Eikeblader for corydoras (side 2)

JAG
Jeg har 4 eiktrær i hagen,mitt problem har hvert å bli kvitt "søpla"/overskuddet.

Nå har du sjansen...kanskje det er et potensiale for salg av eikeblader her på AF!feks 1krone bladet .....eller?
Man selger vel ikke eikeløv stykkvis for en krone bladet. Det er pose-salg!

Tanken slo meg sist høst etter at alt var kvernet opp(blir plass til mer i sekkene.)
Gjør det da vel? En pose for hundre spenn, inkl. porto? Sikkert mange som vil ha, jeg vet at jeg ville kjøpt om dette hadde vært for ett år siden (før jeg visste at det fantes eiketrær ved idrettsparken her).
Tror ikke det er en så dum idè. Det er for eksempel ikke alle steder nordover i landet hvor det finnes eik å plukke fra. Dessuten så er det ikke alle som bor slik at de har mulighet til hverken å få skyllt bladene, tørket dem eller oppbevart større mengder over lengre tid. For ikke å snakke om at det av og til er lettere å betale noen andre for den jobben

Det samme gjelder i grunnen for orekongler også.
Åh...hehe. Jeg hadde nå ikke forventet å få eikebladene tilsendt ferdig skyllt og tørket igjen, jeg da Men det hadde kanskje andre regnet med?

Løvet er knusktørt om høsten, og man tar bare det øverste, løse laget med løv under eiketrærne på en godværsdag. Jeg passet på å ikke ta de dypere lagene, som kan inneholde jord og mye mugg/sopp. Ettersom løvet da er tørt, kan man lagre det luftig og vente litt med skyllejobben om man vil. Jeg pleier alltid å pelle ut bjørkekvister og annet rask som ligger innimellom løvet mens jeg skyller det, men jeg har hørt om andre som bare dynger det oppi akvariene uten mere dikkedarer (hverken skylling eller renplukking)

Det hoppet ut noen biller og edderkopper mens jeg drev med skyllejobben av løvet ifjor, husker jeg:-o (iiik)
Har ikke prøvd å samle eikeblad selv så jeg trodde de måtte skylles og tørkes før lagring
mona o
Åh...hehe. Jeg hadde nå ikke forventet å få eikebladene tilsendt [I]ferdig skyllt og tørket igjen[/I], jeg da ;-) Men det hadde kanskje andre regnet med? Løvet er knusktørt om høsten, og man tar bare det øverste, løse laget med løv under eiketrærne på en godværsdag. Jeg passet på å ikke ta de dypere lagene, som kan inneholde jord og mye mugg/sopp. Ettersom løvet da er tørt, kan man lagre det luftig og vente litt med skyllejobben om man vil. Jeg pleier alltid å pelle ut bjørkekvister og annet rask som ligger innimellom løvet mens jeg skyller det, men jeg har hørt om andre som bare dynger det oppi akvariene uten mere dikkedarer:-) (hverken skylling eller renplukking) Det hoppet ut noen biller og edderkopper mens jeg drev med skyllejobben av løvet ifjor, husker jeg:-o (iiik)

Mona!
Har hentet meg Eikeblader nå og skylt dem en rekke ganger skal nå hive de oppi 85 literen med 10 Adolfoi.Hvor mange blader skal jeg slenge oppi?
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap