Sier dere ifra om dyreplageri på finn.no? (side 2)
Bumper denne tråden og fjerner de trådene som omhandler kritikk av konkrete annonser på Finn.no med identifiserbare personer.
Er det brudd på dyrevelferdsloven er det mest korrekte å henvende seg som privatperson direkte til annonsøren, melde til nettstedet med annonsen samt mattilsynet som er forvaltningsorganet til dyrevelferdsloven.
Er det brudd på dyrevelferdsloven er det mest korrekte å henvende seg som privatperson direkte til annonsøren, melde til nettstedet med annonsen samt mattilsynet som er forvaltningsorganet til dyrevelferdsloven.
Postet 16.01.11 kl 11:28
HenrifletteNeida, mener ikke det, og det med reptilen på bildet kom litt på siden av "dyreplageri"-temaet (noe jeg også skrev). Men denne skapningen jeg så var ikke en søt liten firfisle, men en SVÆR øglesak som må ha vært over en meter lang og ga meg assosiasjoner til Kommodo-varan. Kan ha vært hvasomhelst, jeg har ikke peil på reptiler. Ville nok ikke reagert slik på en liten skilpadde, men denne her var nok ingen av de "vanlige men ulovlige" reptilene. Ikke spes smart å legge ut bilde av den i en boligannonse. Uansett: tenkte ikke dyremishandling der, men mer varsling av politi/rett myndighet eller ikke.
Komodo varaner kan bli over 3meter lange og 150kg+ og er dessuten ekstremt sjeldne i fangeskap og utfattelig dyre.
Du sier du ikke hadde reagert om det var en liten skilpadde. Jeg ser ikke hva ditt syn på dyret har å si. Skal den meldes fra om og avlives, ikke pågrunn av mislighold, men pågrunn av følelsen dyret gir deg?
Synes det er flott at folk gir beskjed til eiere om de ser dyr som blir holdt feil, og til myndigheter om det ikke blir forandring. Norge skulle hatt et dyrepoliti for lenge siden.
Du har ikke peil på reptiler, og du tenkte ikke på dyremishandling.....da synes jeg du skal ta et skritt til siden. Du skal forøvrig ha et stort pluss for at du spurte om råd her før du gjorde noe
Postet 16.01.11 kl 11:52
Endret: 16.01.11 kl 11:57
Nå tror jeg ikke du har lest hele tråden og mitt siste innlegg, uvroy.
Når Henriflette beskriver en SVÆR øglesak, var dette nok helt sikker som du sier ikke en komodovaran, men mere sansynlig en steppevaran (Varanus exanthematicus). Men dette var ikke poenget med tråden.
Det har i den senere tid være flere tråder med direkte linker til salgsannonser på Finn.no, der det er oppgitt navn, telefonnummer osv.
Det er ikke slik at all fakta kommer frem i en annonse og dette ble meget godt belyst i Kristin Woldmo sitt innlegg i denne tråden.
Derfor bumpes denne tråden samtidig som flere tråder om annonser på Finn.no er fjernet.
Når Henriflette beskriver en SVÆR øglesak, var dette nok helt sikker som du sier ikke en komodovaran, men mere sansynlig en steppevaran (Varanus exanthematicus). Men dette var ikke poenget med tråden.
Det har i den senere tid være flere tråder med direkte linker til salgsannonser på Finn.no, der det er oppgitt navn, telefonnummer osv.
Det er ikke slik at all fakta kommer frem i en annonse og dette ble meget godt belyst i Kristin Woldmo sitt innlegg i denne tråden.
Derfor bumpes denne tråden samtidig som flere tråder om annonser på Finn.no er fjernet.
Postet 16.01.11 kl 12:16
Postet 16.01.11 kl 12:28
Postet 25.02.11 kl 16:51