- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Advarsel ;-) (side 2)
Advarsel ;-) (side 2)
Postet 31.08.08 kl 01:02
KjetilvEva, eller hva hun nå heter, er designet for å ligne på en iPod, og det gjelder visst noen andre modeller og. Har ikke fått sett den ennå selv, men gleder meg fortsatt veldig :) Typisk amerikansk vet du, må ha reklame overalt
Du, den Eva roboten så ut som et egg!! Ikke en ipod. Nei ærlig talt. Hvem sin fantasi det er som har fått Eva til å ligne noe sånt aner jeg ikke, men da legger de sannelig vrangviljen til og ser spøkelser ved høylys dag, om man kan påstå noe sånt!
Postet 31.08.08 kl 01:03
Postet 31.08.08 kl 01:05
Postet 31.08.08 kl 01:08
Ja, greit nok, men jeg skjønner ikke helt at de sier den er spekket med produktreklame når ingen som ikke har Apple produkter fra før skjønte at det var noe produkt! Evt kan vel tenåringer som har venner med f.eks. iPod finne likheter, men hva vet jeg.
Sønnen min har iallefall ingen anelse om hva Apple og iPod er, så jeg skjønte ikke helt argumentet i linken om at "uff og akk, barn må skjermes mot sånn reklame".... Han er bare åtte år, og det er mulig den produktreklamen er rettet mot eldre unger da (hvis de ser den slags filmer).
Sønnen min har iallefall ingen anelse om hva Apple og iPod er, så jeg skjønte ikke helt argumentet i linken om at "uff og akk, barn må skjermes mot sånn reklame".... Han er bare åtte år, og det er mulig den produktreklamen er rettet mot eldre unger da (hvis de ser den slags filmer).
Postet 31.08.08 kl 01:15
Endret: 31.08.08 kl 01:16
Produktplassering er blandt de mest brukte markedsføringsverktøy. Amerikansk tv/film industri har perfeksjonert dette. Tanken er at man ikke skal relatere til et produkt bevisst, men at et brand dukker opp til stadighet uten at man bevisst legger merke til det. Allikevel fører dette til at man blir oppmerksom på produktet. Selvsagt legger ikke mindre barn umiddelbart merke til dette, men når brandet har dukket opp i utallige sammenhenger opp igjennom årene, så skal jeg love deg at de vil mase om f.eks en I-Phone, når de kommer i rette alderen. Et annet eks er Idol. Hver gang Simon Cowell tar en slurk vann under sending så står det Coca-Cola på glasset. Dette sies ikke høyt, men jeg skal love deg at Coca-cola har betalt skyhøye summer for dette. Og det hadde de neppe gjort om de ikke fikk uttelling for det.
Ganske sløyt, men også relativt enkel psykologi
Ganske sløyt, men også relativt enkel psykologi
Postet 31.08.08 kl 01:24
Eve ligner ikke på noen ipod direkte, men hvem vet, om et år og to kommer sikkert en som er forma sånn. Fargene stemmer jo noenlunde uansett :P De kommer kanskje ut med en iRobot. Apple har kommet langt med brukervennlig design, god innpakning og god markedsføring, så det forundrer meg ikke om dette er med vilje nei
Postet 31.08.08 kl 02:11
mona oJa, greit nok, men jeg skjønner ikke helt at de sier den er spekket med produktreklame når ingen som ikke har Apple produkter fra før skjønte at det var noe produkt! :-) Evt kan vel tenåringer som har venner med f.eks. iPod finne likheter, men hva vet jeg. Sønnen min har iallefall ingen anelse om hva Apple og iPod er, så jeg skjønte ikke helt argumentet i linken om at "uff og akk, barn må skjermes mot sånn reklame".... Han er bare åtte år, og det er mulig den produktreklamen er rettet mot eldre unger da (hvis de ser den slags filmer).
Når et barn har sett denne filmen mange ganger og kjenner lydene godt, vil den føle seg "hjemme" med lydene om de kommer fra et annet sted - fex. en datamaskin.
Så de løper nok ikke ut og kjøper, men om 5 år, sitter fremdeles den pregingen i, og de vil, muligens av "uforståelige grunner", føle seg mere hjemme med en Maskin av riktig merke.
Synes også formspråket i Eve er veldig likt Ipod, og hodet(formen) ligner veldig basen til en isurf eller hva de nå ble kalt.
Glemte nesten å få med at jeg poster dette fra en galaxe langt, langt avgårde - jeg ble jo bortført sist fredag.
Postet 31.08.08 kl 10:21
Endret: 31.08.08 kl 10:22
Syns det var en grei film jeg, men det var litt mer barnerettet innhold enn jeg trodde. Wall-e var jo helt nydelig da
Så forresten at Marlboro hadde sneket seg inn en reklame i den første søppelfirkanten som Wall-e lager, da ser man plutselig en røykpakke fra dem som har fokus i ca 1/4 sekund og som står helt klart ut fra det andre på grunn av fargen.. ikke bra :P Ellers så syns jeg ikke reklama var så ille som den artikkelen skulle ha det til
Så forresten at Marlboro hadde sneket seg inn en reklame i den første søppelfirkanten som Wall-e lager, da ser man plutselig en røykpakke fra dem som har fokus i ca 1/4 sekund og som står helt klart ut fra det andre på grunn av fargen.. ikke bra :P Ellers så syns jeg ikke reklama var så ille som den artikkelen skulle ha det til
Postet 31.08.08 kl 20:04
Postet 31.08.08 kl 23:28