Hvor får jeg kjøpt sand? haster. (side 2)

og da er det viktig at du velger den lyse typen, den mørke typen de har på bilteam kan være giftig om du har noe sur PH, den lyse er helt ufarlig.
jeg har selv ingen erfaringer med den mørke, men jeg siterer videre det jeg har hørt angående den mørke/svarte sanden.
:I akvarier med høy PH (mellom 7-8) som malawie kar så er den ikke skadelig, men i akvarier som har PH under 7 så vill surheten/"syren" løse opp noen stoffer som er i sanden. vannet blir da giftig.
Selv synes jeg at det er finest med den lyse brune sanden ifra biltema.
brukker ikke annet en den groveste i mine akvarier.
Du som bor i Hamar har vel muligheter til å hente sand ved mjøsa? Vet at det er en sandstrand ved Minnesund ihf

Man MÅ jo ikke kjøpe sand, finnes masse fine varianter ute i naturen.
akvafil
Man MÅ jo ikke kjøpe sand, finnes masse fine varianter ute i naturen.

Sant det, har selv vært på en strand i området og fylt opp en 10-liters bøtte med sand. Den er mørkere enn biltemasanda og man får alltid med noen større og mindre steiner, som gjør at det ser mer naturlig ut enn jevn biltemasand. Prisen er jo lite å utsette på.
Ja det er jo forsåvedt sant det da
Jeg har villsand blanda med laterittkuler, også litt grovere grus oppi, og er kjempefornøyd med det

Har ikke noe voldsom plantevekst, men de lever og vokser akkurat passe så jeg synes ikke jeg trenger snegler eller varmekabler..men det spørs vel kanskje hvor ambisiøs du er når det gjelder planter.

Jeg bare roter litt rundt i sanda med skaftet til håven:P Og når jeg slamsuger så har jeg dekka slangen med nylonstrømpe for å ikke suge opp for mye sand for min er veldig finkornet..Villsand er supert det
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap