- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Mannen i huset! (side 2)
Mannen i huset! (side 2)
MvjnzJeg tror ikke at kvinner har mindre anlegg for det tekniske å gjøre, jeg tror bare at menn generelt er mer interessert i tekniske ting, og derfor ser man flere menn enn kvinner som driver med det.
Jeg tror det er i hovedsak en stor forskjell generelt, selv om det ikke er så lett å lage "regler" når folk er så forskjellige. Men jeg merker i min jobb at hvis noen ikke får til noe, så er damer ganske raske med å ringe å få hjelp, mens menn ofte klusser på selv, med eller uten suksess. Det er jo litt som det at menn aldri spør noen om veien, litt sånn eventyrlyst når det gjelder alt. Men det fører nok til at man lærer mer, man lærer jo som kjent av å feile
Postet 21.08.08 kl 10:23
Postet 21.08.08 kl 19:58
CKNoen andre her som til stadighet opplever at "alle" automagisk går ut i fra at det er mannen i huset som driver med akvarie? Selv opplevde jeg nettopp at alarm-mannen trodde det var Eirik (min forlovede) som styrte med det, selv om det var jeg som sto med hele armen og en skulder ned i vannet... Ellers er det dyrebutikkskapninger og samtlige andre "fremmede" som har vært innom huset i det siste. Vi har nettopp flyttet så har vært litt service folk innom...
--------------
Jeg har ikke vært bort i dette når det gjelder akvarier. Tror det vil avhenge mye av motparten; om han tilfeldigvis er vant/kjent med flest gutter som driver med akvarier er det kanskje lettere å ubevisst anse det som en gutte ting. Og omvendt... Jeg har personlig fått inntrykk av at dette er noenlunde likt fordelt mellom g/j?
I andre sammenhenger har jeg derimot opplevd dette endel; jobb, data ol. UTROLIG irriterende hvor det er åpenbart/synbart at dette er noe jeg kan. På den annen side har jeg sett slike episoder som ubevisste handlinger: Mer et utrykk for at mennesker er slik skrudd sammen at det er naturlig for oss å dele opp verden i eksempelvis gutte ting/jente ting, kategorisere, forenkle, generalisere og systematisere. -Altså ikke noe å irritere seg over (prøver jeg å si til meg selv, ihvertfall
Postet 22.08.08 kl 19:17
Endret: 22.08.08 kl 19:25
mayPå den annen side har jeg sett slike episoder som ubevisste handlinger: Mer et utrykk for at mennesker er slik skrudd sammen at det er naturlig for oss å dele opp verden i eksempelvis gutte ting/jente ting, kategorisere, forenkle, generalisere og systematisere. -Altså ikke noe å irritere seg over (prøver jeg å si til meg selv, ihvertfall:)
Tror du har veldig rett i det. Det er nå engang slik vi mennesker er laget.
Tenk deg et menneske helt uten fordommer som ferdes i trafikken eller treffer på en klassisk raner på sin vei.
Fordommer er flotte å ha, så lenge de ikke ligger fast, og vi husker på at det bare er fordommer.
Postet 23.08.08 kl 01:22
Jeg har liksom tenkt på dette med at akvarier er en guttegreie. Særlig om det er litt seriøst, og ikke bare et par gullfisk som svømmer rundt oppi der, hehe.
Ser liksom for meg gutter som mer nøyaktige og grundige, dråper for ditt og datt, tester, utvendige pumper med filter og slanger her og der og all slags kompliserte greier.
Men ser jo at det ikke er slik da *rødme*
Ser liksom for meg gutter som mer nøyaktige og grundige, dråper for ditt og datt, tester, utvendige pumper med filter og slanger her og der og all slags kompliserte greier.
Men ser jo at det ikke er slik da *rødme*
Postet 16.09.08 kl 02:06
Postet 16.09.08 kl 07:55
mona o..... vokste opp med at mor gjorde alt... Hun burde visst at hun ødela en fremtidig kones ektemann med det der. Så derfor: [B]Oppfordring til alle mødre[/B]: lær deres sønner alt som må gjøres i et hus, og forlang at de gjør det mens de vokser opp! Litt avsporing på slutten der, men...:-)
He he. Flirer litt nå. Har to gutter på 16 og 9 som begge snakker om at de ikke skal i militæret.. Begge har fått beskjed i klartekst at hvis de nekter skal mor kjøre dem til porten, skyve den inn og låse den etter dem. Er av oppfatningen av at gutter har utrolig godt av denne løsrivelsen fra mor. Ord fra en MOR.
Postet 16.09.08 kl 09:00
Postet 16.09.08 kl 09:23