Peru 08 (side 2)

Ja, Erlend..
Nå har du vært på reise i noen timer allerede - i skrivende stund sitter du på flyet til New York!

Ønsker deg en kjempe fin og spennende tur - og håper du får mange opplevelser for livet! Gleder meg til å lese reisebrev og se bilder!

Anette
Takk Anette.

Akkurat nå sitter jeg på JFK i NY. Venter på flyet til Lima som går om noen få timer. Ølen er god her også! Det er rart at klokka bare er litt over halv ti her.

I morgen blir det Iquitos og fokus på fiksker. Gleder meg til å se utvalget på stingray aquarium.

E
Du får ha en god tur videre. Håper du finner flotte maller og slikt.

Mn hva må du ut med sånn ca for hele turen? Er det sånn du må vinne i lotto eller selge veldig mangen sjeldne maller? :P
Nå sitter jeg på flyplassen i Lima i Peru og venter på at flyet inn til Iquitos skal gå.

Det er i Iquitos jeg hovedskelig skal være, og det er her jungelen og mallene finnes.

Hva turen koster, det aner jeg ikke. Vi får sumere når jeg kommer hjem.

Alle kan få det til med litt planlegging.

E
Det kommer nok til og bli en kanontur, og om vannet er like varmt i Peru som i Mexico hvor jeg er nå så blir det nok helt sikkert kjempe. Her er det 29-30 grader i vannet og litt kaldere i cervezaen.
Da er jeg godt på plass. Sitter nå ved bassengkanten og drikker en kald øl i 28 graders varme! Livet er ikke så verst nei.

I morgen er det besøk på Stingray aquarium. Noe jeg virkelig ser frem til. Senere skal vi rett ut i nærheten for å fange "plecoer".

E
Ja, det hørtes ikke så verst ut! Heldig du!
Ha det gøy på Stingray i dag! og glem nå ikke å ta bilder
lykke til med fangst, og må du få en flott tur! sitter her og er både grønn gul, lilla og blå av sjalisi!!
blir artig å følge videre med!
Der var sjefen på plass, ja

Ønsker deg en strålende opplevelse/fangst!
Dette er enkelt og greit flott! Legger ut noen bilder.

Bilde 1. Jeg med en Panaque sp. L-090 "papa"
Bilde 2. Noen som kjenner denne corryen?
Bilde 3. En av mange rokker. Potamotrygon menchacai

I morgen skal vi ned mot Nauta og fange maller. Jeg får med meg an av stigrays dyktigste Pleco fangere.

E
Corydoras armatus ?
Cory'en minner meg om Corydoras armatus (men bildet i Fiskebasen likner ikke helt, bedre bilder her .) Stemmer også med området du er i (Rio Ampiyacu, Rio Huallaga ...).
Pøs på med bilder ! Her hjemme begynner det å bli høst så vi trenger noe å "varme" oss på. Fortsatt god tur !
Ser du har Norges flagget på deg

Skikkelig flotte de derre. Spesielt rokka. Kanskje jeg skulle invistere i et stor kar og ha en slik.
Wow!
For et spennende prosjekt)

Veldig gøy å lese om, gleder meg til fortsettelsen!

Ønsker deg fortsatt god ferie og lykke til på reisen!
fine fisker, likte spesielt rokka, den var utrolig kul.
'
Ha det moro i ferien og er det en kvote når det gjelder hvor mange fisk man kan ta med seg hjem?
I går hadde jeg en fin dag med fiskefangst ved to biotoper.

Leger ved noen bilder.

Bilde 1 - Mine gode hjelpere for dagen.
Bilde 2 - Her sliter jeg med å få ut en Ancistrus "green spott" fra hulen sin.
Bilde 3 - Det første biotopet vi besøkte 42 kilometer sør-vest for Iqitos. Her fanget vi noen flotte Panaqolus changea L-226

Et mye mer ommfatende reisebrev kommer om et par dager.

E
Ser Louis har blitt med deg på tur.Hils

Jørn
dette er bilder som bør vises til folk som mener at fisk kommer fra rene bekker
Tre kammerater jeg har møtt her nede.

De som bor i Bergens ommeråde kan glede seg til mange viltfangede Peru fisker på Sentrum zoo. Det blir ettersend en hel pal med fisker til butikken etter hjemkomst!

Bilde 1 - Ancistrini sp. L-350
Bilde 2 - Panaqolus sp. L-351
Bilde 3 - Achanticus adonis

Ingen av disse er akkurat vanlige maller.

E
Erlend D Bertelsen
Bilde 1. Jeg med en [I]Panaque [/I]sp. L-090 "papa" [B]Bilde 2. Noen som kjenner denne corryen?[/B] Bilde 3. En av mange rokker. [I]Potamotrygon menchacai[/I]

Corydoras armatus Fiiin fisk!
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap