for det første så er det bevist at fisk har en mindre utviklet nervesystem enn et pattedyr, dvs at den oppfatter smerte på en helt annen måte og i en mindre grad enn de fleste andre dyr.
Igjen så er jeg enig at om man skal begynne å engasjere seg, og kjempe for å stoppe noe så er det mye viktigere ting å protestere mot enn fisk med tatovering.
For alt vi vet så kanskje bedøver de fisken ved å tilsette bedøvelse middel i vannet når de driver med dette, har tro på dette siden de må holde fisken noenlunde i ro for å gjøre dette skikkelig. Hvor vidt fisken føler smerte siden er en annen sak, det tør jeg ikke å uttale meg om. jeg mener forøvrig at det er feil og at fisk/dyr/mennesker osv ser best naturlig. (Er noen damer som ser greie ut med litt ekstra plastikk i fronten, men men. hehe)
Tattvoring på barn er jo noe HELT annet, foreldra mine har ikke noe med mine valg å gjøre. Om jeg har lyst på tatovering så hadde jeg aldri spurt dem om tillatelse e.l. Jeg er forøvrig over 18 år gammel.
Men personlig så syns jeg piercing ser dumt ut, og overdriver man så ser det stygt ut. Men tatovering er noe helt annet, det kan benyttes for å uttrykke følelser, tilknytning, opphav og mye annet.
f.eks.
Hentet fra Kat Von D sin hjemmeside:
Hjemmesiden