Noen som kan hjelpe meg å skille kjønn på disse ? (side 2)

Han jeg kjøpte de av viste ikke kjønn på de når jeg kjøpte de. Jeg er sikker på at den ene er en hann. Han graver hele tiden. Så ligger han å jager på den andre. Det er derfor jeg er litt usikker på om han prøver å sjekke den opp eller jage den vekk. Den som jeg ikke er helt sikker på har ikke spiss, men mer avrundet ryggfinne. Får vel ta å bukvende begge to for å se om jeg ser forskjell.

Har i lenge prøvd å få tak i flere hunner, men er ikke lett å få tak i store eksemplarer. Syter litt med å kjøpe yngel i butikken når de koster 150 kr. Har et kull av de fra før, men vett ikke om det er den jeg har nå eller en som døde tidligere som er moren.
Hos mine delfiner er det bare den største hua som jager de andre, og graver i sanden. Trodde derfor det var en han, men bukvending viste at det var ei hue. Antagelig er det ei hue som vil ha et eget område for matsøking.
Hannen jeg har er veldig snill og grei med de andre.
Det er jo noe av det som er artig med malawi: Stadig nye overraskelser

Ps: Det du burde spørre tidligere eier om er om vedkommende har Placidochromis sammen med delfinene, mente jeg
Det var så og si bare mbunas i karret. Han skulle selge alle malawiene sine og de hadde han sammlet i det karret. De eneste jeg såg som ikke var mbunas var capadichromis borleyi og noen rovfisk.

Det som er litt leit er at jeg sjekka med de fiskene jeg har i karret fra før. Viste ikke at delfinene var i slekt med mine placidochromis milomo. Så jeg må nokk flytte en av gruppene. Har ikke noe karr som er stort nokk til å ha de i.
placidochromis milomoene mine er fortsatt ganske små så det er vel ikke noen umidelbar fare for kryssning. Den størrste er ca 5 cm.
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap