Mphanga/mphanga rocks prosjektet (side 2)

Da er turen til Nol over og vi er kjempefornøyd med både tur og kjøp. Det var utrolig morsomt å se hvor mye malawi han hadde der. Vi gikk rundt og kikket i over en time før vi turde og starte å kjøpe.

For de som ikke har vært der er det skikkelig verdt turen. Jeg lover at dere kommer til å sikle.

Til prosjektet kom jeg hjem med:

2 VF Metriaclima Zebra Mphanga Rocks
2+2 Pseudotropheus Elongatus Mphanga

Han hadde desverre ikke flere slag inne enda, men det gjør ikke noe. Vi tar gjerne en tur seinere.

Utover dette kjøpte jeg 2+3 Pseudotropheus sp. Polit som skal gå sammen med Labeotropheus Trewavasaene mine i det nye karet. Nydelige fisker.

Så man kan godt si at vi fikk mye ut av turen igår. De andre kjøpte en del fisk og vi tar turen nedover på høsten igjen.

Mvh Linda
WE want Picture`s hihi

Glädjer mig till foto nu Linda !

Mvh Kjell som väntar nyfiket på vad som kommer ut av detta
Ja vi må få se noen bildet Er det dyrt med VF malawi?
Bilder kommer snart. Må bare ta noen flotte bilder først. Har ikke fått jobbet så mye med karet da det fremdeles er noen fisk igjen der som skal ut.

Betalte 225.- stk for mine to VF malawi. Og det er vel verdt pengene. Endelig har min hanne fått seg to flotte damer til. Tror prisen på VF malawi varierer etter hvor sjeldne de er.

Mvh Linda
OK. Var jo ikke så dyrt. Jeg hadde hvertfall betalt. Har denne butikken en hjemmeside ?
Da er tiden kommet for å legge ut litt bilder.

Er helt i starten så karet er ikke gjordt så mye med, men det kommer.

Her er karet slik det ser ut idag:

[External Image]

Stjernen i karet, VF Metriaclima Zebra Mphanga Rocks:

[External Image]

Han har tre damer så jeg håper han blir lykkelig. Alle er VF og det er moro.

Veldig flott den der Metriaclima Zebra en din. Har en som er ganske lik. Kansje det er samme typen. Har ikke noen hunner til han siden jeg ikke er 100% sikker. Det er en Metriaclima pyrsonotos, men en fyr på et amerikansk forum sa at det finnest 4 forskjellige typer. Eneste måte å skille de var ved å telle taggene på ryggfinnen.

[External Image]
For en flott malawi du hadde der. Den ligner ganske mye faktisk.
har skjønt det at det skal ikke så mye til for å skille de forskjellige artene fra hverandre. En ekstra eggflekk, en stripe her og en stripe der... Skal ikke være lett skjønner jeg..hehe..

Så over til karet... det er fremdeles en gruppe med N. Venustus som ikke har blitt solgt. De går nå og venter på kjøper så før det skjer så forblir karet som det er. Skal sanke steiner snart, men vil ikke putte de oppi før jeg har fått ut fisken som ikke skal være der.

Og så skal jeg to uker til Tyrkia snart så da blir det en pause i prosjektet. Men så nærmer høsten seg med stormskritt og det er da akvaristene titter frem fra dvalen sin..hehe..

Skal bli moro detta.

Mvh Linda
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap