så mye i dag. Har kjøpt et flott sverddrager par på Krogstad senter ved Drammen. Ellers har vannet i det nye mallekarret klarnet opp så mye at jeg har satt over "lille bartesam" og alle tre huene. (Ancistruser). Så nå er Bartesam alene i hula si med egg i det første karret sammen med ca 9 L-144 yngel. Da får han også litt mer fred og kan konsentrere seg om eggene og ikke alle "damene" sine. Han er jo en ordentlig sjarmør...... 80L som sto i kjelleren er solgt og levert i Drammen i dag også. Et karr mindre å forholde seg til. Er vel nok med det jeg har her nå.

Status pr i dag er

Bordakvarie 240L små malawi
Mallekarr 54L ancistrus med egg/L-144 yngel
Mallekarr 54L ancistrus
Yngelkarr/+noe større/masse eplesnegler 160L
Palett/ancistrus karr 120L
500L malawi/ciklider/maller/ål/
160L blandingsmalawi/sebra ciklider
60L juvel ciklide parr

har også et mindre (100-150L) bordakvarie stående i kjelleren som jeg egentlig skulle selg, men har ikke gjort noe mer med det.

Har vel nok akvarier og nok å henge fingrene i som det er, og har ingen planer NÅ om flere karr.....
Inaktiv bruker
det bordakvariet du skal selge leif kan jo vi to ta en nærmere prat om? jeg kan godt ta det for en billig penge, jeg kan også resilikonere det selv men vi kan ta det videre på msn, da det blir for mye offtopic her
jaja, du er jo deg selv da, starter midt på natten men å flytte fisk, du husker jo hva jeg gjorde før jeg dro til danmark, begynte å skifte vann på mallekaret midt på natten
jaja, nå lengter jeg virkelig hjem etter fiskene mine, så forresten en type frosk i dag som egentlig ikke hører til danmark, dette lignet egentlig en løvfrosk faktisk....
var også en liten dam stappfull av pistia her nede:S
jaja, det frister i hvertfall å kjøpe det lille bordet ditt leif, om du ikke skulle hatt allverden for det

men hva foret du de digre beista jeg fikk av deg med?
vegar haugerud
det bordakvariet du skal selge leif kan jo vi to ta en nærmere prat om? jeg kan godt ta det for en billig penge, jeg kan også resilikonere det selv;) men vi kan ta det videre på msn, da det blir for mye offtopic her;) jaja, du er jo deg selv da, starter midt på natten men å flytte fisk, du husker jo hva jeg gjorde før jeg dro til danmark, begynte å skifte vann på mallekaret midt på natten;) jaja, nå lengter jeg virkelig hjem etter fiskene mine, så forresten en type frosk i dag som egentlig ikke hører til danmark, dette lignet egentlig en løvfrosk faktisk.... var også en liten dam stappfull av pistia her nede:S jaja, det frister i hvertfall å kjøpe det lille bordet ditt leif, om du ikke skulle hatt allverden for det;) men hva foret du de digre beista jeg fikk av deg med?

hallo vegar the danish traveller....
Ja vi kan ta en prat om bordakvariet på MSN senere. Skal vel ikke ha all verden for det, men litt vil jeg ha igjen for det og fint er det. Beistene du fikk, som også jeg har spiser nærmest alt di kommer over dem, og er like glupske på god biter som oss mennesker. Fikk tak i privat litt fryse for med grønnsalksblanding, som egentlig mallene skulle ha. Testet det ut på Malawien om di ville ha det. Det var som å sette en pils forran en alkoholiker, det gikk rett ned og falt i meeeget god smak. Kun et par erter ble liggende igjen da men også dette ble borte.

Litt of topic:

Kona har bare en uke igjen av termin sin og har termin den 6.august, men det ser ut som vi må på sykehuset allerede senere i kveld. Vi har allerede ringt og di er klare for oss, men vi kunne vente noen timer å se om smerter eller rier eller hva det heter ble værre. Blir det tur opp i dag og at han lille tassen har like dårlig tid som det jeg pleier, kan jeg allerede i natt bli PAPPA. Hælledussen sier sikkert mange nå, men ja det er litt nusselig med disse små nurkene

Om det blir som vi fant ut på ultralyd tidligere, en gutt, er navnet hans Tommy Andre, men om di har tatt feil, og skulle det bli ei jente blir det Veronica ;-=)

Har fått en sølv hai og to elefant botia til i 500L i dag. Ellers ikke noe nytt på topicsiden i dag, så langt. Kanskje jeg får yngel i natt??

Med vennlig og spent stemme ønsker jeg alle en fortsatt god kveld ;-=)

Leif E.
Plussmedlem
loffa
Kona har bare en uke igjen av termin sin og har termin den 6.august, men det ser ut som vi må på sykehuset allerede senere i kveld. Hælledussen sier sikkert mange nå, men ja det er litt nusselig med disse små nurkene.

Helledussen vil jeg ikke si
Men jeg ønsker dere lykke til
Inaktiv bruker
næmmen så koselig leif slik jeg sa veldig tidlig i den forrige tråden, vi gutta får det jo til
jaja, du er heldig som får deg en unge igjen gitt, blir det en tommy andre får du deg kanskje en liten leif 2? en liten snål akvarieentusiast som setter i gang å flytter maller kl 2 på natta:O
jaja nå kom terroristene skal ha pcn, så vi snakkes
Hei!
Hvordan går det med ancistrus-egg / yngel? Vi er bare litt nysgjerrige.
Of topic
Takk Takk Takk

Får begynne med det viktiste først.

Det er med glede og stolthet å meddele at Wenche og jeg ble foreldre til en skjønn guttekrabat i natt. Vi ankom sykehuset på Kongsberg ca 21 og fikk vår krabat klokken 03.16- Vekten stoppet akkurat på 3500g og lengden, ja den var like rund, 50 cm. Mor, far og barn har det bra men er utslitte og trøtte men glade. Og bichir om du leser dette, du fikk rett: det ble ingen jobb på meg i dag, men heller et guttebarn. Bilder er selvfølgelig tatt og publiseres selvfølgelig på AF først!!!

Kommer rett fra sykehuset og er vel mer eller mindre helt gåen, etter å ha klippet navlestrengen, blitt klemt nesten flat ved rier, bedt om ikke å mase etc. Det er nesten like slitsom for far som for mor ved en fødsel etter mine erfaringer.... ;-=)

Tidligere i dag kom et trist og sørgelig syn. Jeg fikk lurt Bartesam ut av hula si, mioo, men eggene var ikke der lenger. Så det var der for et par dager siden, men nå altså borte, desverre. Både glede og sorg når det gjelder "barn" altså siste døgn.

Nå er det bare for meg å mate fisker, stenge lys og legge meg etter en begivenhetsfull dag.

Ønsker alle fortsatt en fin dag
Plussmedlem
loffa
Det er med glede og stolthet å meddele at Wenche og jeg ble foreldre til en skjønn guttekrabat i natt.

Gratulerer med Tommy Andre
gratulerer leif og wencke... dette er hyggelig ønsker dere og den nye lykke til videre
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap