Operasjon bakgrunn - på amatørvis. (side 2)

Synes det er kult at du lager denne tråden. Artig å se forskjellig måter å lage bakgrunn på
Blir dette bra så blir sikkert denne tråden spikret i artikkelsamlinga. Og det er vel litt prestisje!? Å ha laget noe som kommer til å være en flott inspirasjonskilde for mange andre i ettertid.
tør ikke ha for store forhåpninger, men det hadde jo vært morro ser på lørdag hvordan det blir, så det blir ingen oppdateringer før den tid
det nederste sandlaget er forøvrig biltemasand, så det går i ett med bunnlaget. de lysere flekkene er fin rådasand, det svarte noe smått grus.
Jeg prøvde meg på hjemmelaget bakgrunn i isopor. Største griseriet jeg har opplevd. Sanden klumpet seg, og ingenting ble slik jeg ville.
hm. åssen vet jeg når saken er gjennomherdet? jeg har jo ikke akkurat målt tykkelsen på siliconlaget o.o
stinker godt inne på gjesterommet nå, men det skal ikke være noen der i den nærmeste framtid :p
og hva skjer egentlig vhis jeg har oppi vann og sånt før det er gjennomherdet?

har en følelse at jeg burde brukt en tube silicon til og rund større grus, men, da har jeg i det minste lært noe av dette :p jeg har ikke ork til å rense ruta for ingenting, så så lenge fiskene ikke bryr seg lar jeg det sitte der.
sanda sitter ennå :p enn så lenge. hvordan det blir med vann oppi er en annen sak :p

[External Image]
likte egentlig ikke resultatet, men jeg orker ikke gjøre alt om igjen så det får være. blir kanskje bedre med vann og planter i :p

[External Image]
Nå er jo kun veggen i fokus. Det blir alltid annerledes når man får oppi litt planter ol. En bakgrunn skal jo tross alt være i bakgrunnen
En flott sverdplante og noen anubiaser nå, så blir det fint.
Titt på Mona O sine cory-kar, kansje du får noen ide'er iht beplantning!?

Blir nok bra dette serru.

vel, plantene har jeg allerede, og de har jeg betalt mye for, så de blir ikke skiftet ut på en stund. det er javamose, en rød høy plante ingen vet hva er, ludwigia repens rubin og blyxa.
oppdaget at flere av neontetraene sleit, en hadde en kul på siden av magen, så ut som fisken sto i vinkel.. så de har for tiden et siste møte med fryseboksen. føler meg skikkelig slem.. =/

men, resten av karet er oppe å går. blyxaen er litt slitne i tuppen, men håper litt gjødsling og at amanoene pusser på dem når de slutter å stresse.ser kanskje ikke slit ut, men coryene har faktisk mer bunnplass nå, da vallisneriaen er borte og de plantene jeg har nå ikke sprer seg som ugress. rota står nå på høykant.
ludwigian knekker utrolig lett... så stælkene er ikke lange, ennå. samme med den andre ukjente planta. så får vi passe på vannverdier og sånn fremover. ph ligger nå på 7, som er mer eller mindre perfekt.

må skaffe en ny stimfisk etterhvert, men vet ikke helt vilken. venusfisk kanskje? venter til neste akvariemøte, forhåpentligvis har de noe smått og spennende på maxizoo da :p

og her er det foreløpige resultatet

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Bakrunnen ble jo fin den. Det er normalt at ting endrer seg i kontakt med vann/sett gjennom vann. Min bakgrunn så jo forferdelig ut. Som et verdiøst kunstverk av en dårlig kunstner med ingen fargesmak. Hadde til og med littlyserøde klatter her og det. Når jeg satte bakgrunnen bak karet ble det noe helt annet. Akvariet fikk liksom et mer avstengt område. Så ikke så ekstremt åpent ut som med den hvite veggen.
ja, det ble en del annerledes, og med planter pg røtter er det jo ikke mye man ser av den. ser at noe av grusen har løsnet, men forkåpentligvis blir det meste der oppe, og det som har falt ned ikke skader coryene. så noen fiskebilder:

coryene klynger seg sammen. de store er ikke så aktive, de ligger for det meste i ro. er ikke så redd meg da dette stedet er det mest innsynsrike :p
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
morro å se på. 4 av de store coryene bare ligger og sløver under powerheadpumpa, de 2 små + 1 av de store freser rundt og undersøker ting :p
har kun på plantelyset akkurat nå, for å stresse fisken minst mulig med skarpt lys. ble faktisk et helt annet lys i karet nå. mend det har jo blitt nærmere 60% vannbytte iløpet av 4 dager. antar røttene har farget en del
Blir spennende å se når røttene er ferdig å farge og med fullt lys, gleder meg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap