Undersøkelse om fremmede arter i hobbydyrhold (side 2)
Postet 23.08.08 kl 10:15
Postet 23.08.08 kl 13:43
Postet 23.08.08 kl 14:36
Postet 23.08.08 kl 15:41
Inaktiv bruker
Levert.
Postet 23.08.08 kl 15:41
Postet 23.08.08 kl 15:59
Postet 23.08.08 kl 16:02
Siste sjanse
Siste mulighet til å gi dine innspill i undersøkelsen:
Jeg tar undersøkelsen av nettet i løpet av onsdag.
mvh
Svein A. Fosså
Jeg tar undersøkelsen av nettet i løpet av onsdag.
mvh
Svein A. Fosså
Postet 01.09.08 kl 08:37
Postet 01.09.08 kl 20:28
Postet 03.09.08 kl 03:25
Postet 03.09.08 kl 20:33
Dammedvil dette bli utgitt i media forresten?
Hovedkonklusjonene vil bli utgitt i fagpressen (primært i PetScandinavia), og jeg vil sørge for at det også vil bli tilgjengelig på internett.
Jeg har fått mange hundre besvarelser, så det vil ta litt tid å bearbeide og analysere materialet.
En av de største farene som hobbydyrholdet står overfor i dag, er at vi har for lite relevant statistisk materiale om hva som foregår i hobbyen og hvilke kunnskaper og interesser dyreholderne har. Denne undersøkelsen er et skritt i retning av å få bedre oversikt.
Allerede ved et flyktig overblikk ser jeg at det er mye interessant i materialet. Mye til fordel for dyrehobbyene, og et og annet som kanskje ikke er fullt så hyggelig (bl.a. holdningene til å overholde lover og regler), men det var vel stort sett som forventet.
Mange takk til alle som deltok!
mvh
Svein A. Fosså
Postet 04.09.08 kl 11:23
Postet 04.12.08 kl 10:28
SAFet og annet som kanskje ikke er fullt så hyggelig (bl.a. holdningene til å overholde lover og regler)
Det tar lenger tid å endre folks oppfattelse av hva som er rett og galt, enn det tar å innføre en ny regel (som jo trer i kraft "over natta"). Og godt er det.
Hvis folk var så viljeløse at vi til enhver tid snudde kappen etter lovens nyeste bokstav, ville vi kanskje bodd i bol i steden for hus, og alle hatt identiske gener? Aldri godt å si, men uansett en lite hyggelig tanke, i hvert fall for undertegnede.
Postet 04.12.08 kl 15:44
Kampfisk[QUOTE=SAF]et og annet som kanskje ikke er fullt så hyggelig (bl.a. holdningene til å overholde lover og regler)
Det tar lenger tid å endre folks oppfattelse av hva som er rett og galt, enn det tar å innføre en ny regel (som jo trer i kraft "over natta"). Og godt er det.
Hvis folk var så viljeløse at vi til enhver tid snudde kappen etter lovens nyeste bokstav, ville vi kanskje bodd i bol i steden for hus, og alle hatt identiske gener? Aldri godt å si, men uansett en lite hyggelig tanke, i hvert fall for undertegnede.
Jau. På den annen side: Dersom vi ikke hadde vilje til å underordne oss hadde vi bodd under åpen himmel mens de store sterke karene bodde i hulene med haremene sine. Case study: Ciklider.
Postet 04.12.08 kl 16:07
Postet 04.12.08 kl 18:00
Dag Alan KilliNoe publiserbart ennå?
En oppsummerende rapport er nylig levert for publisering i PetScandinavia. En stund etter at dette er utgitt, formodentlig en gang i januar, vil jeg sørge for at artikkelen også bli tilgjengelig på internett.
mvh
Svein A. Fosså
Postet 07.12.08 kl 12:16
Resultater publisert
Et sammendrag av de viktigste funnene fra undersøkelsen er nå publisert. Dere finner artikkelen linket fra denne siden.
Mange takk til alle som deltok.
mvh
Svein A. Fosså
Mange takk til alle som deltok.
mvh
Svein A. Fosså
Postet 29.01.09 kl 14:42