Kampfisken min er skada, haster (side 2)

eg veit ikke men forsikkrettskyl prøv og tettt hullet godt fordi hadde du hatt han der lenge med guppyene vil de ha drept kamfisken fordi de begge har slør så vist du vil ha kampfiske i karet så må du kvitte deg med guppyene
ok det går greit men bare husk på og ikke ha slørfisker sammen med andre slørfisker!
Murthag
eg veit ikke men forsikkrettskyl prøv og tettt hullet godt fordi hadde du hatt han der lenge med guppyene vil de ha drept kamfisken fordi de begge har slør så vist du vil ha kampfiske i karet så må du kvitte deg med guppyene


Hadde den i kar sammen med 3 guppy i 2-3 mnd og det gikk fint, men kjøpte 4 til og da blei det bråk.. Så det blei nok for trangt om plassen. Har som sagt flytta dei, så håpe problemet er løst slik at kampfisken kan flytte tilbake til karet sammen med dei andre
ok men barr send mail til meg vist det er noko du lurar på? foressten fekk meg nytt kar i dag
Murthag
eg veit ikke men forsikkrettskyl prøv og tettt hullet godt fordi hadde du hatt han der lenge med guppyene vil de ha drept kamfisken fordi de begge har slør så vist du vil ha kampfiske i karet så må du kvitte deg med guppyene


Dette er litt vel bombastisk Det er riktig at det på generellt grunnlag ikke anbefales Guppy og Kampfisk, men det er veldig mange tilfeller hvor dette har gått utmerket. At guppyene skal drepe kampfisken har jeg overhodet ingen tro på. (Selv om det sikkert finnes ett eller annet tilfelle hvor dette kan ha skjedd, så er det høyst usannsÿnlig etter min oppfatning)
ok men det kan kanskje hvere sant men kampfisken ville iallefall ikke likt seg noe stort der...... forresten hvor mange liter er ditt akvarium?
Murthag
ok men det kan kanskje hvere sant men kampfisken ville iallefall ikke likt seg noe stort der...... forresten hvor mange liter er ditt akvarium?


48L. Har flytta guppyene no til et eget kar på 28L.
tender
[QUOTE=Murthag]eg veit ikke men forsikkrettskyl prøv og tettt hullet godt fordi hadde du hatt han der lenge med guppyene vil de ha drept kamfisken fordi de begge har slør så vist du vil ha kampfiske i karet så må du kvitte deg med guppyene


Dette er litt vel bombastisk Det er riktig at det på generellt grunnlag ikke anbefales Guppy og Kampfisk, men det er veldig mange tilfeller hvor dette har gått utmerket. At guppyene skal drepe kampfisken har jeg overhodet ingen tro på. (Selv om det sikkert finnes ett eller annet tilfelle hvor dette kan ha skjedd, så er det høyst usannsÿnlig etter min oppfatning)

Det gikk som sagt greit med 3 guppy og 1 kampfisk, men trur nok det blei for trang om plassen med 6 guppy, 4 platy, 9 neontetra og kampfisken i 48L...
krispy
Det gikk som sagt greit med 3 guppy og 1 kampfisk, men trur nok det blei for trang om plassen med 6 guppy, 4 platy, 9 neontetra og kampfisken i 48L...


Det vil jeg tro ja. Men i dette tilfellet er det nok (mangel på) størrelsen på karet som har fremprovosert problemet
Lill Kaja
Dessuten bør det ikke være for stor temp forskjell på lufta over vannflata fra den i vannet, samt det bør være god luftfuktighet rett over vannflata også, disse "puster" jo over vann også.. (labyrintorganet).


Er ikke enig i dette. Det som du beskriver er et GAMMELT råd som flere og flere har gått bort i fra. Har ikke noe mere sykdom på mine labyrinter etter jeg sluttet bruke dekkglass.

En siden som kan være til info:
tender
[QUOTE=krispy]Det gikk som sagt greit med 3 guppy og 1 kampfisk, men trur nok det blei for trang om plassen med 6 guppy, 4 platy, 9 neontetra og kampfisken i 48L...


Det vil jeg tro ja. Men i dette tilfellet er det nok (mangel på) størrelsen på karet som har fremprovosert problemet

Det er det eg også trur. Så ved å flytte guppyene har eg forhåpentligvis løst problemet
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap