Bra musikk ? (side 2)

Er ikke ulovlig å nedlaste, men er ulovlig å distribuere og selge nedlastet materiale. Grunnen til at folk nedlaster både film og musikk er at prisene på f.eks. en musikk skiven i dag er på 150-250kr for 10-15 sanger, det er for mye penger. Hadde det kostet 50kr for en skive, så hadde nok folk kjøpt mer og nedlastet mindre.
Dammed
Er ikke ulovlig å nedlaste, men er ulovlig å distribuere og selge nedlastet materiale. Grunnen til at folk nedlaster både film og musikk er at prisene på f.eks. en musikk skiven i dag er på 150-250kr for 10-15 sanger, det er for mye penger. Hadde det kostet 50kr for en skive, så hadde nok folk kjøpt mer og nedlastet mindre.

Du kan ikke ha vært i en butikk på en stund. Veldig få cder på f.eks. Platekompaniet som koster over 120kr, faktisk veldig få over 90kr også.

Personlig kjøper jeg mye musikk på iTunes, fordi det er enkelt og går raskere enn både musikkbutikk og ulovlig nedlasting. Musikkbransjen har skutt seg selv i foten med anti-pirat virksomhet når ting som iTunes naturlig lar teknologien gi dem penger istedet for å stjele. Trenger jeg det på ipoden eller en cd i bilen så er jo ikke det noe problem. Jeg har lagt fra meg behovet for å ha en fysisk cd, cder varer ikke evig uansett og jeg er drittlei av å skifte cder og dvder
Loomis
Anbefale musikk til en 14-åring... Merkelig at ingen har anbefalt noe av dette ennå. [URLBLOCK1] [URLBLOCK2] [URLBLOCK3] [URLBLOCK4]

Nå var det en som anbefalte vangsgutane, er vel mye det samme.

Men det han først og fremst trenger å bli anbefalt, er gode artister man ikke nødvendigvis kjenner til når man er 14 år idag.

Anbefaler derfor:

The Aller Værste (TAV)
Kjøtt
Raga Rockers
Bob Hund
Johnny Cash - Her er det mye, mye bra, men også endel skit. So beware. American idol serien er rimelig safe. Samme med platen "Man in black".
Rage Against The Machine
The Specials
Ramones
Dead Kennedys
Bjørk
Nick Cave
Tom Waits
The Pogues

Er selvsagt mye bra musikk jeg ikke kommer på akkurat nå.
Kom på noen til som er sånn must have musikk

Rage againt ( ikke rage against the machine. Selv om det også er bra)
Turboneger
Gluecifer
El caco
Rammstein (vist du ikke liker tysk så kan du jo prøve rammsund. Det er rammstein på nynorsk)

Kan jo høre denne gluecifer sangen før du laster ned eller hva du nå gjør
Men du kan jo og høre litt på Ingenting, Kaizers og Stavanger Ensemblet og høre om det er noe for deg. Ingenting er jo gode og kaizers er sjikkelig populære

men Grrrotle heter det ikke Rise Against?
EivindG
men Grrrotle heter det ikke Rise Against?

Jo det stemmer hehe blanda litt. er ikke alltid helt med :P
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap