Helt ny her - hjelp med id av fisk (side 2)

Tipser om at det er noen gode artikler for nybegynnere under akvarieskolen i artikler øverst på siden. Spesielt om oppstart og vannverdier kan være verdt å ta med seg.

Lykke til med akvariumet!
Tante Astrid
Tipser om at det er noen gode artikler for nybegynnere under akvarieskolen i artikler øverst på siden. Spesielt om oppstart og vannverdier kan være verdt å ta med seg. Lykke til med akvariumet!

Takker og bukker
fra 8 til 10 timer, men det kan variere. Fiskene bryr seg ikkje men om du ikkje vill ha alger vill eg anbefale det.
Noen planter trenger mye lys og noen trenger lite.

Det er ganske lurt å kjøpe seg ein timer så stiller du den bare fra kl 10:00 til 21:00 f.eks eller kva tid du ønsker.
Fisken Magnus
fra 8 til 10 timer, men det kan variere. Fiskene bryr seg ikkje men om du ikkje vill ha alger vill eg anbefale det. Noen planter trenger mye lys og noen trenger lite. Det er ganske lurt å kjøpe seg ein timer så stiller du den bare fra kl 10:00 til 21:00 f.eks eller kva tid du ønsker.

Du mener mørkt om natten ja
sepalsmannen
[QUOTE=Fisken Magnus]fra 8 til 10 timer, men det kan variere. Fiskene bryr seg ikkje men om du ikkje vill ha alger vill eg anbefale det. Noen planter trenger mye lys og noen trenger lite. Det er ganske lurt å kjøpe seg ein timer så stiller du den bare fra kl 10:00 til 21:00 f.eks eller kva tid du ønsker.

ja,
eg tenker hvis du har akvariuet i eit rom med vinduer er det jo lyst på dagen og mørk om og natta og hvis du har lyset på om natta kommer det å komme alger veldig fort.

Eg reknar med at du er våken om dagen og sover om natta så dei fleste folk gjør, så da er det kjekt å ha lyset på når ein er vaken så du får se fiskene godt og at fiskene er ut å svammer når du er oppe å går.
Fisken Magnus
[QUOTE=sepalsmannen][QUOTE=Fisken Magnus]fra 8 til 10 timer, men det kan variere. Fiskene bryr seg ikkje men om du ikkje vill ha alger vill eg anbefale det. Noen planter trenger mye lys og noen trenger lite. Det er ganske lurt å kjøpe seg ein timer så stiller du den bare fra kl 10:00 til 21:00 f.eks eller kva tid du ønsker.

ja,
eg tenker hvis du har akvariuet i eit rom med vinduer er det jo lyst på dagen og mørk om og natta og hvis du har lyset på om natta kommer det å komme alger veldig fort.

Eg reknar med at du er våken om dagen og sover om natta så dei fleste folk gjør, så da er det kjekt å ha lyset på når ein er vaken så du får se fiskene godt og at fiskene er ut å svammer når du er oppe å går.

Takk for den teskjeen, føler meg litt amatør her, men men.
ja alle har jo en gang vert amatører og så kommer det seg etter hvert
en ting til.
Du veit at platy liker best å vere i grupper ?
Ser du har bare 1

Platy
Fisken Magnus
en ting til. Du veit at platy liker best å vere i grupper ? Ser du har bare 1 [URLBLOCK1]

Får skaffe en eller to til om et par dager
Er du sikker på at det er fredsliljer du har?
Helge
Er du sikker på at det er fredsliljer du har?

Kjøpt på lokal blomsterbutikk. Fredsliljer ja. Noen som har tips til planter. Jeg har skjønt at fredsliljer ikke er bra. Hvem sender planter per post? Tips til forhandlere?
Sjekk ut rubrikk her øverst på siden. Veldig mye rimelige planter til salg der
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap