Jakten på den ekte Apistogramma cruzi i Amasonas, Peru (side 2)

Når man ser de tykke lagene med mudder og løv på bunnen i de vannene mange av akvariefiskene våre finnes i, så må man le litt når folk klager over at de ser "rusk" på sandbunnen i akvariene sine )
Inaktiv bruker
jeg likker når det er.eikeblader og mudder av.rottene eikeblader det er.sån jeg liker.akvariumene mine =
Ja det er rart at folk klager. Liker at det ligger litt rundt forbi.

Men er pleco en matfisk nede der eller? Lurer på hvordan den smaker.
EivindG
Ja det er rart at folk klager. Liker at det ligger litt rundt forbi. Men er pleco en matfisk nede der eller? Lurer på hvordan den smaker.

Pleco blir spist ja, smaker som kylling vistnok sier de som har spist dem hehe:P. Var en som holde foredrag i vinter hos LAK, han hadde fått dette servert der nede når han var på fangsttur
Bare en ting å si..
rett og slett vakkert!!! Spesielt at du får med bilder fra litt annet dyreliv også Reptiler og insekter er spesielt interessant, i tillegg til fisk da selvsagt
..og angående fisk, har du fått opp noen l-maller i de apisto-bekkene??
Anaconda
øyaværingen
rett og slett vakkert!!! Spesielt at du får med bilder fra litt annet dyreliv også..........

Denne hadde forvillet seg inn i en liten landsby/ klynge med hytter:

[External Image]

Den likte ikke å bli "pirket" på med en laaaang kjepp:

[External Image]

og her går den til angrep på oss:

[External Image]

Fornøyd med hvor langt tilbake vi hoppet, "tuslet" den videre på sin vei.....og forsvant.

[External Image]

SteinG
..og angående fisk, har du fått opp noen l-maller i de apisto-bekkene??

Ikke mange i de helt små bekkene, men der de går over i litt større bekker/elver og det er litt mer bevegelse i vannet, er det lokalt mye. De lokale hjelperne mine tror jeg er gal som bare kikker på dem og stort sett hiver de ut igjen

[External Image]
Sku gjerne vært der
er jo paradiset der maller og ciklider=)
Enig med sebraciklide, driver og leser noen eldgamle reiseskildringer fra amazonas utrolig artig. "det er flere hundre fiskearter her og antakelig enda flere som ennu ikke er oppdaget" .
Hehe
hørest bra ut den darwin hva heter boka? får heldigvis noen gøye l020 092 og 204 snart=)
Nå leser jeg en bok som heter amazonas utgitt på time-life books forlag 1981.
Inneholder mye bilder av biotoper og historier fra den vitenskapelige utforskingens spede barndom.
Grattis med nye maller
Har du isbn nummer på denne boken??
Rune Evjeberg
Har du isbn nummer på denne boken??

*bump* prøver igjen med isbn spørsmål
Rune Evjeberg
[QUOTE=Rune Evjeberg]Har du isbn nummer på denne boken??

*bump* prøver igjen med isbn spørsmål

Kan det være denne? (utgitt 1980 forøvrig)

ISBN: X-013-00021-4
Tilfeldig bekjentskap
© TanganyikaWilma
Reklame for plussmedlemskap